
Automobilio važiuoklė atlieka daug funkcijų – užtikrina komfortą, stabilumą bei saugumą. Nors važiuoklės rūšių yra įvairių, visose yra naudojamos metalinės svirtys. Šių svirčių galuose yra šarnyrai arba guminės įvorės. Vairuotojai dažnai keičia dalis, kurios dar gali tarnauti metų metus, todėl, tiesiogine ta žodžio prasme, švaisto pinigus. Štai keletas dalykų, kuriuos apie važiuoklės remontą turėtų žinoti kiekvienas vairuotojas.
Galima pakeisti gumines įvores
Važiuoklėse naudojamos guminės įvorės sugeria smūgius. Šios įvorės gaminamos iš specialios, tvirtos gumos. Savaime suprantama, ilgianiui ta guma susidėvi, sutrūkinėja ir tinkamai nebesugeria smūgių. Tokiu atveju sklinda pašaliniai garsai važiuoklėje, gerokai suprastėja automobilio valdomumas.
Neskubėkite keisti visos svirties, nes daugeliu atvejų galima pakeisti tik įvorę. Pavyzdžiui, kai kuriuose modeliuose svirtis gali kainuoti apie 100 Eur, o guminė įvorė – tik 10 Eur. Problema tik ta, kad įvorės keitimui reikalingas galingas presas, todėl darbą reikės patikėti specialistams, turintiems atitinkamą įrangą.
Šarnyrai keičiami arba restauruojami
Kita visose automobilių važiuoklėse naudojama dalis yra šarnyras. Tai yra antgalis su metaliniu rutuliu viduje, o prie rutulio prijungta metalinė kojelė. Tokia jungtis yra lanksti ir puikiai pasitarnauja kaip vairo traukių antgaliai. Nors viduje šarnyro yra apstu lubrikanto, pažeistos apsauginės gumelės arba į vidų patekęs vanduo pašalina arba išplauna tepalus ir metalinės dalys tiesiog susidėvi.
Dažniausiai šarnyrai yra keičiami atskirai, bet jeigu ne – tai tam tikri specialistai juos gali restauruoti. Tas pats šarnyras, priklausomai nuo važiuoklės tipo, gali būti restauruojamas ne daugiau nei 2-3 kartus – po to reikia keisti visą svirtį.
Bet kokiu atveju, rekomenduojame reguliariai nuvažiuoti į artimiausia autoservisą važiuoklės patikrai. Laiku sutvarkę iškilusias problemas apsaugosite ir kitas važiuoklės dalis.