Baltai juodas kūrybiškumas

foto

„Kūrybinės partnerystės” – tai unikali pokyčius mokykloje inicijuojanti kūrybiško mokymo programa. Jos metu bendram tikslui susivienija moksleiviai, mokytojai ir kūrėjai. Programos tikslas – praplėsti ir praturtinti įprastą mokymo(si) procesą, ugdyti mokinių ir mokytojų kūrybiškumą, parodyti mums, moksleiviams, kad mokytis gali būti įdomu ir prasminga.

Mūsų, devintos klasės mokinių, kelias šiame projekte prasidėjo spalio mėnesį, kai pirmą kartą susitikome su kūrybos agentu Andriumi Atu. Mes tyrinėjome, analizavome gimnazijos bei klasės problemines sritis, aiškinomės, kokių norėtum pokyčių. Galiausiai buvo nuspręsta projektą susieti su tiksliaisiais ir meno mokslais.

Klasės kūrybiško mokymosi projektą padėjo įgyvendinti sausio mėnesį į gimnaziją atvykusi kūrybos praktikė Aurelija Slapikaitė – Jurkonė. Susitikimai su praktike visada būdavo labai įdomūs. Mes daug diskutavome, kokią erdvę norėtum sukurti. Ir visi galiausiai sutarėme, kad norime vietos, kur galėtume ne tik mes, bet ir kiti moksleiviai leisti savo laisvalaikį. „Pagimdę” idėją sukurti „Juodai baltą erdvę” draugiškai kibome į darbus: skaičiavome, matavome, piešėme, gaminome baldus, juos dažėme, taikėme apšvietimą… Matematika ir dailė buvo pagrindiniai dalykai, aplink kuriuos sukosi projektas. Iš pažiūros nesuderinami dalykai, tačiau be vieno ar kito dalyko mes erdvės nebūtume sukūrę. Tuo galėjome įsitikinti „Kūrybinių partnerysčių“ projekto baigiamajame renginyje, kurį gimnazijos bendruomenei organizavo kūrybos praktikė, projekte dalyvavusios mokytojos – Lina Andriukevičienė ir Jurgita Andrulevičienė bei mes, 9 klasės mokiniai.

Tą dieną, kai vyko projekto baigiamasis renginys, mūsų visa projekto komanda tapo draminio teatro aktoriais. Užsidėję baltai juodas kaukes ant veidų, apjuosę savo erdvę “STOP” juosta, su dideliu džiaugsmu ir pasididžiavimu iškilmingai atidarėme savo erdvę „Baltai juoda vizija”. Paprašėme gimnazijos direktorės perkirpti draudžiamąją juostą ir visus iškilmingo atidarymo svečius pakvietėme į naują mokykloje laisvalaikio erdvę. Kaukes nusiėmėme ir parodėme savo veidus tada, kai pasakėme savo jausmus projekto metu. Tai lyg ir simbolizavo, kad, kol vyko projektas, mes visi nusiėmėme kaukes, kurias taip dažnai nešiojome. Pajautėme, kad projekto metu suartėjome, tapome nuoširdesni, atviresni, dažniau siūlome savo pagalbą kitiems. Spalvos – juoda ir balta – simbolizuoja džiaugsmą ir sunkumus, apšvietime laidai reiškia komandinį darbą, o lemputės – komandinio darbo rezultatus.

Renginio pabaigoje gimnazijos direktorė Loreta Šernienė įteikė dovanėles už projekto įgyvendinimą kūrybos agentui Andriui, kūrybos praktikei Aurelijai bei projekte dalyvaujančioms mokytojoms ir palinkėjo neblėstančio kūrybiško entuziazmo.

Svarbiausia yra ne tik pasiektas rezultatas, o ir pats kūrybinis procesas, kada mes turėjome unikalią galimybę kūrybiškai atsiskleisti, tobulinti bendravimo ir bendradarbiavimo įgūdžius. Dalyvaudami šiame projekte, galėjome įprastą mokymąsi pakeisti kūrybišku ir žaismingu. Projektas leido įveikti kai kurias baimes, praskaidrino gimnazijos kasdienybę. Pamatėme kažką naujesnio, geresnio, įdomesnio. Mes visi džiaugiamės projekto rezultatais, nes įgavome naujos patirties ir suvokimo, kad norime keistis, tobulėti ir kurti…

Stakliškių gimnazijos 9 klasės mokiniai

Taip pat skaitykite