Mokome ir mokomės

IMG_3308

Projekte „Kūrybingumo plėtra Lietuvos bendrojo lavinimo mokyklose pritaikant ir įdiegiant kūrybinių partnerysčių modelį“ dalyvaujančios mokyklos įgijo daug įvairiausių patirčių, daug praktinės naudos ugdymosi kokybei kelti. Tuo įsitikino ir Stakliškių vidurinės mokyklos mokiniai ir mokytojai, jau antrus metus įsitraukę į šio projekto veiklas. Jie daug domėjosi įvairiomis teorijomis ir įvairių šalių patirtimis, patys ieškojo būdų, kaip užimti ir sudominti visus mokinius mokymosi procesu. Ypač naudinga buvo tai, kad dalyvavimas projekte suteikė galimybę pamatyti iš arti ugdymo procesą Švedijos švietimo įstaigose, kuriose tai, apie ką mes dar tik svajojame, jau veikia realiai.

Švedija – šalis, kurios švietimo sistema labai panaši į mūsų. Net finansavimas daug kuo primena mūsų „mokinių krepšelį“, kurį Lietuvoje daug kas kritikuoja, o švedai priima jį, kaip galimybę mokiniui rinktis ir keisti mokyklą. Skirtumas tik toks, kad mokyklai palikta daugiau laisvės pačiai spręsti, ko jai labiau reikia, kaip geriau ir efektyviau panaudoti lėšas: mokomosioms priemonėms įsigyti ar asistentams-mokytojų padėjėjams samdyti. Tokios buvo pirmosios žinios, kurias stakliškiečiai išgirdo stažuotėje Švedijoje, bendraudami Stokholmo švietimo skyriuje su programos vadove, CCE atstove Diane Fisher-Naylor.

IMG_3114

Stažuotės metu buvo suteikta galimybė aplankyti penkias įvairias mokyklas, dalyvauti muziejų edukacinėse programose, stebėti įvairias ugdomąsias veiklas, daug daug klausinėti ir diskutuoti su lydinčiais ir priimančiais švietimiečiais. Susižavėjimas ir susidomėjimas augo su kiekviena naujai aplankyta mokykla. Aplankyta net Švedijos Karališkojo baleto mokykla, kuri priima mokinius nuo 10 metų ir yra akredituota gimnazija. Pabuvojo stakliškiečiai didžiausioje Stokholmo St. Eriks gimnazijoje, Sodra Latins gimnazijoje ir kitose mokyklose. Ir nesvarbu, kokia tai buvo mokykla – visose stebino ramybės ir laisvės pojūtis, visų bendruomenės narių kryptingas darbas: mokytojų pastangos padėti mokiniams, mokinių pastangos atsiskleisti, augti, išmokti.

Natūralumas, nuoširdus atsidavimas tam, ką daro, pasak švedų mokytojų, yra jų darbo sėkmės garantas. Gal todėl ne visai jiems buvo suprantamas klausimas „ Kaip jūs motyvuojate mokinius?“. Mokiniai ateina į mokyklą sužinoti, išmokti, tad ir mokosi. Mokytojas mokykloje yra tam, kad padėtų jam pasiekti užsibrėžtus tikslus, todėl visokeriopai stengiasi padėti savo mokiniams. Štai ir visas receptas. Nuolatinis kalbėjimasis, kaip jiems sekasi, yra varomoji viso šio proceso jėga. Visa švietimo sistema nukreipta į išmokimo rezultatus.

Visose mokyklose svečiai matė daug besišypsančių veidų, mokinių, sėdinčių ne tik ant suolų, bet ir ant grindų. Matė skirtingų ugdymui ir poilsiui pritaikytų erdvių, savitarnos galimybių, muzikos kabinetų be stalų, daug vaikų darbų. Žodžiu, išvydo neparadinę kultūrą. Girdėjo tylą mokyklų koridoriuose, puikiai angliškai kalbančius mokinius ir „ačiū“ lietuviškai. Visas viešnagės dienas stakliškiečiai jautė ramybę, šilumą, norą bendrauti ir bendradarbiauti. Jautė mokytojų pagarbą vaikui, jų pastangas būti draugiškais mokytojais, o mokinių pastangas būti gerais mokiniais.

Štai tokia Švedijos mokykla išliks atmintyje. Pasitikrinome, kur mes esame, kur link einame. Smagu, kad kryptį tikrai pasirinkome teisingą. Bet nuveikti turėsime daug ką, tobulėti yra kur.

Stakliškių vidurinės mokyklos direktorė Loreta Šernienė

Taip pat skaitykite