Naujos pedagogų kvalifikacijos kėlimo formos Stakliškių vidurinėje mokykloje

IMG_7877

Mes tobulėjame ne tik savo pačių patirtimi, bet ir mokydamiesi iš kitų. Tokias galimybes mums suteikia mūsų mokyklos dalyvavimas  respublikiniame  projekte „Pedagogų  kvalifikacijos tobulinimo ir perkvalifikavimo sistemos plėtra (II etapas)“. Kovo 17-21 dienomis Prienų rajono Stakliškių vidurinės mokyklos bendruomenę papildė dvi mokytojos stažuotojos iš Alytaus miesto. Mokytoja Inga Stanionienė atvyko pasisemti žinių ir pasidalinti patirtimi apie netradicinių ugdymo erdvių ir netradicinių darbo būdų panaudojimą ugdymo procese. Mokytojos Ievos Ivanauskienės stažuotės tema – „Mokymo mokytis kompetencijos ugdymas, taikant vertinimą, kaip pagalbą mokantis“.

Kiekvienas svečias šeimininką verčia pasitempti. Mes – ne išimtis. Mokyklos mokytojai, mokiniai geranoriškai įsitraukė į  ugdomąsias veiklas su mokytojomis Ieva ir Inga. Abi mokytojos tapo mokykloje vykstančio ugdymo proceso dalyvėmis: jos stebėjo pamokas ir pačios dalyvavo jų veiklose, noriai diskutavo aptariant stebėtas pamokas, stebėjo užklasinius renginius, dalijosi savo patirtimi.  Savaitės  trukmės stažuotės metu mokytojos  buvo 10  pamokų ir 2 popamokinių  renginių ne tik stebėtojos, bet ir aktyvios talkininkės. Jos dalyvavo mokykloje vykusios respublikinės konferencijos – seminaro darbo grupėse.

Džiugu, kad įgyvendinant tokio pobūdžio projektus gerėja mokyklos ugdymo procesas: mokosi ne tik stažuotojos, bet ir visa jas priimanti mokykla. Labai naudingos mokyklai įžvalgos, kurias padaro „svetima akis“. Jos padeda tobulinti ugdymą, realiai save įsivertinti, pamatyti ne tik gerintinas sritis, bet ir stiprybes.  Akivaizdu, jog tiek viešnioms, tiek mūsų mokyklos mokytojams šis projektas davė daug gerų patirčių. Bet labiausiai pasisekė  mokiniams. Įvairiose klasėse įvairių dalykų mokytojai demonstravo „aukštąjį pilotažą“. Istorijos, muzikos ir tikybos mokytojai pamokas apie baroką, religines šventes bei religines giesmes vedė miestelio bažnyčioje, jiems talkino klebonas Alfrėdas Rukšta. Lietuvių kalbos mokytoja su devintos klasės mokiniais mokėsi rašyti asmeninį laišką. Laiško temą pasirinko labai įdomią „Laiškas iš vaikystės“. Todėl mokytojai talkino Stakliškių ikimokyklinio skyriaus mažyliai, kurie mielai atsakinėjo į vyresniųjų draugų klausimus, padėjo jiems mintimis ir jausmais sugrįžti į vaikystę. O trečios klasės mokiniai visus nustebino gražia integruota lietuvių kalbos ir teatro pamoka. Mažiausieji dalyviai – antros klasės mokinukai – rodė savo išmanymą gamtos pažinime ir savo gebėjimus įsivertinti. Visi buvo nepaprastai aktyvūs, įsitraukę į veiklas, nuoširdūs. Mokiniai džiaugėsi pamokomis ir galimybe kuo geriau pasirodyti naujoms mokytojoms iš Alytaus. Juk natūralu, kad visiems rūpėjo, kad svečiai  iš mokyklos išsivežtų gražius prisiminimus. Todėl mokiniai pamokose ir kituose renginiuose stengėsi labiau nei įprastai. Šias pamokas mokiniai ilgai prisimins, nes jos vertingos ne tik įgytomis žiniomis, bet ir patirtomis emocijomis. Štai, ką sako apie lietuvių kalbos pamoką devintokai.

„Pirmadienį mūsų klasė lankėsi vaikų darželyje. Šypsenos, vaikiškas juokas ir labai įdomūs mažųjų atsakymai padarė tokią darganotą dieną nuostabia!“ (Sandra). „Praeita lietuvių kalbos pamoka vyko netradicinėje erdvėje – darželyje. Buvo smagu pabendrauti su mažaisiais, prisiminti vaikystę“ (Vaida).  „Pirmadienis buvo neeilinis. Lietuvių kalbos mokytoja mums suteikė progą prisiminti vaikystėje leistas dienas darželyje. Buvo labai smagu, mažųjų šypsenos buvo užkrečiančios! Todėl grįžome visi su šypsenom lig ausų“ (Justina).  „Lietuvių kalbos pamoka, vykusi vaikų darželyje, man labai patiko. Smagu buvo bendrauti su mažaisiais, prisiminti savo vaikystę, palyginti savo tuometines ir dabartinių mažamečių vertybes” (Aurelija).  „Pirmadienis nebuvo tik eilinė diena. Mes, devintokai, vykome į darželį. Ten susipažinom su mažaisiais, su jais pabendravome. Ačiū mokytojai už puikią pamoką!“ (Linas). „Lietuvių kalbos mokytoja mums suteikė progą prisiminti vaikystę ir pabūti su mažaisiais, laikas praleistas su jais tikrai nenuėjo veltui! Labai džiaugiausi, kad galėjau pabūti su mažaisiais. Ačiū tiems mieliems vaikučiams!“ (Karolina). „Pirmadienį vykome pas darželinukus. Ten buvo visai smagu, vaikučiai šiek tiek nedrąsūs. Tikrai visi norėtume ten vėl nuvykti“ (Mantas).  „Nuvykus į darželį, visi prisiminėme vaikystę. Buvo tikrai puiku, ir visi norime pakartoti“ (Kęstutis).

O mes, mokytojai, „gyvai“ įsitikinome, kad  turime gerų pavyzdžių, savų „perliukų“. Tokios stažuotės – puiki galimybė jiems pasirodyti, atsiskleisti.

Stakliškių vidurinės mokyklos direktorė Loreta Šernienė

Taip pat skaitykite