Birštonas kryžkelėje: pėsčiųjų tiltas ar gondolos?

IMGP3021

Balandžio 25 d. vykusiame Birštono savivaldybės Tarybos posėdyje verslininkas Rimvidas Skorupskis, kartu su partneriais pristatė pėsčiųjų tilto per Nemuną idėją. Pasak idėjos sumanytojų, pėsčiųjų tiltas ne tik gali sujungti du Nemuno krantus, bet ir tapti kurorto vizitine kortele. Ši mintis nėra nauja, tai patvirtino ir mero pavaduotojas Juozas Aleksandravičius, iškart pažėręs pristatytos idėjos trūkumus: per mažas aukštis laivams praplaukti, lėšos, kurios gali būti tik 17% mažesnės nei automobilinis tiltas. Vis tik mero pavaduotojas liko sužavėtas pristatyta iniciatyva.

Nebuvo abejinga verslininkų darbui ir merė Nijolė Dirginčienė, teigdama, jog šis projektas vertas susidomėjimo.

Deja, bet kai kurie Tarybos nariai vis tik norėtų, kad tylaus kurorto garsus papildytų automobilių, vykstančių per Nemuną į kitą krantą, burzgesys.

Primename, jog neseniai Taryboje taip pat buvo pristatytas oro gondolų kelio per Nemuną projektas.

Kuris projektas būtų patrauklesnis kurortui? Kaip parodė diskusija Taryboje, nuomonių yra įvairių.

Jei reikėtų spręsti man, tai mano prioritetas aiškus – pėsčiųjų tiltas.

Kviečiame savo įžvalgomis pasidalinti ir Birštono visuomenę. Portalas kvitrina.com pasiruošęs suteikti diskusijoms erdvę, nes, mano manymu, nuo to, koks projektas bus pasirinktas, priklausys kurorto vystymosi tendencijos.

Taip pat skaitykite

5 komentarai

  1. Rimvidas Skorupskis

    Sveiki visi – dideli iš Panteono ir maži ,šiaip, iš laukų…!:)
    Taip,tilto idėja nėra nauja.Ji ir negali būti nauja – pirmieji mediniai tiltai atsirado užaugus medžiams.
    Taigi ,nauja – tai gerai užmiršta sena!
    KODĖL NESIIMTI INICIATYVOS PAPRASTAM,BET EFEKTYVIAM BŪDUI SUJUNGTI BIRŠTONĄ PĖSČIŲJŲ TILTU PER NEMUNĄ? TAIGI MES NE TIK KARALIŠKAME (nelabai man dar tai suprantama, be rodyklių nepavyksta rasti tų karališkų pėdsakų…),BET IR EKO MIESTE RUOŠIAMĖS GYVENTI !

