• Baneris_KVitrina_LVSO_Meilės lyrika_560x200  Stovyklos datos 06.13-06.17 07.11-07.15_ 07.18-07.22_ 08.01-08.05_ 08.08-08.12_

     

     

     

Greitosios medicinos pagalbos stočių centralizavimas – pagalba ligoniui

IMGP4316Spalio 28 d. Kauno miesto greitosios medicinos pagalbos stotyje susirinkusiems žurnalistams buvo pristatyta stoties, kuri buvo įkurta 1919 metais, šiuolaikinė veikla.

Pastaraisiais metais Lietuvoje vyksta greitosios medicinos pagalbos stočių centralizavimas. Štai praeitais metais prie Kauno stoties buvo prijungta ir Prienų greitosios medicinos pagalbos dispečerinė. Pasak Prienų PSPC direktoriaus Artūro Ivanausko, dispečerinės perkėlimas į Kauną situacijos tikrai nepablogino, bet padidėjo pagalbos gyventojams efektyvumas.

Būtent apie dispečerinių centralizavimo naudą ir buvo kalbėta Kaune. Kauno miesto greitosios medicinos pagalbos stoties direktorius Nerijus Mikelionis teigė, jog jo vadovaujama stotis – šiuolaikiška įstaiga, kurios veikla nukreipta į kokybišką pagalbą žmonėms, stokojantiems skubios medicinos pagalbos. Pasak stoties vadovo, dispečerinių paslaugų centralizavimas padeda efektyviau reaguoti į žmonių poreikius, nes neretai į vieną ar kitą vietovę skuba kaimynų greitosios pagalbos automobilis.

N. Mikelionis skubėjo į Jurbarką, nes sprendėsi klausimas dėl šio rajono savivaldybės dispečerinės prijungimo prie Kauno miesto stoties, bet atsakė į portalo kvitrina.com klausimą apie diskusijas dėl 112 (bendrojo pagalbos) ir 113 (medikų propaguojamo bendro greitosios medicinos pagalbos stotims), numerių.

Kauno miesto greitosios medicinos pagalbos stoties  direktoriaus teigimu, skubant pagalbon žmogui, kuriam gyvybės išgelbėjimui svarbios ir sekundės, reikia tiesioginio kontakto su specialistu ir itin greitų sprendimų. Pastarieji rezonansiniai įvykiai parodė, jog dabartinis bendros pagalbos numeris 112 neišsprendžia šios problemos, nes nutolina pagalbą nuo ant mirties slenksčio esančio žmogaus. N. Mikelionis pabrėžė, jog bendrosios pagalbos numeris 112 atlieka vienas funkcijas, o 113, kaip ir kitose šalyse, kitas.

Stoties atstovai papasakojo apie centralizuotos dispečerinės veiklą ir užtikrino, jog bet kuriuo paros metu žmogus, kuriam reikalinga medicinos pagalba, jos sulauks, nes stoties kvalifikuotos operatorės ne tik išaiškins vietą, kur atsitiko nelaimė, ir nusiųs greitosios pagalbos brigadą, bet ir patars, kaip elgtis iki jos atvykimo.

Neretai operatorės sugebėjimas patarti padeda išvengti komplikacijų bei atlikti reikalingus veiksmus. Štai neseniai stoties operatorė patarimais padėjo moterei iš Pieštuvėnų pagimdyti namuose berniuką, ketvirtąją šeimoje atžalą. Jau po to atvykusi Prienų greitosios pagalbos brigada nugabeno gimdyvę su vaikeliu į Kauno klinikas.

Neretai piktinamasi, jog operatorės užduoda daug klausimų, kurie lyg ir nereikalingi, bet realiai viskas daroma tam, kad kuo greičiau būtų suteikta reikalinga pagalba.

Man teko stebėti, kaip dirba Kauno miesto stoties operatorės, ir galiu konstatuoti, jog, klausantis užduodamų klausimų, net neiškilo prieštaravimų jų reikalingumu.

O kompiuterių monitoriuje operatorė mato visą informaciją, tame tarpe ir greitosios medicinos pagalbos automobilio buvimo vietą ir laiką kelyje bei pagalbos vietoje.

Visos stoties operatorės turi medicininį išsilavinimą, o dirba su programa, kuri yra patikrinta dešimtmečiais kitose šalyse.

Vizito į greitosios medicinos pagalbos stotį metu supratau, kad mūsų gyvybėmis rūpinasi daug žmonių ir, ištikus nelaimei, jie tikrai atskubės į pagalbą. Padėkime jiems padėti mums.

 

Jonas Kavaliauskas 

Taip pat skaitykite

Parašyti komentarą

Jūsų el. pašto adresas nebus viešai rodomas. * Būtini įvesti laukeliai pažymėti