Stovykloje praleistas laikas – puiki vasaros pradžia

Birštono Vienkiemio darželyje-mokykloje birželio 10-14 dienomis buvo įgyvendinama vaikų vasaros programa „Vasara 2013”. Tai bendrojo pobūdžio dieninė stovykla 1–4 klasėse besimokantiems pažangiausiems mokiniams ir šeimų, gaunančių mažas pajamas, socialiai remtiniems vaikams. Ši programa yra jau penktoji, prieš tai vykusių „Vasara 2009“, „Vasara 2010“ , „Vasara 2011“ , „Vasara 2012“ tęsinys. Šiemet į stovyklos veiklas buvo įtraukta 16 Birštono Vienkiemio darželio-mokyklos ugdytinių. „Vasaros 2013“ tikslas – turiningo ir aktyvaus laisvalaikio organizavimas įvairiomis formomis. Buvo siekiama plėtoti ugdytinių akiratį, gebėjimus, patirtį, skatinti kūrybiškumą, formuoti pažintinius interesus, ugdyti estetinius jausmus, puoselėti meilę gamtai, darbui, sau ir kitiems, stiprinti sveikatingumą bei užtikrinti vaikų saugumą.

Savaitę vyko įvairi veikla mokykloje ir už jos ribų. Visos mokykloje dirbančios mokytojos prisidėjo organizuojant pokalbius apie saugumą, mandagumo ir gražaus elgesio prie stalo ir stalo serviravimo popietes, muzikines valandėles. Vyko gražus tarpusavio bendravimas, žaidimai.

Pirmoji diena buvo lietinga, tačiau stovyklos atidarymas pavyko, o vietoje numatytų žaidimų lauke užtemdytoje klasėje buvo rodomas filmas vaikams. Antrą dieną stovykloje teko gaminti maistą patiems. Pusryčius ruošiantys vaikai stebino originaliomis sumuštinių idėjomis. Kiekvienas pasigamino po du sumuštinius, kurių būta įvairių: zuikučiai, senukai, gėlytės, veidukai ir pan. Ši diena buvo skirta elgesiui prie stalo, serviravimui. Stovyklautoja Simona mokė kitus vaikus lankstyti servetėles. Pietums mokiniai kepė picas, kurios buvo pačios skaniausios kiekvienam, nes pačių gamintos, puoštos.

gaminame picas

Trečios dienos rytmetis buvo skirtas vaidinimams ir teatrinėms improvizacijoms. Stovyklautojai, susiskirstę grupelėmis, išsirinko pasaką ir pagal ją gamino lėles vaidinimui, repetavo, tarėsi, improvizavo… ir susirinkusiems salėje žiūrovams surengė trijų lėlių spektaklių, „Ropė“, „Kas namelyje gyvena?“ bei „Ežys – laiškanešys“ premjeras. Popietę „Vasaros 2013”stovyklautojai vyko į svečius pas skautus, kurie buvo įsikūrę savo stovyklą Pelėšiškėse. Poros valandų viešnagė neprailgo, apžiūrėjome palapines, žaidimų ir susirinkimų aikšteles, pačių skautų pagamintus laiptus link Nemuno. Kartu su vyresniaisiais skautais ir jų vadovu A. Nakraševičiumi buvo žaidžiama, šokama ir dainuojama. Vėliau, susirinkus prie laužo, buvo vaišinamasi ant laužo virta skania skautiška koše. Ketvirtoji diena skirta naudingai ir įdomiai kelionei į Kauną. Pavyko aplankyti Vaikų literatūros muziejų ir Kauno pilį. Vaikų literatūros muziejuje vaikai susitiko su skaitytų istorijų veikėjais, sužinojo daugiau apie rašytojus, senąją vaikų literatūrą. Kauno pilyje plačiau susipažino su jos istorija, apžiūrėjo senovinius kalinimo įrenginius,  išbandė archeologinį kasinėjimą, iš molio gamino Kauno pilies medalius. Ekskursijos vadovas netgi pademonstravo monetų kalimo įrenginį. Paskutinioji diena buvo skirta plaukiojimui Nemunu. Daug smagių prisiminimų vaikams paliko išvyka pramoginiu laivu „Justina“.

Laive

Daugelis jų tokiu laivu plaukiojo pirmą kartą. Esame dėkingi  kapitonui V. Raišiui už supratingumą ir nuolaidą, kurios dėka galėjome pamatyti Nemuno ir Verknės santaką, apžiūrėti Konglomerato uolą – Ožkų pečių. Svečių buvo sulaukta ir stovykloje. Į uždarymo šventę atvyko Švietimo skyriaus vedėja A. Žiūraitienė, vyr. specialistė V. Gadliauskienė bei vicemeras J. Aleksandravičius. Greitai prabėgo „Vasaros 2013“ dienos, palikdamos daug įspūdžių. Stovyklos metu vaikai pamatė daug naujo, įgijo įvairios patirties. Svarbiausia, kad jie labai džiaugėsi stovykloje praleistu laiku. Jiems liko daug smagių ir malonių prisiminimų, kurių akimirkos užfiksuotos nuotraukose bei piešiniuose. Stovyklos uždarymo šventė sutapo su valstybės Gedulo ir vilties diena. Minėdami šią dieną stovyklautojai kabino ant ąžuolo spalvotus rankų antspaudus su vardais ir dalijosi savo viltimis ir svajonėmis. Uždarymo šventė baigėsi žaidimais, dainomis ir iškilmingu vėliavos nuleidimu iki kitos vasaros.

Vertinant programos įgyvendinimo sėkmę, turbūt didelę reikšmę turi Savivaldybės lėšos, bet ne mažiau svarbūs žmogiškieji ištekliai – didelis mokyklos darbuotojų pareigingumas, geras pasirengimas ir nusiteikimas neatlygintinai dalyvauti programoje. Sprendžiant visapusiško vaikų ugdymo problemas svarbu skatinti kūrybiškumą, akcentuoti kiekvieno asmens vertę, tinkamą bendravimą, pagarbą gamtai ir žmogui, darbui ir daiktui. Stovykloje praleistas laikas – puiki įsibėgėjančios vasaros pradžia.

Jolita Simonaitytė,

Birštono Vienkiemio darželio-mokyklos mokytoja

Taip pat skaitykite