    Užsiminus apie medinio pėsčiųjų/dviratininkų tiltą teko išgirsti, kad tai jau siūlė norvegai…
    Ar ne tie patys, kur (nepatikrintais duomenimis) prisidėjo prie Žvėrinčiaus miško tako įrengimo Birštone 1968 m.?
    Jei taip,jie pavėlavo – Birštonui tokio tilto reikėjo jau nuo 1960 metų – nuo tada pradėjo veikti Kaune HE ir kitas Birštono krantas tapo nepasiekiamas pėsčiomis (tiesa,galima ir per Prienus,aplink – tik 17 Km…:)).
    Beveik kaip iki Alytaus – kas pasakys,kad Birštono geografinė padėtis bloga?
    Taigi,matyt ne man vienam keista,kodėl tokio tilto iki šiol nėra?Nežinau,galiu tik spėlioti…
    Matyt todėl,kad jį turi pastatyti norvegai ar kiti vikingai…
    Tagi,ėmėmės pilietinės iniciatyvos – išjudinti birštoniečius,kad išdrįstų pareikšti savo nuomonę,reikia jiems tilto,ar ne?
    Mes esame įsitikinę,kad Birštonas,be vargo gaudamas ES milijonus,gaus jų ir tokiam tiltui – padėsime neužsimiršti…
    Medinis tiltas-ne šiaip lieptas per Revuoną.Tokius tiltus puikiai moka statyti kaimynai – UAB „Jūrės medis“ tokius statęs net Norvegijoje,ir nekainuoja jie dešimčių milijonų :
    1. Klaipėdos viadukas (ilgis ~225m): orientacinė kaina ~1,5 mln.Lt+PVM:
    Pateiktoje kainoje numatyta: viaduko klijuotos medienos laikančių konstrukcijų ir vientisos medienos pakloto gamyba ir pristatymas į objektą,nenumatyta: medinių konstrukcijų sandūrų mazgams ir bendrai visam projektui reikiami metalai; medinių konstrukcijų montavimas.
    2. Kėdainių viadukas (ilgis ~50m): orientacinė kaina ~300.000,- Lt+PVM:
    Pateiktoje kainoje numatyta: viaduko klijuotos medienos laikančių konstrukcijų ir jų tvirtinimui reikiamų metalo detalių gamyba ir pristatymas į objektą,pateiktoje kainoje nenumatyta: viaduko paklotas ir montavimo darbai.
    Tiesa,yra ir papildomų darbų,tačiau jie taip pat padaromi.
    Taigi,idėjos pristatymo metu kalbėti apie tai,kad siūlomas medinis pėsčiųjų/dviratininkų tiltas bus tik 17 proc.pigesnis už automobilių,buvo mažu mažiausiai neatsakinga…:)
    Mes nesiūlome tokio,kaip Kaune,Panemunėje,už 120 milijonų…:)
    Pristatant idėją automobilių tilto šalininkai argumentavo ir tuo,kad be jo į Birštoną kitam krante nenuvažiuos greitoji med.pagalba ar policija.
    Leiskite paklausti,kaip jie dabar tai daro?
    Galiu ir atsakyti-Birštono PSPC greitosios med.pagalbos neteikia,atvykstama iš Prienų – ogi iš ten atstumai į abi Birštono puses panašūs.
    O policija – birštoniečiai policininkai turi motorolerius,riedžius ir t.t.
    Taigi – atsiprašome,kad išsišokome nepasitarę…:)
    Tačiau manome,kad tik toks tiltas Birštone reikalingas.Ir geriausia vieta jam – tiesiai nuo J.Basanavičiaus aikštės Nemuno gatve.Simboliška – Nemunu per Nemuną!
    Siūlomas automobilių tiltas per Birštoną ves į niekur ir „nužudys“kurorto ramybę ( ko gero šią idėją „stumia“ prieniečiai,kad jų miestelis taptų ramesnis ir švaresnis…:)).
    Lynų/gondolų kelias bus (jei bus),tik 2020 metais ir jis gali sulaukti slidinėjomo kalno likimo.Tokį mechanizmą reikia prižiūrėti dažniau,skirti lėšų eksploatacijai ir t.t.Galų gale,po penkių mtų gali atsitikti atip,kaip dabar yra su slidinėjimo kalnu – ieškosime „investitoriaus savižudžio“…
    Turime šansą pasistatyti ilgiausią medinį tiltą Europoje !
    Projektiniuose pasiūlymuose preliminarus Birštono tilto ilgis – 274 metrų,ilgiausias Europoje tik 240 metrų siekia…
    Negana to,kitas Birštono krantas turi puikias galimybes plėsti dviračių trasas,gal net ir iki Kauno.
    Taip pat jame yra J.Marcinkevičiaus,V.Petkevičiaus gyventos vietovės,Pociūnų aerodromas ir t.t. – kodėl nenuvykti iki jų dviračiais?
    Taigi,tik birštoniečių ir prijaučiančių kurortui piliečių rankose senos/naujos svajonės likimas – sekite http://www.facebook.com/birstonotiltas naujienas ,dalyvaukite ir remkite idėją!
    Arba siūlykite geresnes…
    P.S.ačiū redakcijai,kad pagaliau po kelių dienų išdrįso viešinti mūsų iniciatyvą.Kita Birštono/Prienų krašto spauda atsargesnė,tyrinėja situaciją…

  2. gytis

    tik pesciuju tiltas ir niekas kitas,seniai jau jo reikia,o jie tik dabar aptarineja….