Įspūdžiai iš konferencijos ,,Ateities mokykla. Pokyčiai šiandien“

16

Lietuvos parodų ir kongresų centre LITEXPO šurmuliuoja tarptautinė mokymosi, žinių ir karjeros planavimo paroda STUDIJOS 2016. Kol mokiniai ,,matavosi profesijas“, žvalgėsi prie aukštųjų mokyklų stendų, aktyviausius šalies mokyklų pedagogus Lietuvos pramonininkų konfederacija vasario 5 dieną pakvietė į konferenciją ,,Ateities mokykla. Pokyčiai šiandien“. Džiaugiamės, kad ir Balbieriškio pagrindinės mokyklos atstovės mokytoja Reda ir soc. pedagogė Asta buvo pakviestos joje dalyvauti.

Apie švietimo įtaką konkurencingumui ir su tuo susijusį mokytojo vaidmenį diskusijoje kalbėjo užsienio ekspertai ir Lietuvos švietimo atstovai. 

„Ta šalis, kuri turės daugiau išsilavinusių ir iniciatyvių žmonių, turės geresnę ateitį. Dabar per mažai diskutuojame apie švietimą ir tai, ko reikia šiandieninei mokyklai. Turime kelti švietimą kaip svarbiausią prioritetą – koks turi būti švietimas, mokykla ir mokytojas, kuris galėtų įkvėpti mokinį ateities darbams. Dėmesys mokytojui yra dėmesys valstybei“, – sakė LPK prezidentas R. Dargis.

Patrikas Diuparkas (Patrick Duparcq), pasaulyje plačiai žinomas profesorius, JAV dėstytojas, Kazachstano Nazarbajevo universiteto dekanas švietimo programoms, pabrėžė, kad švietimas labai svarbus kiekvienai ekonomikai, kad šalis augtų ir būtų konkurencinga, todėl šią sritį reikia prižiūrėti kaip įmanoma geriau. „Technologijos labai greitai keičia ne tik pramonę, bet ir švietimą. Tradicines knygas keičia knygos ir planšetės, klases – virtualios mokymosi klasės ir bendruomenės, grafikus – simuliacijos, prototipus – 3D spausdinimas, paaiškinimus ir apibūdinimus – virtuali realybė. Siekdami padaryti mokymosi procesą efektyvesnį ir daryti mokiniams didesnę įtaką, mokytojai turi nuolat tobulėti ir skatinti tobulėti savo mokinius, kitaip nebūsime konkurencingi lyginant su kitomis šalimis“, – sakė P. Diuparkas.

„Suomijoje mokinius mokome kritiškumo, siekiame sumažinti mokymąsi atmintinai, parengti mokinius gyventi ir sėkmingai veikti globaliame pasaulyje, stipriname kompetencijas, reikalingas darbo rinkoje, mokome verslumo, skatiname, remiame ir daugiau dėmesio skiriame mokiniams, turintiems išskirtinių talentų ir gebėjimų“, – sakė Riku Honkasalo, Suomijos nacionalinės švietimo tarybos patarėjas švietimo klausimais.

Vilniaus licėjaus direktoriaus Sauliaus Jurkevičiaus teigimu, sistemingas mokymasis ir rimtas įgytų žinių pagrindas gali suteikti prielaidas kūrybingumui, o nuolatinės ir atkaklios pastangos ir darbas formuoja brandžią ir savitą asmenybę. Pasak jo, platesnis išsilavinimas, pasitikėjimas savo jėgomis, kūrybingumas, pozityvus požiūris, vidinė tvirtybė ir siekis būti tikru autoritetu bei vadovautis įsisąmonintomis vertybėmis privalomi kiekvienam šiandieniniam mokytojui ir jų ugdytiniams.

Visi dalyvavę diskusijose ragino mokytojus dažniau pakelti galvą ir jaustis laisvu, profesionalu, tikrai žinoti, ką darai, siekiant įkvėpti jauną žmogų, sudominti jį ir nukreipti jo talentą reikiama linkme. Niekas kitas už mokytoją to geriau nepadarys.

Reda Valančienė

 

Taip pat skaitykite