Karštis džiugina sklandytojus

_IGP9848-valdas_motuzaViktoras Arbačiauskas

Šiais metais rugpjūčio 1 d. Lietuva tapo pirmojo Pasaulio sklandymo čempionato 13,5 m klasėje šeimininke. FAI (Pasaulinė aviacijos sporto federacija) čempionatą vykdyti Lietuvoje, Prienų rajone, nusprendė dėl kelių priežasčių – puikių sąlygų Pociūnų aerodrome, patikimos ir patyrusios komandos bei tinkamų gyvenimo sąlygų. Tiesa, pagamintų sklandytuvų kiekis neleido į čempionatą atvykti didesniam pilotų skaičiui. Būtent dėl šios priežasties nesugebėjo laiku atvykti ir daugkartinis Pasaulio ir Europos čempionas kitose klasėse lenkas Sebastian Kawa. Tokios klasės sklandytuvai gaminami Rusijoje (AC4), Slovakijoje („Albastar” (AS)), Italijoje („Silent”), JAV („SparrowHawk”), Lenkijoje (GP14) ir Lietuvoje (Mini LAK).

Šiame čempionate pilotai sklando Italijoje, JAV, Rusijoje ir Lietuvoje pagamintais sklandytuvais.

Rugpjūčio 5 d. Pasaulio čempionato dalyviai jau atliko 4 pratimus ir čempionato organizatoriai gali lengviau atsikvėpti, nes tiek pratimų pakanka, kad pirmasis 13,5 m klasės čempionatas būtų įvardintas, kaip įvykęs.

Nuo rugpjūčio 2 d. Lietuvą užplūdę karščiai džiugina sklandytojus ir jie rodo neblogus rezultatus.

 

Po keturių pratimų čempionate lyderiauja Italijos sklandytojas Stefano Ghiorzo (sklandytuvas Vers VS). Jis stabiliai skrido visuose pratimuose ir su 3583 taškais užtikrintai pirmauja. Antroje vietoje taip pat gana užtikrintai jaučiasi lietuvis Vladas Motūza (3207 taškai), kuris su Pociūnuose pagamintu sklandytuvu „Mini LAK” laimėjo 3 iš 4 pratimų. Deja, pirmasis pratimas buvo „žiauriai” nesėkmingas, nes Vladas nutūpė aikštelėje visiškai šalia aerodromo.

Trečiąją poziciją po keturių pratimų užima Australijos atstovas Morgan Sandercock (sklandytuvas „SparrowHawk”, 2861 taškai). Tiesa, jis tik vienu tašku lenkia JAV sklandytoją Francois G. Pin (sklandytuvas „Silent 2 Electro”). Kitas Lietuvos atstovas Tomas Kuzmickas užima 12 vietą (sklandytuvas „Silent 2 Electro, 1417 taškų).

 

Taip pat skaitykite