
Ugdymo plėtotės centro vykdomas ir Europos Sąjungos struktūrinių fondų bei Lietuvos Respublikos biudžeto finansuojamas projektas „Pedagogų kvalifikacijos tobulinimo ir perkvalifikavimo sistemos plėtra“ (II etapas) įgyvendina trumpąsias pedagogų stažuotes, kurios vyks 50 Lietuvos bendrojo lavinimo mokyklų. Stažuočių tikslas – pasidalyti gerąja patirtimi plėtojant mokinių kūrybines galias, suteikti praktinių žinių ir įgūdžių, padedančių ugdyti mokinių kūrybiškumą, estetinius jausmus ir socialinius gebėjimus.
Mūsų visuomenėje mokytojai laikomi profesionalais, kadangi jie yra specialistai ir profesionalai, tikimasi, jog jie, remdamiesi geriausiais mokymo būdais, padės mokiniams įgyti svarbiausių įgūdžių ir nuostatų. Nebepakanka, kad mokytojai būtų vaikams geri ir juos mylėtų, nei kad mokytų, remdamiesi vien intuicija, asmeniniais polinkiais arba tradicine išmintimi. Dabartiniai mokytojai atsako už tai, kad jų mokymo būdai būtų veiksmingi.
Savaitė, praleista Stakliškių vidurinėje mokykloje, bendraujant su direktore Loreta Šerniene, gausiu būriu puikių mokytojų bei motyvuotų mokinių, paliko tik pačius gražiausius prisiminimus. Didžiausią įspūdį padarė nuoširdus visų mokyklos bendruomenės narių tarpusavio bendravimas. Sužavėjo mokytojų pasišventimas savo darbui – degančios jų akys neskaičiuojant laiko darbui su mokiniais. Maloniai nustebino mokinių sąmoningumas, motyvacija, orumas, pagarba ne tik vienas kitam, bet ir mokyklai, kurioje mokosi.
Pasaulis keičiasi ir kinta, todėl būtina ugdyti taip, kad mokinys sėkmingai gyventų ir kurtų šioje visuomenėje. Šiam tikslui reikalinga mokymo procesą organizuoti taip, kad sėkmę pasiektų ir mokinys, ir mokytojas. Yra daug būdų, kaip panaudoti netradicines erdves, kuriant mokymo(si) aplinką, ieškant įvairių sprendimo variantų netikėtose aplinkose, kurios padeda mokiniams geriau įsisavinti mokomąją medžiagą. Tokias puikias pamokas netradicinėje aplinkoje parodė lietuvių k. mokytoja Sidona Paltanavičiūtė, nusivedusi mokinius į priešmokyklinę darželio grupę, kurioje devintokai buvo „nukelti“ į vaikystės prisiminimus ir, šiltai pabendravę su mažyliais, kitą pamoką parašė „Laišką mamai iš vaikystės“. Mokytojas metodininkas Gintautas Semeška vienuoliktokus nusivedė į Stakliškių bažnyčią, kur garbaus amžiaus kunigas parodė bažnyčios vėlyvojo baroko bruožus bei papasakojo apie kitų Lietuvos bažnyčių stilius. Mokiniams buvo ne tik puiki galimybė įtvirtinti jau įgytas žinias bet ir pabendrauti su miestelio kunigu. Bendradarbiaudamos tikybos mokytoja Marija Nakraševičienė ir muzikos mokytoja Ona Kamblevičienė, trečiokams vedė nuostabią integruotą pamoką, kurioje mokiniai ne tik prisiminė bažnyčios šventes, bet ir gyvai „prisilietė“ prie vargonų.
Stažuotės metu mokykla organizavo respublikinę konferenciją – seminarą “Mokymosi vertė. Kaip didinti?”, į kurią susirinko pedagogai pasisemti patirties. Mums ši galimybė buvo suteikta ne tik seminaro metu, bet tai ir praktiškai pamatėme visos savaitės metu stebėtose pamokose, veiklose, kur mokytojai parodė profesionalumą, kaip vertinti mokinius, kad tai jiems padėtų mokytis, sužadintų jų norą mokytis ne dėl pažymio, bet dėl savęs. Negalime nepasidžiaugti pradinių klasių mokytojomis, kurios meniškai sukūrė įsivertinimo „kampelius“, padedančius mokiniams nejučia, žaidžiant, siekti geresnių mokymosi rezultatų.
Savaitė, praleista Stakliškių vidurinėje mokykloje, mums buvo per trumpa, o žinių bagažas netilpo į atsivežtą lagaminą. Kažkas yra pasakęs, kad nėra gražesnio nesaikingumo, kaip besaikis dėkingumas. Norėtume dar ir dar kartą visiems padėkoti už gerą žodį, šypseną, pamokas. Nuoširdžiausiai dėkojame šio projekto koordinatorei Ugdymo turinio įgyvendinimo ir organizavimo skyriaus metodininkei Romai Sausaitienei, Stakliškių vidurinės mokyklos direktorei Loretai Šernienei bei visoms mus globojusioms mokytojoms.
Ieva Ivanauskienė ir Inga Stanionienė