Ką auginame mokyklose – tinginius ar šalies ateitį?

4Veiverių Tomo Žilinsko gimnazijos Tarybos pirmininkė, pradinių klasių mokytoja Vilija Janulevičienė pakvietė visus per respublikinę spaudą išsakyti savo nuomonę dėl įvykio, kuriame šios mokyklos vyresniųjų klasių mokiniai, pasak jos, verčiami tvarkyti sporto aikštelės prieigas. Perskaitęs straipsnį apie taip vadinamąjį vaikų išnaudojimą, prisiminiau savo vaikystę, kai su dideliu entuziazmu patys įrenginėjome aikšteles, kuriuose norėjome sportuoti, o ne laukėme, jog kažkoks dėdė tai padarys.

Taip pat pagalvojau apie Stakliškių vidurinės mokyklos mokinius, kurie, vadovaujami direktoriaus Prano Kundroto, padėjo įrengti vieną geriausių tuo laikotarpiu stadioną Tarybų Sąjungoje.

Ar ne todėl mūsų švietimo sistema, tokių saugotojų, kaip gerbiamoji Vilija, dėka ima virsti „tinginių gamykla“? Iš savo patirties galiu pasakyti, jog mokykla yra antrieji namai, o kai kam ir pirmieji, ir todėl joje reikia tvarkytis kaip savo namuose, o ne kaip svečiuose.

1

Mokykla – tai gyvenimo patirties kalvė, o ne sanatorija, kurioje reikia poilsiauti. Viskam yra savas laikas – ir mokslui, ir darbui. Gal per didelis noras tausoti mūsų vaikus nuo darbo iššaukia patyčias bei keistus vadovų sprendimus, apsaugančius savo „karalystę“ nuo neigiamų kalbų.

Kaip man žinoma, mokyklos Tarybos – tai vaikų, mokytojų ir tėvų sambūris, kuris turėtų sujungti visų trijų bendruomenių jėgas mokyklos gerovei pasiekti. Ten, kur bejėgė administracija, turėtų savo „jėgą“ įrodyti mokyklos Taryba.

Mano akimis, būtent Veiverių T. Žilinsko gimnazijos Tarybos pirmininkė turėjo organizuoti aikštelės prieigų tvarkymo talką, o ne vykdyti kontrolierės funkcijas.

Esu įsitikinęs, jog bendradarbiavimas ir mokėjimas girdėti, ką sako kiti, duoda geresnius rezultatus, nei priešprieša, kuri tampa tikslu.

Vidmantas Venclovas

Taip pat skaitykite

14 komentarai

  1. prienietė

    Atsakymas pasirašiusiam komentatoriui (-ei) to, rašiusiam (-iai):

    „Na jūs ir beviltiški… Niekaip nesuvokiate, kad tėvai turi teisę vaikams liepti ravėti daržus, sodus, valyti namus, kuopti tvartus, prižiūrėti brolius/seses ir t.t., vadinasi, liepti dirbti visus šeimos darbus, o mokykla tokios teisės neturi, deja. Vaikai turi pareigas išlaikyti savo senus tėvus, bet, deja, neturi pareigos išlaikyti mokyklą. Kažkaip sunkiai sekasi atskirt miltus nuo tiltų…
    O poniai dėl sovietinių talkų: tai juk mokykloje jaunuolius kaip tik ir moko, kad sovietinės talkos ir kolūkiai „baisu, labai ir labai baisu“…
    Negi tokia nostalgija sovietmečiui, kolūkiams ir kolūkinėms talkoms?“

    Ne, aš nostalgijos sovietmečiui nejaučiu, kolūkiams irgi, bet darbiniam auklėjimui mokyklose sakiau ir sakau ir sakysiu TAIP !
    Sutinku, kad mokinių pirmoji pareiga yra mokytis, bet ir padirbėti mokyklos labui nėra blogybė ar didelis nusikaltimas. Juk dirbo ne pradinukai, kuriems būtų buvę ne pagal jėgas toks darbas. Tik, žinoma, viską reikėjo suderinti pagal tvarką šių dienų – tėvų sutikimai ir pan.

  2. praregėkit

    Praregėkit. Čia ponia Vilija ne dėl vaikų draskosi. Matyt kažkuo neįtiko poniai Vilijai direktorė, tai kelia intrigas. Įdomus būdas išsaugoti darbo vietą.