Stakliškių vidurinės mokyklos mokytojai, dirbantys su pradinių klasių mokiniais, mokyklos administracija apsilankė Marijampolės Jono Totoraičio pagrindinėje mokykloje, kur stebėjo pradinių klasių mokytojos ekspertės Liubos Stankevičienės atviras lietuvių kalbos ir pasaulio pažinimo pamokas.
Stebėjome bei sėmėmės patirties iš mokytojos, kuri pamokoje pritaikė ne vieną, bet keletą mokymo metodų, tai – teksto skaitymą, informacijos palyginimą – sugretinimą, klausimų kūrimą perskaitytam tekstui, grupinį bei individualų darbą, diskusiją. Mokiniai dirbo grupėse, įsisavindami ir perprasdami naują temą bei aktyviai bendraudami ir bendradarbiaudami su mokytoja, tarpusavyje. Pamokos eigoje viskas vyko sklandžiai, kadangi mokiniai buvo aktyvūs ir puikiai nusiteikę bei įvaldę mokymosi metodus, kuriuos panaudojo pamokoje. Kiekviena užduotis buvo aiški, suprantama ir įdomi, nepriklausomai nuo mokymosi lygio, kadangi kiekvienoje užduotyje mokytoja padėjo atsiskleisti mokiniams, vyko užduočių diferencijavimas. Refleksijos metu atsiskleidė, jog visi mokiniai įgyvendino pamokos uždavinį – naudojantis pateikta medžiaga apie transportą panaudojant grupėse raktinius žodžius reikėjo sukurti tris klausimus perskaitytam tekstui, palyginti, sugretinti transporto priemones, padaryti išvadas – kuo tai naudinga žmonėms. Uždavinius pavyko įgyvendinti į pagalbą pasitelkiant įvairias mokymosi priemones: „šviesoforo“ knygelę, lapelius raktiniams žodžiams bei sakiniams kurti, lenteles palyginimui – sugretinimui, lipnius lapelius refleksijai.
Kiekvienam mokytojui yra smagu dirbti, kai mato mokinius besidominčius, aktyvius bei trykštančius užsidegimu, o mokiniui mokytis, kai suranda pamokoje sau priimtiną darbo metodą ir moka jį pritaikyti savo žinioms tobulinti, kai pamoka tampa tarsi trumpas panirimas į žinių upę iš jos pasisemiant reikalingiausius dalykus.
Nuoširdus ačiū IIc klasės mokiniams, mokytojai Liubai už šiltą priėmimą, naudingai praleistą laiką, patirtį, kuria ji pasidalino su mumis.
Gerda Juodsnukytė, anglų kalbos mokytoja