Jonas Kavaliauskas
kvitrina.com
Penktadienį, po 16 val., Prienuose nustojo mirksėti šviesoforas ir buvo paleistas judėjimas dviem juostomis. Vakare iš abiejų tilto pusių spūsčių nebuvo. Kapitaliai remontuojamoje A16 kelio atkarpoje šalia tilto buvo montuojami lietaus kanalizacijos rezervuarai, todėl tilto pradžioje, nuo Birštono pusės ir nuo rekonstruojamo autobusų stoties pastato, nuo Prienų pusės buvo pastatyti šviesoforai. Nuo ketvirtadienio ryto Prienuose susidarė kilometrinės eilės automobilių. Naujienų portalo kvitrina.com atliktas eksperimentas parodė, jog važiuojant į Birštoną ir atgal reikėjo susitaikyti, kad eilėse praleisi mažiausiai valandą.
Prienų rajono Savivaldybės tarybos narys Henrikas Radvilavičius, kuris ne vieną dešimtmetį vadovavo Prienų kelių tarnybai, paklaustas, ar įmanomas koks nors kitas racionalesnis sprendimas šioje situacijoje, pasakė, jog vargu, nes magistralė A16 įeina į transeuropinį kelių tinklą ir vadinama europine E27 magistrale, todėl uždaryti kelio nebuvo įmanoma. Tiesa, patyręs kelininkas mano, kad dalį srauto galima buvo nukreipti per Kauną, nors ir ta kryptimi vyksta VIA Baltica magistralės rekonstrukcija. Anot Tarybos nario, reikia pakentėti, nes sutvarkius šią atkarpą pagerės situacija F. Martišiaus gatvės gyventojams.
O dabar apie naujienų portalo kvitrina.com susirašinėjimą su Lietuvos automobilių kelių direkcija.
LAKD atsakyme įvardinta, „kad viešojo pirkimo „Valstybinės reikšmės magistralinio kelio A16 Vilnius–Prienai–Marijampolė ruožo nuo 96,13 iki 97,42 km (per Prienus) rekonstravimas“ konkurso dokumentuose buvo pateikti reikalavimai dėl eismo organizavimo – eismo organizavimo schema, kuri numatė, kad eismas nebus uždaromas, taip pat numatyta darbus vykdyti etapais, uždarant vieną važiuojamąją dalį, įrengiant šviesoforinį valdymą“.
Kovą posėdžiavusi Prienų rajono Saugaus eismo komisija nutarė, jog tam, kad būtų paspartinti darbai, reikia uždaryti F. Martišiaus gatvę, bet su sąlyga, jog pagrindinis tranzitinis transportas nuo Vilniaus ir Marijampolės bus nukreiptas per Kauną ir Alytų. Deja, toks noras LAKD nebuvo išgirstas. Tiesa, LAKD atsakyme portalui rašoma, jog „Jokių pakeitimų LADK su rangovu nederino. … Apie tai, kad buvo nevykdomi Saugaus eismo komisijos posėdžio nutarimai, LAKD nebuvo žinoma. LAKD neturėjo minimo posėdžio protokolo“.
Po Prienų rajono savivaldybės mero birželio 6 d. rašto LAKD rangovas pastatė informacinius ženklus, jog Prienuose vykdomi kelio rekonstrukcijos darbai, bet jie nelabai padėjo. Transportas toliau sėkmingai važiavo Prienų miesto centrinėmis gatvėmis.
LAKD atsakyme taip pat rašoma, kad „LAKD ir UAB „Fegda“ pasirašytoje sutartyje yra nuostata, kad rangovas yra visiškai atsakingas už žalą, padarytą tretiesiems asmenims, jų turtui, vykdant Sutartyje numatytus darbus“. O tai reiškia, kad UAB „Fegda“ privalės atkurti Vytauto ir Kauno gatvių dangą.
Nė vienu keliu negali važiuoti sunkiasvorės mašinos. Prienų tiltas siekia XV a. Tranzitinis kelias turėtų eiti pro Birštono vienkiemį į Suvalkiją ir užsienio šalis.
Report
Betoninis tilyas nuo XV amžiaus? Kam nusikalbėti? Stovėjo šioje vietoje nuo XV amžiaus gsl, bet šitas tai pokarinis
Report