Kaip ugdyti jaunuolių kompetencijas, talentus bei tobulinti mokslo aplinką, – Kauno regiono gimnazistai į šiuos klausimus atsakė savo verslo idėjomis, dalyvaudami edukaciniame projekte LIFTAS.
Pasak projekto iniciatorių, gimnazistai savo kūrybiškumą ir originalumą įrodė šauniomis idėjomis, kurios pasiekė projektą LIFTAS ir žengė į antrąjį projekto etapą. Pastarųjų idėjų įvairovę puikiai iliustruoja Kauno regiono gimnazistų iniciatyva „Atspėk, kas aš buvau?“. Jaunuoliai nenaudojamus daiktus radikaliai atnaujintų ir naudotų juos pagal naują paskirtį. Pastarieji kūriniai tiktų ne tik „žaliesiems“, bet ir originalių daiktų mėgėjams. Šios ir kitos jaunuolių idėjos pasiekė DNB inicijuotą projektą LIFTAS. Visos projekto idėjos atitiko pagrindinį vertinimo kriterijų – nauda gimnazijos bendruomenei.
„Projekto LIFTAS dalyviai įrodė, kad generuoti idėjas, kaip patiems kurti darbo vietas, nėra sudėtinga, tačiau pastangų reikalaujanti užduotis. Paskutinių klasių jaunuoliams, besirenkantiems savo ateities kelią, būtina bent trumpam pasijusti kūrybišku verslininku, – teigia DNB banko valdybos narys ir prezidento pavaduotojas Šarūnas Nedzinskas. –Taip pat norėčiau priminti, jog net ir T. Edisonas išrado lemputę tik po daugelio nesėkmingų bandymų. Laimi atkakliausi ir niekada pozityvios energijos ir jaunatviško kūrybiškumo nestokojantys žmonės, paskui kuriuos eina kiti. Linkiu, kad ir projekto LIFTAS dalyviai taptų naujaisiais Edisonais, Enšteinais, Jobsais ar kitais, savo jėgomis pasaulį pakeitusiais žmonėmis. Esu tikras, kad tokių moksleivių šiame projekte yra.“
Anot projekto iniciatorių, pastebėta, kad Lietuvos moksleiviai daugiausiai linkę gerinti mokslo aplinką, gilinti žinias bei lavinti talentus.
Daug dėmesio projekte susilaukė ir kitų Lietuvos regionų jaunuolių idėjos, kaip keliaujantis „mobilus teatras“, „Mokipay“ sistemos įdiegimas, profesinio orientavimo stovykla, augalų auginimas „žaliojoje klasėje“ ir jų platinimas, fotografijos studijos įkūrimas, lauko klasė „vyšnių sode“, kelionių organizavimo centro veiklos plėtra, verslo inkubatoriaus įkūrimas, jaunimo informacinis televizijos kanalas.
Projekto LIFTAS pirmajame etape rungėsi net 51 gimnazija iš Klaipėdos, Kauno, Vilniaus ir Panevėžio regionų, o į antrą projekto etapą atrinktos 24 gimnazijos. Kauno regione į antrąjį turą pateko ir toliau sėkmingai varžosi jaunuoliai iš Vilkaviškio rajono Gražiškių, Vilkaviškio rajono Pilviškių „Santakos“, Lazdijų rajono savivaldybės Seirijų A. Žmuidzinavičiaus, Druskininkų „Ryto“, Raseinių rajono Ariogalos, Šakių „Žiburio“, Kėdainių „Atžalyno“ gimnazijų.
LIFTO projekto kulminacija laukiama birželio 8 dieną Vilniuje, ISM vadybos ir ekonomikos universitete. Čia rungsis 4 gimnazijos – po vieną iš kiekvieno Lietuvos regiono. Tuomet sužinosime, kuriai komandai DNB bankas suteiks galimybę pakylėti savo idėją iki rezultato ir žengti pirmyn – įgyvendinti savo verslo planą su laimėtais 10 tūkst. litų.
Primename, DNB banko inicijuoto edukacinio projekto LIFTAS pagrindinis tikslas – jaunų žmonių sąmoningumo, finansinės atsakomybės ir verslumo ugdymas, siekiant suteikti mokiniams daugiau praktinių žinių, įgūdžių ir galimybę įgyvendinti savo verslo idėją, kuri būtų naudinga visai gimnazijos bendruomenei.
Daugiau informacijos:
Inga Montvydaitė
El. p.: inga.montvydaite@dnb.lt