Šį kartą į Prienų „Revuonos“ pagrindinę mokyklą atvykome išskirtiniu tikslu – susitikti su dideliu būriu žmonių, kurie visus mokslo metus kūrė produktyvųjį mokymąsi Prienuose ir prisijungė prie kitų šešių Lietuvos mokyklų, diegiančių šį mokymąsi. Juk produktyvusis mokymasis yra inovacija mūsų šalies švietimo sistemoje, tačiau garsas apie ją sklinda ir sparčiai, ir plačiai. Ir visa tai vyksta didelės susitelkusių žmonių komandos dėka, norėjusių atnešti naujų vėjų į savo mokyklas, miesto ar rajono bendruomenę ir patikėjusių produktyviojo mokymosi idėja. Todėl tądien atvykome susitikti su visais, be kurių produktyvusis mokymasis Prienuose nebūtų įmanomas.
Svarbiausia, aišku, buvo pasimatyti su mokiniais, kurie mus sutiko ir dalykiškai, ir kritiškai. Savo pristatymuose ir refleksijose apie tai, kaip jiems sekėsi visus šiuos metus, mokiniai kalbėjo: „sužinojau, išmokau ir jau galiu padaryti pats“, „gauname daug individualaus dėmesio kiekvienas“, „nebebijau bendrauti su kitais“, „jau žinau, kuo norėčiau būti“, „įdomiausia yra praktinis mokymasis, o kur įdomu, ten ir naudinga” ir pan. Besiklausydamas taip kalbančių mokinių supranti, kad jie kalba apie savo ūgtį. O ar ne tai yra svarbiausia ir jaunam žmogui, ir mums visiems? Aišku, tai reikalauja ir papildomo mūsų dėmesio, ypač šiame pradžios etape, kai dar kyla visokių organizacinių klausimų.
Įvairius produktyviojo mokymosi organizavimo subtilumus mokyklos ir savivaldybės lygmeniu aptarėme kartu su mokyklos direktore Ilona Balčiukyniene ir švietimo skyriaus vyriausiąja specialiste Laimute Jančiukiene, produktyviojo mokymosi mokytojomis Edita Ramanauskiene ir Laima Paplauskiene. Nors tai jau nėra pirmas mūsų susitikimas, tačiau kaskart jis pasipildo nauju turiniu. Juk svarbiausia yra, kad produktyviojo mokymosi idėja būtų priimtina bendruomenei, kad ja patikėtų ir vaikai, ir tėvai, ir kiekvienas iš mūsų, kaip viena iš naujų mokymosi galimybių jauniems žmonėms. Kas gali būti patraukliau, nei galimybė pasirinkti, kaip pasiekti tų pačių mokymosi tikslų ir tikrai išbandyti save?
Palikę „Revuonos“ pagrindinę mokyklą, išvykome į vietas, kurias mokiniai pasirenka praktiniam mokymuisi ir apie kurias mums pasakojo savo prezentacijose. Buvo smalsu susipažinti su Prienų bendruomenės žmonėmis, patikėjusiais šio mokymosi idėja ir priėmusiais mokinius į savo įmones ar organizacijas. Tiek gėlių salono savininkė Rūta Bekešienė, tiek nagų priežiūros salono šeimininkė Neringa Alšauskienė kalbėjo apie paprastą norą dalintis su jaunais žmonėmis savo žiniomis ir patirtimi, apie naują jų asmeninę pedagoginę patirtį, apie įmonės tapsmą “Prienų „Revuonos“ pagrindinės mokyklos filialu”. Neaplankėme visų įmonių, dvi dienas per savaitę visus mokslo metus tampančių mokymosi vieta „Revuonos“ mokyklos mokiniams: ir laiko pritrūko, ir darbo trukdyti nesinorėjo, tačiau apie jas sužinojome iš pačių jaunuolių. VšĮ „Meninė drožyba“, R. Bekešienės individuali įmonė, lopšelis-darželis „Pasaka“ ir „Saulutė“, veterinarijos centras „Jurgaveta“, grožio studija „Vizija“, mokyklos specialiojo ugdymo skyrius, UAB „Wilara“, UAB „Prienų kompiuteriai“, nagų technikės Neringos kabinetas jau tapo jaunuoliams pažįstamomis mokymosi vietomis.
Supratome, kad Prienai tampa miestu-mokykla ir tikrai jau gali dalintis gerąja produktyviojo mokymosi diegimo patirtimi.
Švietimo ir mokslo ministerijos švietimo aprūpinimo centro vyresnioji specialistė Simona Plienaitytė
Lietuvos edukologijos universiteto dėstytoja, Produktyviojo mokymosi konsultantė dr. Auksė Petruškevičiūtė