Skaitmeniniame pasaulyje, kupiname gausybės konkurencinių prekių ženklų ir skubančių, tačiau vertingo turinio ieškančių vartotojų, svarbi tampa kiekviena sekundė, o interneto svetainės greitis – kur kas daugiau nei tik vertingas vartotojo patirties veiksnys: kaip žinia, tinklapio greitis daro didelę įtaką ir jo SEO rezultatams. Kaip identifikuoti, ar interneto svetainės greitis optimalus, o jei ne, kokiais būdais jį optimizuoti? SEO auditas – universalus sprendimas pirmajai pažinčiai su interneto svetainės rodikliais ir potencialu paieškos sistemose, tad žinoti, kaip šį įrankį įdarbinti efektyviam tinklapio veikimui, vertinga kiekvienam verslui.
Kokie rodmenys matuojami SEO audite?
Jau terminas „SEO auditas“ gali sufleruoti, kad šios paslaugos tikslas – nuosekliai peržiūrėti visą interneto svetainės struktūrą bei jos turinį ir įvertinti, kiek ji šiuo metu suderinama su pozityviais rezultatais Google pozicijose. Nors atliekant SEO auditą neretai dėmesio centre atsiduria turinio kokybė, atgalinės nuorodos ir raktinių žodžių optimizavimas, interneto svetainės greitis – ne mažiau svarbus aspektas, kurio pamiršti taip pat nevertėtų.
Kodėl svarbus interneto svetainės greitis?
Paieškos sistemų algoritmams vienu svarbiausių kriterijų, kodėl interneto svetainė verta aukščiausių pozicijų rezultatų sąraše, vis dar išlieka teigiama vartotojo patirtis. Lėtai užkraunama svetainė vargina jos lankytojus, tad į vartotojų patogumą orientuota paieškos sistema tokį verslą baudžia neigiamais rezultatais. Būtent čia ir išryškėja ryšys tarp svetainės greičio bei SEO audito – kuo anksčiau nustatysime šią klaidą, tuo greičiau galėsime ją išspręsti.
Vartotojai ieškodami informacijos internete tikisi greitų rezultatų. Jei jūsų svetainė kraunasi per ilgai, lankytojai greičiausiai jos atsisakys ir dairysis greitesnių alternatyvų. Šis atmetimo rodiklis – „raudona vėliava“ paieškos sistemoms, signalizuojanti, kad jūsų svetainė neužtikrina gerosios vartotojo patirties.
Puslapio greitis taip pat svarbus mobiliosios paieškos reitingams. Vartotojams informacijos paieškai vis dažniau naudojant savo išmaniuosius, „Google“ daugiau dėmesio skiria būtent interneto svetainės pritaikymui mobiliesiems įrenginiams. Optimizuodami savo interneto svetainę paieškos sistemoms, neturėtumėte pamiršti ir dar vieno kriterijaus – ar ji atliepia auditorijos, besinaudojančios mobiliuoju, poreikius?
Be to, svetainės greitis svarbus ne tik SEO rezultatams – jis tiesiogiai veikia konversijų rodiklius ir naudotojų pasitenkinimą. Tyrimai rodo, kad puslapio užkrovimo greičiui pailgėjus 1-3 sekundėmis, atmetimo tikimybė išauga 32 %. Pasaulyje, kuriame konkurencija internete itin didelė, svarbus tampa kiekvienas vartotojas, tad prekės ženklo tikslas – užtikrinti kiekvieno jų dėmesį išlaikyti kuo ilgiau.
SEO audito rezultatas – prastas interneto svetainės greitis. Kaip jį optimizuoti?
Jei priežastį, kodėl tinklapis pasižymi lėtu veikimu, reikėtų įvardyti trumpai, kone tiksliausias atsakymas būtų jo apkrovimas pertekline informacija. Neoptimizuoti paveikslėliai, per didelis naudojamų įskiepių skaičius – tai faktoriai, kuriuos kone dažniausiai padeda aptikti detalus SEO auditas. Jie ženkliai lemia interneto svetainės greitį, o tuomet – ir sukelia atmetimo reakciją vartotojui. Kaip užtikrinti, kad šie aspektai netrukdytų sklandžiam tinklapio veikimui? Žemiau – trumpas darbų sąrašas, kuris pasirūpinti spartesniu interneto svetainės veikimu padės dar efektyviau:
- optimalus iliustracijų dydis ir jų formatas;
- HTML, CSS, JavaScript kodų optimizavimas;
- patikimo svetainės hostingo tiekėjo pasirinkimas;
- reguliarus svetainės greičio tikrinimas tokiais įrankiais kaip, pavyzdžiui, GooglePageSpeed.
Aišku viena: interneto svetainės greitis – tai ne tik vienas iš daugelio techninių rodmenų SEO audite. Drauge tai ir svarbus elementas, galintis teigiamai (o kai kuriais atvejais – deja, bet neigiamai) lemti prekės ženklo įvaizdį internete – paieškos sistemoms ir toliau teikiant pirmenybę naudotojo patirčiai, greitai reaguojanti interneto svetainė yra būtina norint išlaikyti vartotojo dėmesį bei konkurencinį pranašumą.