• Print  BANERIS kvitrinai 468x120 naujesnis

    LLS-Jakineviciene Palionis_480x120_ok

Biesas penktajame „Dakare“ ruošiasi dalyvauti savo automobiliu

bieso_auto_dakaras Viktoras Arbačiauskas

Apie „Dakaro“ lenktynes šiemet buvo rašoma ypač daug. Lenktynininko Benedikto Vanago komanda skaitytojams teikdavo savalaikę ir įdomią informaciją. Bet nedaug kas žino, kad B. Vanago komandoje dirbo prieniškio Dariaus Biesevičiaus vadovaujama mechanikų komanda. Žinomam ne tik mūsų šalyje automobilių mechanikui ir lenktynininkui tai buvo ketvirtasis „Dakaras“.

Pirmajame „Dakare“ „Biesas” dirbo A. Petraičio komandoje. 2013 metais prieniškis triūsė B. Vanago komandoje, 2014 – Kazachstano bei Antano Juknevičiaus ekipose, 2015 – vėl tapo B. Vanago komandos nariu.

Auksarankis mechanikas nebūna kalbus ir tenka traukti iš jo informaciją. Tai gana sudėtingas dalykas, tačiau apie viską iš eilės…

„Biesas“ po 2013 metų „Dakaro“ vienoje kvitrina.com televizijos laidoje teigė, jog su B. Vanagu daugiau nebedirbs, bet štai 2015 m. vėl tapo jo komandos nariu. Atsakydamas į klausimą apie tai, D. Biesevičius nevyniojo žodžių į vatą, anot jo, gyvenime viskas keičiasi. Ir 2013 m. situacija, kai net 6 naktis nebuvo galimybės prigulti, po 2014 m. „Dakaro“ pasirodė ne tokia jau ir bloga. Pasak prieniškio, 2015 m. lenktynės B. Vanago komandoje buvo visiškai kitokios. Pats lenktynininkas važiavo gerokai atsakingiau, specialiai „Dakarui“ sukurta 2013 m. komplektacijos „Toyota” labai lengvino darbą, o aplinka buvo draugiška.

Garsiai spaudoje nuskambėjęs atvejis, kai „Biesas“ su draugais per naktį iš dviejų greičių dėžių surinko vieną, pasak Dariaus, šių metų ralyje buvo ne pats sudėtingiausias dalykas. Prieniškis pastebėjo, jog gamyklinė „Toyota” komanda negalėjo tą naktį padėti, todėl reikėjo skubiai priimti sprendimą. B. Vanago „Toyota” greičio dėžės remontui buvo panaudota to paties gamintojo „Oskar” automobilio greičio dėžė. B. Vanagas su surinkta dėže važiavo iki poilsio vienos, vėliau „Toyota” specialistas, kuris buvo specialiai atskridęs iš Prancūzijos, perrinko dėžę ir toliau B. Vanagas važiavo su gamykline pavarų dėže.

Šiame „Dakare“, anot D. Biesevičiaus, tik 3 naktis iš 14 reikėjo apsieiti be miego. Ir tai rodo ekipažo profesionalumą. Mechanikų „fura” kasdien turėjo įveikti vidutiniškai 700 km, kad nuvyktų iš vieno „bivako” į kitą. Pasak prieniškio, ir pagrindiniai įspūdžiai apie šalis, kuriose vyko lenktynės, formavosi šių kelionių metu. Ant mobilaus autoserviso stogo buvo sumontuota ir palapinė poilsiui bei nakvynei.

Šių metų „Dakaras“ buvo labai sudėtingas ir žmonėms, ir technikai, todėl, pasak D. Biesevičiaus, susitvarkyti su iššūkiais galėjo tik tokia mechanikų komanda, kurioje darbavosi tik gerai pažįstami žmonės.

Biesevičiaus manymu, B. Vanagas galėjo užimti aukštesnę poziciją, jei būtų pavykę išvengti kai kurių avarijų. Pasak „Bieso”, aukšta startinė pozicija ne visada leidžia po finišo džiaugtis aukšta vieta, nes būtent pirmieji automobiliai „valo” kelią kitiems.

Ketvirtasis D. Biesevičiaus „Dakaras“ jau praeityje ir auksarankio mintys jau kitų metų lenktynėse, nes jose „Biesas” planuoja dalyvauti su savo komanda ir savo automobiliu.

Mechanikų asas jau įgyvendina idėją turėti nuosavą remonto bazę ir jinai bus Birštono savivaldybėje. O „Bieso” konstrukcijos automobilis jau ruošiamas kontroliniams važiavimams. „Turiu skubėti, bet lėtai, nes greitis ne visada atsiperka”, – mintimis dalinosi prieniškis.

Idėją sukurti savo konstrukcijos automobilį, skirtą būtent „Dakaro“ raliui, pasak „Bieso”, kirbėjo mintyse jau seniai, tad praeitų metų gegužės 1 d. buvo užsakyta pirmoji detalė naujam automobiliui, o gruodžio 24 d. buvo paviešintas ir pirmasis „Bieso kūdikio” vaizdas.

Biesevičius įsitikinęs, jog jo automobilio pirmasis rimtas išbandymas vyks per pasaulio čempionatą Italijoje.

Vis tik 2016 m. „Dakare“ „Biesas” nesės prie savo automobilio vairo, o tikriausiai bus komandos vadovas ir, aišku, neliks nuošalyje, kai mechanikams reikės pagalbos.

Prieniškio planai lenktynėse – su savo konstrukcijos automobiliu (bus naudojamas „Sect” variklis) T3 klasėje užimti pirmąją vietą. Šiemet šioje klasėje startavo 15 automobilių.

Darius Biesevičius gyvena ir kuria Prienuose, bet dirba, kaip jis sako, ramiai, be triukšmingų akcijų.

„Biesas” žino, ką daro, o penktasis jo „Dakaras“ jau ne už kalnų.

Taip pat skaitykite

Parašyti komentarą

Jūsų el. pašto adresas nebus viešai rodomas. * Būtini įvesti laukeliai pažymėti