kvitrina.lt · Prienų ir Birštono naujienų portalas

Kur montuoti dvi naujas padangas – priekyje ar gale?

padangu montavimas

Daugelis automobilių ekspertų tikina, kad padangos yra pati svarbiausia automobilio dalis. Kadangi jos įvairiais aspektais yra atsakingos už jūsų ir kitų eismo dalyvių saugumą, padangas pirkti rekomenduojama itin atidžiai. Idealiomis aplinkybėmis, visos keturios padangos per keletą metų nusidėvi tolygiai ir tada įsigyjate naują komplektą. Tačiau, dažnai vairuotojai yra priversti pakeisti tik dvi padangas ir susiduria su klausimu, kur jas geriau montuoti – priekyje ar gale?

Kodėl gali prireikti keisti būtent dvi padangas?

Net ir atsargūs vairuotojai gali netyčia sugadinti padangas įvažiavę į duobę asfalte, užvažiavę ant šaligatvio arba pakelėje besimėtančios vinies. Nedideles skyles dažnai galima užklijuoti ir saugiai naudoti padangas toliau. Tačiau, stipresni pažeidimai priveda prie keitimo.

Dar viena priežastis yra netvarkinga važiuoklė arba blogas ratų suvedimas. Dėl šių dalykų rato kryptis šiek tiek pakinta ir padidėja tam tikros padangos dalies trintis su kelio paviršiumi. Savaime suprantama, anksčiau laiko nudėvėto protektoriaus suremontuoti tikrai nepavyks ir vienintelis sprendimas – keitimas.

Kai kuriems gali kilti klausimas: kodėl negalima pakeisti tik vienos padangos?

Jeigu, pavyzdžiui, moteriškiems bateliams nulūžta vienas kulniukas, keisti tenka abu kulniukus, kad jų aukštis būtų vienodas ir neiškryptų eisena. Tą pačią taisyklę galima pritaikyti ir automobiliui – padangos turi būti vienodo aukščio, kad valdymas būtų nuspėjamas ir nesugestų transmisija.

Taigi, vienos padangos keitimas yra nesaugus ir nelogiškas, o taip pat – brangus. Pavyzdžiui, nemažai modernių automobilių ir visureigių puošia žemo profilio R20, R19 padangos, kurių komplektas gali kainuoti šimtus eurų.

Naujos padangos – tik ant galinės ašies

Nesvarbu, ar jūsų automobilis yra varomas priekiniais, galiniais, ar visais keturiais ratais – visada saugiausia naujas padangas montuoti ant galinės ašies.

Šis klausimas tarp vairuotojų dažnai kelia diskusijas, kadangi vieni labiau vertina priekinių, kiti galinių ratų sukibimą. Nors abu variantai yra svarbūs ir saugiausia yra naujomis padangomis aprūpinti visus ratus, galinių ratų sukibimas yra svarbesnis.

Kas nutinka galiniams ratams praradus sukibimą?

Tarkime, kad snieguotu arba šlapiu keliu bandote įveikti posūkį. Važiuodami nejaučiate nieko neįprasto, vairas jūsų puikiai „klauso“. Tačiau, staiga praslysta galinės padangos ir automobilio galas iškart slysta į šoną, visą automobilį stumdamas į priešpriešinę eismo juostą. Taip prarastą kontrolę atgauti labai sudėtinga, o apie praslydimo riziką nėra jokio perspėjimo.

Tiesa, daugelyje šiuolaikinių automobilių yra stabilumo kontrolė, kuri turėtų apsaugoti nuo šoninio slydimo, tačiau šios saugumo priemonės testuoti nereikėtų.

Kas nutinka priekiniams ratams praradus sukibimą?

Visų pirmiausia, priekinė automobilio dalis yra sunkesnė dėl priekyje esančio variklio. Negana to, važiuojant posūkiu, kiekvienas kelio nelygumas ar vibracija iš priekinių ratų persiduoda į vairą. Dar prieš pradedant ratams slysti, vairas dažniausiai pradeda vibruoti dėl nedidelių padangos peršokimų. Praslydus priekiniams ratams automobilis pradės čiuožti tiesiai.

Įvairių bandymų metu buvo nustatyta, kad priekiniai ratai praranda sukibimą važiuojant didesniu greičiu nei galiniai, todėl kelyje būsite saugesni, jeigu dvi naujas padangas sumontuosite ant galinės ašies.

Saugumui įtakos turi ir padangų matmenys

Vairuotojai dažnai automobilio estetiką iškelia virš saugumo savarankiškai pasirinkdami padangų ir ratlankių dydį. Turėkite omeny, kad su automobilio gamintojo nenumatytų matmenų ratlankiais ir padangomis važinėti nėra visiškai saugu. Dažniausiai gamintojai yra numatę kelių dydžių ratlankius su atitinkamomis padangomis, kad nepakistų bendras rato diametras.

Pavyzdžiui, jeigu vietoje R18 ratlankių ruošiatės montuoti mažesnius ratlankius, tai padangos R17 turės būti aukštesnės, kad būtų išlaikomas optimalus sukibimas ir tinkamai veiktų ABS sistema. Gamintojo rekomendacijas galite rasti ant degalų bako dangtelio vidinės pusės, atidarę automobilio dureles arba vartotojo instrukcijoje.

 

Susijusios naujienos

Parodoje „Rinkis prekę lietuvišką’ 2025“ – bendrovių „Išlaužo žuvis“ ir „Lietuviškas midus“ produktų triumfas

kvitrina.com Spalio 10 d. Kauno „Žalgirio“ arenoje vyko paroda „Rinkis prekę lietuvišką’ 2025“, kurios metu surengtas ir geriausiųjų gaminių konkursas. Tarp 90 aukso ir sidabro medaliais apdovanotų produktų ir du aukso apdovanojimai mūsų krašto bendrovių produktams. Aukso medaliais įvertinta AB „Išlaužo žuvis“ šaltai rūkyta karpio ir plačiakakčio dešra bei UAB „Lietuviškas midus“ nealkoholinis midus „Namidus“ […]

Skaityti daugiau

Prie bendrovės „Prienų butų ūkis“ komandos prisijungė Remigijus Burokas

kvitrina.com Bendrovėje „Prienų butų ūkis“ pradėjo dirbti buvęs Prienų KLC direktoriaus pavaduotojas ūkio reikalams Remigijus Burokas. Naujame kolektyve jis bus atsakingas už darbų organizavimą, tvarkant miesto teritorijas. Pasak bendrovės „Prienų butų ūkis“ direktoriaus Algio Valatkos, R. Burokas paskirtos darbų vadovo pareigoms. „Bendrovė prižiūri didelius plotus Prienų mieste, todėl būtina gerai suplanuoti darbus. Nuo mūsų veiklos […]

Skaityti daugiau

Birštone susitiks daugiau nei 360 saugomų teritorijų ekspertų iš 37 šalių

Spalio 7–10 d. Birštonas taps Europos saugomų teritorijų sostine – čia vyks didžiausias žemyno gamtosaugos renginys, EUROPARC metinė konferencija, dar vadinama Europos saugomų teritorijų „Eurovizija“. Pirmą kartą šis prestižinis tarptautinis forumas rengiamas Lietuvoje. Šių metų tema – „Gamta žmogui, žmogus gamtai“ (Nature for People, People for Nature) – primena apie neatsiejamą žmogaus ir gamtos ryšį: […]

Skaityti daugiau

Taip pat skaitykite: