Kelionė per Prienus lygi laikui nuvykti nuo Vilniaus iki Prienų  

IMGP8179

Vacys Staknys

Mūsų gyvenimo planus, kokie jie bebūtų, neretai koreguoja kai kam atrodančios nereikšmingos smulkmenos. Lietuvos automobilių kelių direkcija po beveik penkerių metų pasiruošimo pradėjo magistralės Vilnius-Prienai-Marijampolė, kurios dalis eina Prienų miesto gatvėmis rekonstrukciją.

Formuojant užduotį rangovui buvo nurodyta eismo Vytauto ir F. Martišiaus gatvėmis neuždaryti, o transportą praleidinėti viena juosta, naudojant šviesoforą.

Prienų rajono savivaldybė kartu su rangovo atstovais tam, kad paspartintų darbus, nutarė F. Martišiaus gatvę uždaryti. Rajono valdžia teigė, jog eismas F. Martišiaus gatve uždaromas su sąlyga, kad tranzitinis transportas nuo Vilniaus ir Marijampolės pusių bus nukreiptas kitomis kryptimis – per Kauną ir Alytų. Deja, prasidėjus darbams paaiškėjo, jog to nebuvo padaryta. Oficialioje LAKD eismoinfo.lt svetainėje nurodyta, kad F. Martišiaus gatvę galima aplenkti Vytauto, J. Basanavičiaus, Kauno gatvėmis ir keliu Kaunas-Alytus. Tiesa, po dviejų mėnesių keliuose Vilnius-Prienai, prieš Verbyliškių transporto žiedą, bei Alytus-Kaunas atsirado informaciniai skydai, kuriuose vairuotojai informuojami, jog Prienuose vykdoma kelio rekonstrukcija, eismą viena juosta reguliuoja šviesoforas.

Susidarė situacija, kai prie šviesoforo reikia laukti iki 40–50 minučių, o tai reiškia, kad kelionė per Prienus ir Greimų tiltą tapo visiškai neprognozuojama.

Kenčia verslas, gyventojai, Prienų miesto svečiai ir turistai, vykstantys iš Kauno ir Marijampolės pusių į Birštoną.

Ar galėjo būti kitaip? Prienų rajono savivaldybės vadovai tikina, jog jie padarė viską, kad vyktų darbai ir situacija būtų kontroliuojama, bet Lietuvos automobilių kelių direkcija neatsižvelgė į jų pasiūlymus nukreipti tranzitinį transportą kitomis kryptimis, neužsukant į Prienus. LAKD laikosi pozicijos, jog už susiklosčiusią situaciją atsako rangovas, kuris privalėjo suderinti apylankos maršrutą. Deja, tokia LAKD pozicija šiek tiek keista, nes jie yra užsakovai ir turėjo suvokti, jog kelias Vilnius-Prienai-Marijampolė yra tarptautinės trasos dalis, ir privalėjo būti surastas kitas kelias apylankai, o ne per miesto centrą, ypač krovininiam tranzitiniam transportui.

Prienų rajono savivaldybės ir rangovo atstovai susitinka kasdien. Pagal naujienų portalo kvitrina.com turimą informaciją, liepos 31 d. susitikime buvo nuspręsta, jog rangovas paruoš pranešimą spaudai, kuriame bus pateikta informacija apie darbų terminus ir grafikus. Taip pat tikimasi, jog LAKD pagaliau supras situacijos tragiškumą ir suderins naują apylankos schemą sunkiasvoriam transportui.

O kol kas, planuodami kelionę per Prienus, nepamirškit pridėti kokią valandėlę.

Taip pat skaitykite

3 komentarai

  1. Gražina

    Betvarkė,visiškas žmonių negerbimas,per silpni politikai Prienuose ir Birštone!!!

  2. Kas tau?

    Jau tik neperdekit… Pusantros valandos tikrai nereikia kad pervaziuot tilta 🙂 ir tai truktu dar trumpiau jei neuzlindinetu svolaciai ir per raudona nevaziuotu ant tilto, kai paskui turi atgal vaziuot ir pusei vilktines per tokius balvonus atgal paskui trauktis reikia

  3. vairuotojas

    Kelionės laiką galima sutrumpinti, jeigu pastovėtų policija ir baustų vairuotojus, kurie važioja esant raudonam šviesoforo signalui