Lietuvos automobilių kelių direkcijai Prienų gyventojai nerūpi, nes „sumodeliuoti tranzitinius srautus ir perskirstyti juos nėra paprasta“

IMGP53242

Jonas Kavaliauskas

Teisus buvo Ministras Pirmininkas kalbėdamas apie biurokratų įsigalėjimą mūsų šalyje. Naujienų portalas kvitrina.com gavo Lietuvos automobilių kelių direkcijos atsakymą dėl tranzitinio transporto eismo per Prienų miesto centrą – Vytauto ir Kauno gatvėmis – organizavimą dėl kelio A16 Vilnius-Prienai-Marijampolė atkarpos, kuri sutampa su F. Martišiaus gatve, rekonstrukcijos.

Atsakyme rašoma, jog tranzitinis transportas nukreiptas per miesto centrą, nes „sumodeliuoti tranzitinius srautus ir perskirstyti juos nėra paprasta“.

Labai keistas atsakymas, nes, atrodo, atsakymą ruošė specialistas, visiškai nežinantis, kaip Lietuvoje galima patekti į Marijampolę, aplenkus Prienus. Krovininį transportą iš Vilniaus nukreipus į Marijampolę per Kauną (162 km), pagal MAPS platformos apskaičiuotus maršrutus, atstumo skirtumas sudarys tik 13 km, nes taip vadinama apylanka per Prienų miesto centrą ir žiedą kelyje Kaunas-Alytus link kelio į Marijampolę prideda apie 8 km prie bendro maršruto ilgio keliu Vilnius-Prienai-Marijampolė (149 km).

Tos pačios platformos duomenimis, kelias link Kalvarijos muitinės taip pailgėja tik 13 km.

Toks skirtumas tikrai nesudaro nepatogumų vežėjams, nes važiuojant magistralėmis galutiniai punktai pasiekiami net greičiau.

Bet LAKD sunku buvo paskaičiuoti skirtumus, o ir kam. Jiems, sėdintiems savo kabinetuose, nereikia kaip Prienų miesto centro duobėje gyvenantiems žmonėms kvėpuoti padidintu CO2, o einant per perėjas laukti, kol kokia „fura“ sustos praleisti. Štai, Prienų rajono savivaldybės saugaus eismo komisija tam, kad krovininiai automobiliai turėtų daugiau laisvos vietos judėjimui per miesto centrą, uždraudė vienoje Vytauto gatvės pusėje statyti automobilius. Prienų centre ir taip jau jaučiasi vietų automobilių stovėjimui problema, o šis sprendimas ją dar pagilins.

Jau dabar Prienuose išvažiuoti iš šalutinės gatvės į Vytauto-Kauno gatvių magistralę tampa sudėtinga, o kas bus rudens ar žiemos sezonais?

Bet LAKD biurokratams 13 km ilgesnis kelias iš Vilniaus į Marijampolę – didžiulis iššūkis.

Portalo kvitrina.com skaitytojai, komentuodami tokius LAKD sprendimus, siūlė blokuoti kelius į Prienus. Gal visuomenės balsas privers Vilniaus valdininkus susiprotėti?

Prienų rajono valdžia parodė, jog jų pastangų susitvarkyti su LAKD biurokratais neužtenka.

Ir dar. Savo atsakymo pabaigoje LAKD rašo: „Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos atsiprašo už laikinus nepatogumus rekonstruojamame magistraliniame kelyje. Darbus planuojama užbaigti iki 2019-04-16, pasibaigus kelio darbams gyventojai galės naudotis patogesne, saugesne, taupančia laiką susisiekimo infrastruktūra, sveikesne gyvenamąja aplinka, todėl tikimės gyventojų supratingumo ir bendradarbiavimo“.

Ką gi, ačiū ir už tai, kad tranzitinis transportas greičiau pravažiuos Prienus ir mažiau terš aplinką. Bet tai bus ateityje, o kas dabar?

 

Taip pat skaitykite

6 komentarai

  1. Jo

    Taigi tiems vadams niekas neįdomu,nei Vaickevicius nei Marcinkus nei Zablockeviciene Prienuose negyvena,todėl jiems ir neidomu.Dekui dievui kadenciją eina į pabaigą,vaikai galės pailsėti savo kaimuose.