
Klausydamiesi kalbų Tarybos posėdžiuose, jaučiamės nejaukiai. Jūsų pasisakymų, gerb. politikai, kartais gėda klausytis. Labai gaila, kad švietimo problemų sprendime vis nugali ne švietimo klausimus suprantantys specialistai. Kažkodėl Švietimo skyrius beveik nusišalinęs ir bijo palaikyti mokyklas. Tad ir kyla klausimas: kas turi rūpintis mokyklomis? Nejaugi atiduodate šiuos klausimus ne specialistams? Liūdna ir norisi verkti, kad kai kurie Tarybos nariai, kalbėdami apie mokyklas, niekada neužsimena apie ugdymą, tikriausiai jie nesupranta šių klausimų ir neturi ką pasakyti. Jiems nerūpi, kaip ugdomi mūsų vaikai, o skaičiuoja tik klozetus, kritikuoja sudarytas sąmatas. Ar Jūsų čia darbas, ar apie tai reikia kalbėti posėdyje? Kiek, ko reikia, nustatys higienistai ir kiti atitinkami specialistai, o Jūs priimkit gerus sprendimus.
Nesuprantama, kaip gali išsilavinęs žmogus sakyti apie mokyklą, kuri turi higienos pasą, jog joje blogesnės ugdymo sąlygos, ir dar drįsta kviesti, kad eitų pasižiūrėti. Tikrai dar kartą nueikite ir palyginkite, bet kartu turi eiti ir apie tai suprantantys specialistai, nes nusišnekėsite nežinodami, ką reiškia tinkama mokyklos aplinka.
Labai „įspūdingas“ buvo ne tik Tarybos nario C. Pacevičiaus pasisakymas apie mokyklos klozetų skaičiavimą (žmogus net nežino mokyklų pavadinimų), bet ir V. Kamblevičiaus, kuris galvoja viena, o kalba kita, tačiau netyčia jam išsprūsta ir priešingos mintys. Jis teigia: „Visi kalba, kad vaikai bus perkelti į blogesnes ugdymosi sąlygas, o mes nuvykome pasižiūrėti ir pamatėme, kad „Ąžuolo“ pagrindinėje, neremontuotoje mokykloje, geresnės sąlygos nei „Nemuno“ pradinėje“. O jau kitas sakinys visiškai prieštarauja pirmajam: „Kodėl vieni vaikai gali mokytis „ištaigingai“, o „Ąžuolo“ būti prastesni?“ Šiuo sakiniu ir pasakyta, kad „Nemuno“ pradinėje mokykloje sąlygos daug geresnės, tai kodėl blaškotės ir kalbate netiesą?
Mus, tėvus, įžeidžia Tarybos nario C. Pacevičiaus pasakymas, kad „kaip dovaną gaunat papildomai mokinių…“. Kas Jums mūsų vaikai, kad juos turite teisę kažkam „dovanoti“? O gal grįžtame į baudžiavos laikus, kai dvarininkai galėdavo savo valdomas „dūšias“ dovanoti kam panorėję? Ar galvojate, ar įsiklausote ką kalbate?
Tarybos nariai pastoviai teisinasi, kad pagrindinė „naktinio“ mokyklų tinklo reorganizavimo priežastis yra lėšų stygius. Tačiau patys nieko nesiima, kad tos lėšos sugrįžtų į savivaldybę, mokyklas. Pavyzdžiui, š. m. spalio mėnesį baigiasi Comenius projektas „Europos vandens studija“. Prienų „Nemuno“ pradinei mokyklai, jam pasibaigus, turėtų būti grąžinta 15 tūkst. litų. Beje, į projektą įdėti pinigai yra ne savivaldybės skirtos lėšos, o mokyklos mokinių tėvų suaukoti iš 2% pajamų, t.y. mūsų visų pinigai. Pagal savivaldybės Tarybos sprendimus, nuo 2012 m. rugsėjo 1 dienos „Nemuno“ pradinės mokyklos, kaip juridinio asmens, nebelieka, tai reiškia, kad tie 15 tūkst. litų tikriausiai nebus sugrąžinti, nes tiesiog nebus kam, o juos atgavus, mokykla šias lėšas galėtų panaudoti savo reikmėms ir nereikėtų prašyti savivaldybės papildomų lėšų. Ar tai ne taupymas? O kur dar kiti projektai, kuriuose dalyvauja mokykla? Ar ir tie pinigai savivaldybei nereikalingi, ar tai nėra lėšų švaistymas? O gal tai lėšų taupymas?…
Beje, ar daug žinote pagrindinių mokyklų, kuriose pradinukai turi galimybę išvykti pagal dalyvaujamus projektus į užsienį? Paprastai didelėse mokyklose pradinukai nustumiami į šalį, nes jie „pradinukai“, na, o „Nemuno“ pradinė mokykla, būdama kaip atskiras juridinis asmuo, tokią galimybę suteikia. Ir tiek pernai, tiek šiemet to pačio Comenius projekto eigoje mūsų mokyklos ketvirtokai galėjo aplankyti kitas projekte dalyvaujančias šalis. Tai pasakykit, ar įsiliejus į „Ąžuolo“ progimnaziją pradinukams tokia galimybė bus užtikrinta?..
