kvitrina.lt · Prienų ir Birštono naujienų portalas

Mokome ir mokomės

IMG_3308

Projekte „Kūrybingumo plėtra Lietuvos bendrojo lavinimo mokyklose pritaikant ir įdiegiant kūrybinių partnerysčių modelį“ dalyvaujančios mokyklos įgijo daug įvairiausių patirčių, daug praktinės naudos ugdymosi kokybei kelti. Tuo įsitikino ir Stakliškių vidurinės mokyklos mokiniai ir mokytojai, jau antrus metus įsitraukę į šio projekto veiklas. Jie daug domėjosi įvairiomis teorijomis ir įvairių šalių patirtimis, patys ieškojo būdų, kaip užimti ir sudominti visus mokinius mokymosi procesu. Ypač naudinga buvo tai, kad dalyvavimas projekte suteikė galimybę pamatyti iš arti ugdymo procesą Švedijos švietimo įstaigose, kuriose tai, apie ką mes dar tik svajojame, jau veikia realiai.

Švedija – šalis, kurios švietimo sistema labai panaši į mūsų. Net finansavimas daug kuo primena mūsų „mokinių krepšelį“, kurį Lietuvoje daug kas kritikuoja, o švedai priima jį, kaip galimybę mokiniui rinktis ir keisti mokyklą. Skirtumas tik toks, kad mokyklai palikta daugiau laisvės pačiai spręsti, ko jai labiau reikia, kaip geriau ir efektyviau panaudoti lėšas: mokomosioms priemonėms įsigyti ar asistentams-mokytojų padėjėjams samdyti. Tokios buvo pirmosios žinios, kurias stakliškiečiai išgirdo stažuotėje Švedijoje, bendraudami Stokholmo švietimo skyriuje su programos vadove, CCE atstove Diane Fisher-Naylor.

IMG_3114

Stažuotės metu buvo suteikta galimybė aplankyti penkias įvairias mokyklas, dalyvauti muziejų edukacinėse programose, stebėti įvairias ugdomąsias veiklas, daug daug klausinėti ir diskutuoti su lydinčiais ir priimančiais švietimiečiais. Susižavėjimas ir susidomėjimas augo su kiekviena naujai aplankyta mokykla. Aplankyta net Švedijos Karališkojo baleto mokykla, kuri priima mokinius nuo 10 metų ir yra akredituota gimnazija. Pabuvojo stakliškiečiai didžiausioje Stokholmo St. Eriks gimnazijoje, Sodra Latins gimnazijoje ir kitose mokyklose. Ir nesvarbu, kokia tai buvo mokykla – visose stebino ramybės ir laisvės pojūtis, visų bendruomenės narių kryptingas darbas: mokytojų pastangos padėti mokiniams, mokinių pastangos atsiskleisti, augti, išmokti.

Natūralumas, nuoširdus atsidavimas tam, ką daro, pasak švedų mokytojų, yra jų darbo sėkmės garantas. Gal todėl ne visai jiems buvo suprantamas klausimas „ Kaip jūs motyvuojate mokinius?“. Mokiniai ateina į mokyklą sužinoti, išmokti, tad ir mokosi. Mokytojas mokykloje yra tam, kad padėtų jam pasiekti užsibrėžtus tikslus, todėl visokeriopai stengiasi padėti savo mokiniams. Štai ir visas receptas. Nuolatinis kalbėjimasis, kaip jiems sekasi, yra varomoji viso šio proceso jėga. Visa švietimo sistema nukreipta į išmokimo rezultatus.

Visose mokyklose svečiai matė daug besišypsančių veidų, mokinių, sėdinčių ne tik ant suolų, bet ir ant grindų. Matė skirtingų ugdymui ir poilsiui pritaikytų erdvių, savitarnos galimybių, muzikos kabinetų be stalų, daug vaikų darbų. Žodžiu, išvydo neparadinę kultūrą. Girdėjo tylą mokyklų koridoriuose, puikiai angliškai kalbančius mokinius ir „ačiū“ lietuviškai. Visas viešnagės dienas stakliškiečiai jautė ramybę, šilumą, norą bendrauti ir bendradarbiauti. Jautė mokytojų pagarbą vaikui, jų pastangas būti draugiškais mokytojais, o mokinių pastangas būti gerais mokiniais.

Štai tokia Švedijos mokykla išliks atmintyje. Pasitikrinome, kur mes esame, kur link einame. Smagu, kad kryptį tikrai pasirinkome teisingą. Bet nuveikti turėsime daug ką, tobulėti yra kur.

Stakliškių vidurinės mokyklos direktorė Loreta Šernienė

Susijusios naujienos

Vizitai pas gydytojus: kaip nebijoti ir užsiregistruoti

Vizitas pas gydytoją dažnai sukelia nerimą. Nežinomybė, baimė sužinoti blogas naujienas ar ankstesnės nemalonios patirtys gali priversti atidėlioti apsilankymą. Tačiau reguliarūs vizitai yra labai svarbūs – jie leidžia laiku pastebėti sveikatos problemas, užkirsti kelią ligoms ir gauti patikimus patarimus dėl gyvenimo būdo, mitybos ar fizinio aktyvumo. Kodėl vizitas pas gydytoją nėra baisus Daugelis žmonių mano, […]

Skaityti daugiau

Kaip maišeliai su logotipu stiprina prekės ženklą?

Maišeliai su logotipu šiandien atrodo kaip paprastas, žemiškas sprendimas, tačiau būtent tai ir yra jų jėga. Kai beveik kiekviena įmonė stengiasi išsiskirti socialiniuose tinkluose, reklamos kampanijose ar skaitmeninėje erdvėje, fizinis, kasdien matomas objektas tampa retenybe, kuri paliekama žmogaus rankose, automobilyje, spintoje ar kabinete. Ši nuolatinė, natūrali sąveika su prekės ženklu sukuria ryšį, kurio negali suteikti […]

Skaityti daugiau

Kaip išsirinkti patalpas savo veiklai? 40–80 m² sprendimai mažam verslui

Mažam verslui patalpos yra ne tik darbo vieta, bet ir viena didžiausių išlaidų kategorijų, kuri tiesiogiai veikia pelningumą. Per didelis plotas reiškia didelius eksploatacijos kaštus, per mažas – darbo nepatogumus ir prastą klientų patirtį. 40–80 m² segmentas šiandien laikomas optimalia zona, kurioje verslas gali veikti funkcionaliai ir finansiškai stabiliai. Šis dydis leidžia efektyviai išnaudoti kiekvieną […]

Skaityti daugiau

Taip pat skaitykite: