Daug kam tikriausiai jau teko girdėti terminus SEO auditas arba svetainės auditas. Internetinės ir skaitmeninės rinkodaros pasaulyje tai yra labai svarbi užduotis ir reikšmingas procesas, apie kurį verta žinoti tiems, kurie rūpinasi savo verslu internete. Šiame straipsnyje mes pasistengsime apžvelgti svetainių audito proceso ypatumus ir pagrindinius siekius.
Svetainės auditas – kas tai?
Svetainės SEO auditas – procesas, kurio metu, naudojant specialius įrankius ir pritaikant įžvalgas, nustatoma, kokios jūsų interneto svetainės problemos arba klaidos trukdo jai užimti aukštesnes pozicijas „Google“ paieškų puslapiuose. Profesionalų ir naudą teikiantį svetainės audito procesą dažniausiai sudaro daug skirtingų procesų:
- Pačios svetainės tikrinimas dėl vidinių SEO problemų
- Išorinio svetainės optimizavimo patikra
- Svetainės patikra dėl tvarkingo Google indeksavimo, crawlin‘imo (taip vadinamas Google sistemos voratinklinis naršymas)ir atvaizdavimo
- Svetainės pritaikymo naudotojams įvertinimas (angl. user experience)
- Optimizacijos pagal raktažodžius patikra
- Besidubliuojančio ar trūkstamo turinio patikra
- Patikimos ir efektyvios ataskaitų sistemos sukūrimas, norint stebėti puslapio SEO rezultatus
Nors tam tikros detalės gali skirtis, pagrindiniai SEO audito etapai yra tokie.
Kodėl tai yra svarbu jums?
Optimizavimas paieškų varikliams yra tęstinis ir niekada nesibaigiantis procesas. Jeigu jūsų svetainei nebus atliekamas auditas, gali kilti rizika:
- Netekti organinio srauto
- Prarasti pardavimų galimybę, kadangi jūsų pozicijas Google paieškoje užims kylantys konkurentai
- Netinkamam svetainės indeksavimui – jos niekas neras paieškose
- Gauti nuobaudas iš paties Google už kenksmingas atgalines nuorodas (angl. backlink)
Trumpai tariant, atlikus svetainės auditą galima atskleisti problemas, dėl kurių jau dabar galbūt prarandate lankytojų srautą ir pardavimus.
Kaip atlikti naudingą svetainės auditą?
Be abejonės didžiausią naudą gausite, jeigu kreipsitės į SEO paslaugas teikiančią agentūrą, kuri patikės šią užduotį profesionalams ir jai panaudos geriausius įrankius. Tačiau, jeigu norite atlikti šias užduotis patys arba norite išmėginti audito procesus, pateiksime 3 patariamuosius žingsnius, ką ir kaip daryti. Tai – svetainės audito pagrindai!
1. Patikrinkite savo puslapio reitingus ir supraskite konkurentų strategijas
Konkurentų analizė – vienas iš svarbiausių ir, ko gero, pirmasis žingsnis, kurio rekomenduojame imtis. Surinkus informaciją apie konkurentų strategiją – lengviau rasti sėkmingą planą savo SEO rezultatų gerinimui.
Yra daugybė įrankių, kurie leidžia atlikti kelių puslapių reitingų lyginamąją analizę ir pozicijų stebėjimą. Šie įrankiai automatiškai parodo jums jūsų konkurentus ir jūsų svetainės konkurencingumą bendrame kontekste su šiais konkurentais.
2. Patikrinkite ar Google indekse nėra besidubliuojančių jūsų svetainės versijų
Vienas lengviausių dalykų, kuriuos reikia padaryti, taip pat yra ir be galo svarbus. Google neturėtų indeksuoti daugiau nei vieną jūsų svetainės versiją.
Kur link sukame? Jūsų svetainė gali būti:
- http://www.JusuWeb.lt
- http://JusuWeb.lt
- https://www.JusuWeb.lt
- https://JusuWeb.lt
Vartotojui čia nėra didelio skirtumo (išskyrus tai, kad naršyklėje jis gali matyti įspėjimą apie nesaugią svetainę), tačiau paieškos sistemai Google tai yra skirtingos svetainės versijos. Jūsų svetainėje turėtų būti indeksuojama tik viena versija, todėl reikia patikrinti, ar ji nesidubliuoja. Laimei, tai galite lengvai patikrinti. Į Google įveskite „site:JusuWeb.lt“, kur JusuWeb būtų jūsų interneto puslapio adresas. Jeigu matote įvairių svetainės versijų mišinį, vadinasi, turite galimą problemą, kurią reikia spręsti.
3. Patikrinkite savo svetainės greitį
Interneto svetainės greitis jau kurį laiką yra labai svarbus parametras ne tik naudotojams, bet ir paieškos varikliams. Dabar visiškai aktyvi Page Experience Update Google algoritmams nurodo geriau reitinguoti puslapius, kurie labiau rūpinasi gera vartotojo patirtimi, o užkrovimo greitis – be galo svarbus.
Ilgėjant krovimo laikui, ženkliai padidėja lankytojų bouncing‘o (išėjimo) tikimybė. Krovimo laikui pailgėjant vos 2 sekundėmis, bounce tikimybė padidėja trečdaliu. Google PageSpeed Insights įrankis yra puikus pasirinkimas, kur galėsite nemokamai gauti daug įžvalgų, kaip sumažinti krovimo laikus.