Šalies valdantieji užsimojo susitarti dėl švietimo sistemos pertvarkos, bet pamiršo į diskusijas įtraukti savivaldybes

mokiniai-503a01227bf55

Vacys Staknys

Švietimas jau seniai tapo politikų bandymų triušiuku. Centrinė valdžia vis negali sutarti, kas yra švietimas – žinių šventovė ar verslas? Sistemos finansavimas ne tik neatitinka dabartinių tikslų, bet pastoviai keičiasi. Atrodo taip, jog dėdės Vilniuje geriau žino, kaip reikia tvarkytis rajonuose. Daromi apibendrinimai, kurie visiškai neatspindi situacijos konkrečiose mokyklose. Visi tiki įvairiais reitingais, kurių tikslas – patvirtinti organizatorių įžvalgas.

IMG_8759

Apie galimą partijų susitarimą savo nuomonę išsakė ir Prienų rajono Savivaldybės administracijos Švietimo skyriaus vedėjas Rimvydas Zailskas. Pasak jo, numatomas partijų susitarimas dėl švietimo finansavimo ir tinklo optimizacijos, tai atvirai rodomas valstybės nepasitikėjimas savivaldybėmis.

Ypač keistas siūlymas laikinai perimti mokyklas į valstybės rankas, optimizuoti tinklą, o paskui vėl perleisti savivaldybėms. R. Zailsko teigimu, tokie siūlymai – atviras pasityčiojimas iš savivaldos.

DSC_1033

Prienų rajono savivaldybėje įvyko ne vienas mokyklų tinklo optimizacijos etapas. Dabar tinklas nusistovėjo. Kiekvienoje seniūnijoje veikia po mokyklą. Daugumoje seniūnijų veikia mokyklos, kuriuose dėstoma pagrindinio ugdymo programa. Rajone ugdymas vykdomas 4 gimnazijose. Tiesa, Veiverių seniūnijoje sėkmingai veikia dvi švietimo įstaigos. Pasak švietimo skyriaus vedėjo, šiais metais jokių pakeitimų nenumatoma. Naujas mokyklų tinklo pertvarkos planas bus ruošiamas 2021 metais. R. Zailsko teigimu, gyvenimas nestovi vietoje, todėl korekcijos neišvengiamos.

Vedėjas pabrėžė, jog jam patina, kad dauguma rajono mokyklų vadovų dirba kūrybiškai ir mokyklos turi savo „veidą“. Būtent kūrybiškumas leidžia pasiekti gerų rezultatų.

IGP6063

Ar švietime reikalingos permainos? Taip, bet pirmiausiai švietimui reikia grąžinti prestižą ir vyrus. Ne kalbėti apie sujungtas klases, nes kiekvienas vaikas turi teisę gauti išsilavinimą, o investuoti į mokytojų kvalifikacijos augimą ir sudaryti sąlygas gerai atlikti šias svarbias pareigas. Mokytojas turi būti mokytoju, o ne amatininku, nes jo profesija – tai dvasinė būsena.

Svarbiausiai, to neturi pamiršti švietimo sistemos kūrėjai ir patys mokytojai.

Ar turi apie savo ateitį susimąstyti Prienų rajono mokyklų bendruomenės?      

Taip pat skaitykite