Dar vienas momentas: nėra jokių ekonominių paskaičiavimų, kokią naudą duos ši mokyklų tinklo pertvarka. Neaišku, kiek lėšų reikės perkeliant vieną mokyklą į kitą, kas bus su likusiomis tuščiomis patalpomis, ar įmanoma už 80 tūkst. mokyklą suremontuoti taip, kad ji atitiktų higienos normas, o ne padaryti kosmetinį remontą….. Paklausti politikai arba tyli, arba nukreipia kalbą į šalį, o konkrečių atsakymų visuomenei nepateikia. Kiek kartų kreipėmės raštu į savivaldybės atstovus, nei vieno atsakymo taip ir nesulaukėme.
Mūsų vaikai šiuo metu „Nemune“ laimingi, žaidžia pertraukų metu tvarkingame kieme, kur kiekvienais metais pasodiname medelių, gėlių, įrengta Viešosios įstaigos „Meninė drožyba“ puikūs suoleliai, sutvarkytas pradinukams pritaikytas aikštynas. Todėl dar labai rimtai pagalvokit, ar verta ardyti tokią mokyklą. Juk ją išdraskius, reikės daug lėšų įdėti, norint pakeisti šią mokyklą kita įstaiga, neprarandant dabartinio aukšto ugdymo lygio. Dar kartą ateikite ir įsitikinsite, kad sakote netiesą.
Labai būtų gražu, kad paskutinę mokslo metų dieną į šventę atvyktų Tarybos nariai ir tiesiai visai mokyklos bendruomenei pasakytų, kodėl mūsų vaikai privalo palikti šį puikiai pritaikytą pradinių klasių mokiniams pastatą. Išgirsite ir vaikų reakciją. Ar Jums bus tai malonu? Ar Jūs tikrai ramiai miegate taip pasielgę?
„Nemuno“ pradinės mokyklos mokinių tėvai
niekas čia nebando kažko skiesti, tik parodoma visuomenei, ką kalba mūsų išmintingieji tarybos nariai, o mums tėvams svarbu mūsų vaikai ir jais žaisti ar kam nors dovanoti niekam nevalia, įdomu, jeigu tai taikytų jūsų vaikams, kaip reaguotumėte. be to Nemune vaikų nemažėja, jeigu mažėja Ąžuole ar kitoje mokykloje, tai ją ir reikia reorganizuoti, kol kas jokių ekonominių paskaičiavimų mes nematome ir taupymo čia taip pat nėra, o problema ta, kad mūsų vaikais norima užpildyti kitą pastatą, tai kuo čia kažkas kaltas, o turėtų būti taip, kad Ąžuolas taptų Žiburio skyriumi, nes jis yra tame pačiame kieme ir jiems trukdo dirbti.
graziai tik isorine puse nusipaise, o vidu pamirso ar nespejo?
nesuprantu, ka cia bandote „skiesti” siuo straipsniu 🙂 taigi visiem aiskiau nei aisku, kad mokiniu Prienuose mazeja, kaip mazeja ir gyventoju, reiskiasi, nebera tiek mokiniu, kad reiketu tiek mokyklu, reiskiasi reikia reorganizuoti, nes mazes daugybe islaidu.. sildymo islaidos, administracijos, prieziuros kastai, komunaliniai mokesciai ir visa kita… mokytojai valandu nepraras, tik pereis i kita mokykla, nesuprantu kame problema? administracija verkia del darbo vietu? get over it.. tiek darbo kiek buvo nebera, kaip nebera ir tiek mokiniu.. busit perkelti i naujai suremontuota mokykla, ir toj ir toj aisku galima mokytis, taciau ta tikrai graziai ir naujai sutvarkyta, todel nematau reikalo cia jums skiest nesamones, nebent esat suinteresuoti asmenys, kurie pasirasineja tevu vardu..
jie miega ramiai, nes jų tikslas griauti, o ne kurti. Tą ir padarė. Į akis nežiūrės, nes jų nepastebės, jeigu net žmogaus nemato. O visi švietimo klausimai taip pat nesuvokiami, nes ir per posėdį sprendžia pisuarų klausimus, o ne ugdym0 ir jo kokybės svarbą