Kada reikia keisti automobilio turbiną?

Pastaraisiais metais turbinų naudojimas tapo labai populiarus. Šiuo metu turbokompresoriai plačiai montuojami dyzeliniuose varikliuose ir benzino dalyse visame pasaulyje. Priešingai nei atrodo, tai nėra sudėtingas įrenginys. Jį sudaro turbina ir kompresorius, sumontuoti ant bendro veleno. Jo tikslas – padidinti variklio galią. Kaip rodo pavadinimas, jo funkcija yra suspausti į variklio cilindrus tiekiamą orą. Tai leidžia ten tiekti daugiau degalų ir degimo metu išsiskiria daugiau energijos. Automobilių pasaulis negalėtų veikti be turbokompresoriaus.

Problemos su turbina – kada reikalingas jos keitimas?

Pasirodžius pirmiesiems simptomams, kurie gali būti susiję su turbinos gedimu, verta kuo greičiau kreiptis į profesionalų servisą diagnostikai atlikti, kol automobilis visiškai nesustojo. Kai kurie būdingiausi simptomai, rodantys galimą turbo įtaiso gedimą, yra šie:

  • Neįprasti garsai, sklindantys iš variklio skyriaus, kurie sustiprėja jį apkrovus.
  • Kitas simptomas yra didelės variklio alyvos sąnaudos, nes tepalas

prasiskverbia į sandariklius ir kartu su oru patenka į degimo kameras.

  • Jei iš išmetimo vamzdžio virsta mėlyni dūmai, tai gali būti ženklas, kad per

mažai oro pasiekia cilindrus tinkamam kurui sudeginti arba dėl kitų gedimų į variklį tiekiama per daug degalų.

  • Kitas turbinos pažeidimo požymis – nuolat užsideganti „Check engine“

lemputė, automobilis beveik nustoja reaguoti ir sunkiai įsibėgėja, tuomet variklis persijungia į avarinį režimą.

Turbinos pažeidimas gali prisidėti prie variklio sunaikinimo. Todėl pastebėjus kokį nors turbinos gedimo požymį, reikėtų kuo greičiau kreiptis į mechaniką. Sugedusio turbokompresoriaus simptomai yra švilpimas, lydintis jo veikimą, kuris didėja didėjant sūkiams, sumažėjęs automobilio veikimas ir nereguliarus jo galios vystymasis.

Automobilio turbina yra gana patvari, todėl jos tarnavimo laikas turėtų prilygti automobilio tarnavimo laikui. Tačiau praktiškai tinkamai eksploatuojama turbina turėtų atlaikyti maždaug 200 000 kilometrų. Jei yra kokių nors simptomų, rodančių jos gedimą, turbina turi būti pakeista nauja. Tačiau žinoma, kad laikui bėgant turbinos galimybės ir veikimas gali pablogėti dėl netinkamo naudojimo. Prie automobilio savininko aplaidumo, darančio neigiamą įtaką turbinai, priskiriamas ir reguliarių turbo sistemos patikrinimų nebuvimas, sistemingas variklio alyvos ir filtrų keitimas.

Taip pat skaitykite