•  

     

     

     

     

Birutė Sodaitytė: „Esu iš tų, apie kuriuos sakoma: „Jie miršta stovėdami.“

sodaitytė-1-300x395

Birutė Sodaitytė, operos solistė, pedagodė, gimė 1950 m. Jiezno seniūnijoje. Kukli, bet iškart pastebima. Nevengianti nutylėti, bet neieškanti žodžio kišenėje. Žmogus, į kurį galima kreiptis bet kuriuo gyvenimišku ar vokaliniu klausimu, žinant, kad gausi aiškų ir pagrįstą atsakymą.

Birutė Sodaitytė 1968 m. įstojo į Kauno J. Gruodžio konservatoriją (tuometinę aukšteniąją muzikos mokyklą), kur mokėsi dainavimo pas A. Barniškį.  1972 m. įstojo į Lietuvos muzikos akademiją, kur mokėsi doc. A. Karoso dainavimo klasėje. 1977 m. baigusi akademiją pradėjo dirbti Kauno muzikiniame teatre. „Prisimenu studijų laikus: esu laiminga, kad teko dirbti su maestro Jonu Aleksa. Operos studijoje tuo metu statėme Charles Gounod „Faustą“,- dainavau Zybelį.

„Labai vertinu akimirkas, praleistas su dirigentais Rimu Geniušu ir Vytautu Viržoniu. Laikas, kai V.Viržonis dirbo Kauno teatre – mano aukso amžius. Jo vadovavimo metu aš pradėjau dainuoti visose tuo metu rodytose operose.“ Taip interviu apie save kalbėjo Birutė Sodaitytė.

B. Sodaitytė koncerto metu Kauno menininkų namuose. Stovi antra iš dešinės.

B. Sodaitytė koncerto metu Kauno menininkų namuose.
Stovi antra iš dešinės.

Vokalo pedagoge B.Sodaitytė dirba jau daugiau nei 30 metų. Pradėjusi dirbti tuometinėje Kauno Juozo Gruodžio aukštesniojoje muzikos mokykloje, Lietuvos muzikos akademijos Kauno fakultete (dabar – Vytauto Didžiojo universiteto Muzikos akademija) ji ėmė darbuotis iškart po fakulteto įkūrimo.  Nuo 1977 iki 2003 metų – Kauno VMT solistė. Jos atlikti  vaidmenys operose:  Nencė – B. Briteno „Albertas Heringas“, Suzuki –  Dž.  Pučinio „ Madam Baterflai“, V. A. Mocarto „ Visos jos tokios“. Madalena Dž. Verdžio „Rigoletas“. Yra sukūrusi  dramatinio soprano vaidmenų Santuca P.Mascagni „Kaimo garbėje“, Marta Eugeno d‘Alberto „Slėnyje“. Operetėse ir miuzikluose: Čipra – J. Štrauso „Čigonų baronas“ Olga – F. Leharo „ Linksmoji našlė“, Sona – G. Kačelio „Piršlės išdaigos“ Inesa – G. Goberniko „Meile nežaidžiama“ ir kituose. 
Solistė ryškiai žibėjo koncertų scenose, jos pasirodymai vyko Lietuvos miestuose ir miesteliuose, Kauno ir Vilniaus filharmonijose, ji tapo pirmąja ne vieno lietuvių autoriaus kūrinių atlikėja, koncertus filmavo televizija, įrašinėjo Lietuvos radijas. Bendradarbiaudama su chorais ir orkestrais solistė atliko W.A.Mozarto „Karūnavimo Mišias“, Antonio Vivaldi „Šventąsias Mišias“, Gioachino Rossini ir Giovanni Battistos Pergolesi „Stabat Mater“. Šios stambių formų programos skambėjo Vokietijoje, Bulgarijoje, Prancūzijoje, Latvijoje, Estijoje, Rusijoje, Baltarusijoje ir Jungtinėse Amerikos Valstijose.

Šiuo metu ji yra VDU Muzikos akademijos dainavimo katedros docentė ir Kauno Juozo Gruodžio konservatorijos vyresnioji mokytoja. Tai pat aktyviai  dalyvauja   konkursų komisijose, mokslinių žurnalų redkolegijose, ekspertinėje veikloje, veda meistriškumo kursus, seminarus.  Jos ugdomi mokiniai dažnai tęsia studijas Lietuvos ir užsienio aukštosiose meno mokyklose, pelno prizines vietas konkursuose, sėkmingai kopia karjeros laiptais.

Kraštiečius žavi solistės entuziazmas, jos talentas kuriant naujus vaidmenis, jos indėlis į Lietuvos muzikinės kultūros lobyną.

Prienų krašto muziejaus
kultūros veiklos koordinatorė ir organizatorė
Rūta Levinskienė

                                                                                     

                                                                     

Taip pat skaitykite

Parašyti komentarą

Jūsų el. pašto adresas nebus viešai rodomas. * Būtini įvesti laukeliai pažymėti