Veiveriuose Via Baltica kelio rekonstrukcijos projekto aptarimas praėjo karštai, arba kaip taikomi dvigubi standartai

_IGP1380

Jonas Kavaliauskas

Spalio 27 d. į Veiverių seniūnijos salę susirinkusiems gyventojams, daugiausiai ūkininkams, buvo pristatyti Via Baltica kelio rekonstrukcijos sprendiniai, paversiantys A5 kelią tikra automagistrale, kurioje bus užtikrintas saugumas, o galimas greitis padidės iki 130 km/val. Magistralės neturi kirsti nei vienas kelias, todėl Prienų rajono atkarpoje numatyta pastatyti 3 viadukus. Magistralinis kelias tvora bus apsaugotas ir nuo laukinių gyvūnų patekimo į važiuojamąją dalį. O tam, kad jie galėtų laisvai judėti iš vienos pusės į kitą, bus įrengtas perėjimo tunelis.

Deja, bet ne visi pristatyti sprendiniai buvo priimtini šalia magistralės gyvenantiems ir verslus turintiems ūkininkams, kurie reikalavo, kad išplatinus A5 kelią nebūtų pablogintos jų verslo sąlygos ir apsunkintas įprastas gyvenimo būdas.

Nei projektuotojų atstovas, nei užsakovo atstovas Lietuvos automobilių kelių direkcijos VĮ „Kauno regioniniai keliai” direktoriaus pavaduotojas Edmundas Kaučikas negalėjo aiškiai atsakyti, kodėl ne prie visų viadukų yra įvažiavimo į magistralę greitėjimo juosta.

Štai, Juodbūdžio kaimo gyventojai, tam, kad patektų į magistralę, turės daryti nemažą lanką per Veiverius arba Leskavą, nes projekte įvažiavimo į magistralę nuo Juodbūdžio pusės tiesiog nėra.

Projektuotojų atstovas įvardino, kad išvažiuojamoji greitėjimo juosta šioje vietoje negalima, nes trukdys eismą. Į tokį paaiškinimą susirinkusieji replikavo, kad iš netoliese esančios degalinės galima išvažiuoti į magistralę ir ten kažkodėl trukdžių eismui nebus.

Taip akivaizdžiai parodoma, jog projektuojant magistralę taikomi dvigubi standartai.

Visgi, į kitus prašymus, pavyzdžiui, dėl privažiuojamųjų prie magistralės kelių, buvo  atsižvelgta, bet dėl šių sprendinių įgyvendinimo turės savo lemiamą žodį pasakyti savivaldybė.

Tiesa, užsakovams ir projektuotojams nepavyko tinkamai užtikrinti savo ir šalia magistralės gyvenančių žmonių norų suderinimo.

Deja, susirinkimas parodė, jog magistralės užsakovo projekte per mažai dėmesio skirta ūkininkų ir aplink magistralę gyvenančių žmonių gerovei užtikrinti.

Be kita ko, susidarė įspūdis, jog valstybinių kelių tvarkytojai ir prižiūrėtojai į visus klausimus turi vieną universalų atsakymą ‒„pagal galimybes”. Pagal galimybes taisomi sugadinti kitiems projektams užtikrinti naudojami seniūnijose esantys valstybiniai keliai, pagal vienodas taisykles, kaip ir ties laukais, prižiūrimos per miestelius einančių kelių pakelės.

Veiverių seniūnijos gyventojai išsakė ir daugiau problemų.

Reikia pastebėti, kad Prienų rajono savivaldybės administracija taip pat nepakankamai gina rajono žmonių interesus. Suprantama, kad tai Lietuvos kelių direkcijos projektas, bet magistralė eina per Prienų rajono teritoriją, todėl savivaldybės pozicija, ginant gyventojus, labai svarbi.

Veiverių seniūnijos gyventojai teigė, jog pasigenda savivaldybės administracijos specialistų nevaldiško požiūrio į žmonių problemas.

Taip pat skaitykite

4 komentarai

  1. Vytautas Kuzmickas

    Anoniškumu pati valdžia ir naudojasi.Tai sovietizmo relikvijos tąsa -tais laikais žmones sudorodavo pagal tokius skundus.Gerbiamas AUDRIUS TEISUS,argi su elementaraus pilietiškumo neturinčiais bailiais(tai rodo demokratiškumo stoką,įsigalėjusią vald=ios baim3 savivaldybėje) galima diskutuoti! .Įsigaliojus nuostatai del komentarų autorių įvardijimo,tie„pakampių pilotai“ turės užsidaryti apkalbų nešiotojų rateliuose…„mano bobutė pasakė“.

  2. Audrius Narvydas

    Laisvai reikšti savo mintis bei turėti savo įsitikinimus yra pamatinė žmogaus teisė, taigi, visada kalbėjau ir kalbėsiu, kad ,,Rūpinimasis žmogumi yra veiksmas, o ne idėja“, tačiau ir deja, su anonimais diskutuoti nei esmės, nei prasmės nematau.

  3. Kam kalbėt

    Paklauskit Pakuonio seniūnijos žmonių, kaip Audrius Narvydas, būdamas seniūnu, elgėsi su jais ir kaip jais rūpinosi.

  4. Audrius Narvydas

    Rinkimai baigėsi, taigi, posakis ,,mums rūpi kiekvienas žmogus“ valdžiai nebegalioja, nes kiti rinkimai tik 2019-ais.