Šiuo metu mokyklose nesant iš esmės jokio praktinio mokymo(-si), moksleivis jau dešimtoje klasėje turi nuspręsti, ką jis studijuos (jei prieš tai nusprendžia, kad studijuos apskritai) po dviejų ar trijų metų. Jis turi pasirinkti, kokia bus jo ateities profesija, nors nei vienos iš profesijų moksleivis nėra išbandęs. Toks sprendimas neretai leidžia jaunam žmogui pasirinkti netikslingą savo karjeros kelią, nes savo patirties, kuria galėtų vadovautis, moksleivis neturi, todėl jam belieka pasikliauti tėvų ir aplinkinių patarimais. Arba rinktis tiesiog tai, ką būtų lengviau mokytis baigiamaisiais mokyklos metais. Vėliau tokie sprendimai jaunuoliui gali visiškai apriboti studijų bei karjeros pasirinkimo laisvę.
„Akivaizdu, kad modelis „mokykla – studijos – darbas“ nebeveikia. Viena iš išeičių yra dualinio mokymo sistema (teorinių žinių ir praktinių įgūdžių derinimas mokykloje). Šios sistemos esmė – pagrindinėse, vidurinėse mokyklose bei gimnazijose vietoje dalies įprastinių pamokų įvedami profesinio orientavimo užsiėmimai bei profesinės praktikos vietos įmonėse, valstybės/savivaldybės institucijose, nevyriausybinėse organizacijose. Dualinio mokymo sistema reiškia, kad moksleiviai renka akademinius kreditus tiek teorinėse klasėse, tiek praktikose ir taip yra pratinami prie darbo rinkos ir darbinės aplinkos, įgyja profesinių gebėjimų bei, jau baigę mokyklas, sugeba pasirinkti ateities profesiją, remdamiesi ne tik nuogirdomis iš aplinkos, bet savo „darbine“ patirtimi. Tuo tarpu darbdaviai ugdo ateities darbuotojus“, – sako Lietuvos socialdemokratinio jaunimo sąjungos Projekto „Moksleivių praktikos savaitė: SEIMAS GYVAI“ vadovė Irma Gudžiūnaitė.
Šiuo metu dualinio mokymo sistema veikia Vokietijoje, Šveicarijoje, Austrijoje. Pvz., jaunimo nedarbo lygis Vokietijoje šiuo metu yra apie 8 proc., o tuo tarpu Lietuvoje – apie 24 proc. Galima daryti prielaidą, kad dualinio mokymo sistema yra priemonė ir galimybė, kuri galėtų sumažinti jaunimo nedarbo lygį Lietuvoje, nes galbūt moksleiviai dar mokykloje atlikę profesines praktikas, kur kas atsakingiau rinktųsi savo ateities profesiją.
Pilotinis projektas – galimybė mokiniams atlikti praktiką LR Seime. Moksleivi, Tavęs laukia Seimo narys!
Lietuvos socialdemokratinio jaunimo sąjunga, atsižvelgdama į dabartinės švietimo sistemos trūkumą, vykdo pilotinį projektą „Moksleivių praktikos savaitė: SEIMAS GYVAI“ ir kviečia moksleivius Velykų atostogų metu atlikti praktiką Seime. Praktikos savaitės metu moksleiviai turės praktikos vadovą, kuriuo bus vienas iš dabartinių Seimo narių. Kartu su Seimo nariu praktikantas dalyvaus komitetų, komisijų posėdžiuose, pasitarimuose, kituose renginiuose ir darbuose, realiai prisidės prie Seimo nario vykdomo darbo.
Projekto tikslas – praktiškai išbandyti, kaip iš tikrųjų veikia dualinio mokymo sistema ir kokią naudą ji galėtų duoti Lietuvos moksleiviams šiandien ir jų ateičiai.
„Kviečiame moksleivius aktyviai įsitraukti į šio projekto įgyvendinimą ir taip suteikti sau galimybę pamatyti LR Seimo gyvenimą iš vidaus: kaip dirba Seimo nariai, kaip yra priimami valstybinio masto sprendimai. Tikimės, kad ši praktika moksleiviams padės dėliotis ateities tikslus. Ką gali žinoti, galbūt projektas užaugins realia patirtimi pagrįstą svajonę tapti Seimo nariu”, – šypsosi projekto vadovė I. Gudžiūnaitė.
Jei dar nespėjote užsiregistruoti praktikai „Seimas gyvai“, tai galite padaryti iki kovo 20 d. vakaro. Anketą rasite http://jaunimieciai.lt/?p=1943.
Projektą „Moksleivių praktikos savaitė: SEIMAS GYVAI“ koordinuoja Lietuvos socialdemokratinio jaunimo sąjunga.