Jonas Kavaliauskas
kvitrina.com
Ką gi, atrodo, Susisiekimo ministerija apsisprendė dėl Rail Baltica vėžės nuo Lenkijos sienos iki Kauno. Nuo Jiesios stoties vėžė eis aplenkdama Mauručius, Marijampolę ir Kalvariją. Jos ilgis 78 km. Tai 6 A variantas, kuris tenkina ir Mauručių bendruomenę, nes jis nenaikina jų kaimo, savo vietoje lieka ir istorinė stotis bei koplytstulpis, pastatytas atminti į Sibirą išvežtiems lietuviams.
Veiveriuose vykusiame susitikime su Susisiekimo ministerijos, „Lietuvos geležinkelių“ atstovais buvo daug nuogąstavimų, taip pat ir dėl Mauručių likimo. Prienų rajono savivaldybės meras Alvydas Vaicekauskas tada išsakė mintį, jog palaiko tą variantą, kuris palies mažiau sklypų su statiniais. Seimo narys Andrius Palionis, kuris tarpininkavo gyventojų susitikimui su ministerijos atstovais, teigė, jog jam buvo svarbu, kad projekto vystytojai ir ministerijos atstovai iš pačių gyventojų išgirstų jiems rūpimus klausimus, pajustų nerimo atmosferą, o ne priiminėtų sprendimus iš savo kabinetų. Vyriausybei tinkantis variantas Prienų rajono gyventojams sudarys nepatogumų, bet jie bus mažesni, nei tie, kurie buvo numatyti įgyvendinant variantą 3A. Tiesa, ir priimtasis variantas reikalauja didesnės diskusijos su ūkininkais, šiuo metu dirbančiais žemės sklypuose, kuriuos numatoma paimti visuomenės poreikiams.
Bet Vyriausybės priimtas variantas nepatiko Kazlų Rūdos savivaldybei, kuri padavė Susisiekimo ministeriją į teismą, nes ji neatsižvelgė į jos pasiūlymus. Ar bus ir kokios bus daromos projekto korekcijos, pamatysime artimiausiu metu, nes projekto įgyvendinimui teliko 4 metai.