Trumpindama privalomąjį žieminių padangų naudojimo laikotarpį valstybė rizikuoja žmonių saugumu

padangos

Vyriausybė ketina sutrumpinti privalomą žieminių padangų naudojimo laikotarpį iki 3 mėnesių. Vairuotojams būtų draudžiama važinėti su vasarinėmis padangomis nuo gruodžio 1 d. iki kovo 1 d., o nuo lapkričio 10 d. iki lapkričio 30 d. ir nuo kovo 2 d. iki kovo 31 d. transporto priemonių valdytojai, įvertinę kelio dangos būklę, galėtų rinktis kokios rūšies padangas naudoti.

Lietuvos draudikų asociacija nepritaria minėtiems Kelių eismo taisyklių pakeitimams ir mano, jog jie darytų neigiamą įtaką avaringumo situacijai šalyje ir žmonių saugumui, nes pats vairuotojas turėtų įvertinti, ar kelio danga vis dar tinkama važinėti su vasarinėmis padangomis. Prievolė užsidėti žiemines padangas atsirastų, tik jeigu važiuojamoji dalis būtų apsnigta arba apledėjusi.

„Norime atkreipti dėmesį, kad ne tik kelio danga, bet ir oro temperatūra yra svarbus padangų savybes veikiantis faktorius. Vasarinės padangos būna efektyvios tik esant aukštesnei nei 7 °C temperatūrai. Vidutinė lapkričio mėnesio temperatūra Lietuvoje retai kada pasiekia 7 °C ribą. Tokiu atveju net ir esant sausai kelio dangai vasarinės padangos bus netinkamos naudoti. Vairuotojai susidurs su tokiais sunkumais kaip ilgesnis stabdymo kelias, automobilio stabilumo problemos, o tai lems didesnį eismo įvykių skaičių. Reikėtų atsižvelgti ir į ilgėjantį tamsųjį paros metą, kuris reikalauja dar greitesnės vairuotojų reakcijos ir maksimaliai gero padangų sukibimo su keliu stabdymo metu“, – sakė Andrius Romanovskis, Lietuvos draudikų asociacijos direktorius.

Pasak A. Romanovskio, draudimo bendrovių statistiniai duomenys leidžia teigti, jog eismo įvykių skaičius lapkričio mėnesį, lyginant su spalio mėnesiu, net ir esant blogoms meteorologinėms sąlygoms išlieka stabilus ar netgi sumažėja. Tai gali lemti keli veiksniai – mažėja kelių eismo dalyvių (motociklų, mopedų, vyresnio amžiaus transporto priemonių vairuotojų) ir, be abejo, keičiamos padangos. Priešingai, jeigu oro sąlygos blogėja jau lapkričio pradžioje, kai pagal dabartinį reglamentavimą vairuotojai neprivalo naudoti žieminių padangų, žalų dėl eismo įvykių skaičius išauga maždaug 7-15 %.

Taip pat abejonių kelia, kaip vairuotojas turės nustatyti, kada kelio danga bus apsnigta ar apledėjusi. Tiek lapkričio, tiek kovo mėnesiais sniegas bei plikšala yra gana dažnas reiškinys Lietuvoje. Galiausiai, net ir žinodami, jog artimiausiomis dienomis oro sąlygos pablogės, dėl įvairių priežasčių (pavyzdžiui, susidariusių eilių autoservisuose) vairuotojai gali nesuspėti tinkamai paruošti savo transporto priemonės. Vertėtų įvertinti ir važiuojamosios dalies skirtumus, pavyzdžiui, mieste ir užmiestyje.

Vyriausybei pritarus ir įtvirtinus siūlomas pataisas, įtaka avaringumo situacijai šalyje ir žmonių saugumui tikrai nebus teigiama, nes atsiras vairuotojų dalis, kuri nekreips dėmesio į pasikeitusias oro sąlygas ir rizikuos važinėdami su vasarinėmis padangomis. Taip pat neaiškus ir kontrolės mechanizmas“, – teigė Lietuvos draudikų asociacijos direktorius A. Romanovskis.

Lietuvos draudikų asociacija vienija šalies ne gyvybės draudimo bendroves. Nuo 1992 m. veikiančios asociacijos nariai – „BTA“, „Compensa Vienna Insurance Group“, „ERGO“, „Gjensidige Baltic“ „If“, „Lamantinas“, „Lietuvos draudimas“, „PZU Lietuva“, „Seesam“, „Swedbank P&C Insurance“, Lietuvos Respublikos transporto priemonių draudikų biuras.

Lietuvos draudikų asociacijos pranešimas spaudai

 

Taip pat skaitykite