Atviras laiškas
Prienai
2016-02-29
Mes, Prienų rajono savivaldybės dailės mokytojai, esame gavę kvietimą dalyvauti kūrybinių darbų konkurse ,,Gerojo Prienų drakono eskizas’’. Perskaičius nuostatus, mums iškilo keletas klausimų:
- Ar Prienų rajono savivaldybės įvaizdžio kūrimo grupė yra susipažinusi su Lietuvos Respublikos Valstybės herbo, kitų herbų ir herbinių ženklų įstatymu? Ar kreipėsi į Lietuvos heraldikos komisiją, pasidomėjo Prienų herbo kilme ir suderino herbo, t.y. jo ardymo ir atskirai paimtų dalių interpretavimo klausimus?
- Kodėl mūsų miesto simboliu staiga pasirinktas drakonas, arba slibinas, beje, reiškiantis blogį? Nuo seniausių laikų šis simbolis egzistuoja daugelyje kultūrų ir Vakarų literatūroje jis simbolizavo priešą aiškiai apibrėžtoje gėrio ir blogio kovoje. Nuo XX a. pabaigos žymūs Europos ir Amerikos pedagogai, psichologai, rašytojai atkreipia visuomenės dėmesį į šios kovos ribų pasislinkimą, kas daro itin neigiamą poveikį bręstančiam vaiko protui. Ar vykdant šį konkursą reikia peraiškinti mokiniams tūkstantmetę krikščioniškos Europos tradiciją ir teigti, kad Šventasis Jurgis, daugelio valstybių, tarp jų ir LDK globėjas, dabar jau yra blogis, nes kovoja su „geruoju drakonu“? Mes gerbiame Lietuvos istoriją, jos simboliką ir mokiniams skiepijame meilę savo kraštui ir pagarbą jo istoriniams simboliams, todėl šis konkursas kelia daugiau nerimo, nei motyvuoja darbui. Tenka tik apgailestauti, kad mūsų miesto įvaizdžio kūrimo grupė patriotizmą supranta tik kaip vartotojiškos kultūros sklaidą.
- Paskelbus šio konkurso nuostatus, beje, parašytus be dailės, kaip mokomojo dalyko, išmanymo, Prienų miesto ir rajono mokyklų bendruomenėse ėmė rastis ir šmaikščios šio projekto interpretacijos, pavyzdžiui, kodėl gi konkursas negalėtų vadintis „Drakonas mirė – tegyvuoja drakonas!“ Iš tiesų, jei konkurso organizatoriai yra girdėję šią Rytų pasaką, galėtų taip pervadinti savo projektą, nes jiems, kaip ir minėtos pasakos naujajam drakonui, atrodo, nesvarbu, ką apie savo miesto įvaizdį mano žmonės, kurie jame gyvena.
Dėl aukščiau išvardytų priežasčių, t.y. savavališko ir primesto tautinių simbolių interpretavimo, kuris neugdo pagarbos heraldikos simbolikai ir nepropaguoja heraldikos žinių (žr. Lietuvos heraldikos komisijos funkcijas), o pataikauja vartotojiškam skoniui, mes, Prienų krašto dailės mokytojai, atsisakome dalyvauti šiame konkurse, kuris net nebuvo suderintas mokslo metų pradžioje ir nepaskelbtas rugsėjo mėnesį renginių plane. Jei panašus konkursas vis tik reikalingas, savo mokiniams galėtume pasiūlyti sukurti savo krašto simbolį, kuris būtų brangus ir priimtinas Prienams.
Pagarbiai –
Prienų rajono savivaldybės dailės metodinio būrelio mokytojai


Aš irgi prieš drakoną, man geriau Jurgis.
Šaunu ,kad visgi atsiranda protingų žmonių,kurie galbūt sustabdys Prienose drakonizmo plitimą. naikinti reikia drakonus savivaldybėje, o ne naujus kurti.
Esu dėkinga mokytojams už atvirą laišką ir pasipriešinimą labai prastai, kvailai, o gal net sąmoningai tarnaujančiai blogiui idėjai. Man būtų gėda ir už Prienus, ir juo labiau už prieniečius, kurie tai sugalvojo ir bando įgyvendinti. …liūdna.
Lietuviams drakonas svetimas simbolis. Baltų mitologijoje tokios būtybės nėra. Kadangi mes priklausom Romos katalikų bažnyčiai, kuri teigia, kad drakonas yra blogio jėga, nematau prasmės miesto įvaizdžiu pasirinkti drakoną.