
Jau trečius metus Prienų “Ąžuolo” progimnazijos pradinio ugdymo skyriaus komanda dalyvauja UPC ir ŠMM organizuotame projekte „Pradinio ugdymo tobulinimas“. Dar 2012m. pradžioje Prienų Nemuno pradinė mokykla dalyvavo teikiant paraiškas ir tapo viena iš 18 atrinktų (iš 75 paraiškų) mokyklų dalyvauti projekte. Nors pasikeitė mokyklos statusas, bet projekto komanda – 4 pradinio ugdymo pedagogės, logopedė, direktorės pavaduotoja ugdymui ir švietimo skyriaus specialistė – aktyviai ir sėkmingai dalyvavo projekto I –ojo etapo veiklose.
Projektas – sudėtinė Mokyklų tobulinimo programos (MTP plius) dalis ir yra įgyvendinamas pagal dvišalę finansavimo ir administravimo sutartį, pasirašytą 2011 m. spalio 10 d. Europos socialinio fondo agentūros ir Ugdymo plėtotės centro. Projekto įgyvendinimo trukmė – treji metai.
Projekto dalyvių kvalifikacijos tobulinimo seminaruose, kuriuos vedė Lyderystės ekspertų grupės lektoriai, mokėmės tapti besimokančia organizacija, bendradarbiavome su kitomis projekto mokyklomis sprendžiant konkrečias mokinių kūrybiškumo, praktinių ir problemų sprendimų gebėjimų ugdymu susijusias problemas. Seminaruose, praktinėse veiklose mokėmės keisti požiūrį į mokymą, siekti pokyčių, pasitikėti savimi. Vyko aktyvi praktinė veikla, kurią mokytojos pritaiko ir tiesioginiame darbe. Jos įsitikino, kad mąstyti kitaip nėra lengva, tačiau pakeitus įprastinius suvokimo modelius atsiveria daugiau galimybių ir alternatyvų.
Tai, ko išmokome seminaruose, perdavėme kolegėms. Mokyklos bendruomenei vedėme 3 seminarus: “Lyderystė pradiniame ugdyme: naujai apibrėžtas mokytojo lyderio vaidmuo”, “Mokykla – besimokanti bendruomenė” ir “Kūrybiškumui palanki aplinka – mokinių ugdymo(si) prielaida”.
Visos mūsų komandos narės pabuvojo Berlyno, Londono, Vienos ir Helsinkio mokyklose, švietimo centruose, universitetuose, švietimo ministerijose. Buvo įdomu išgirsti apie kitų šalių švietimo sistemą, nacionalinę ir regioninę švietimo politiką. Susipažinta, kaip bendradarbiauja mokytojai, mokiniai, tėvai ir pagalbos mokiniui specialistai. Pedagogams buvo smalsu, kaip pradinių klasių mokiniai mokosi praktiškai spręsti problemas ir kūrybiškai dirbti. Pavydu buvo matyti, kiek daug dėmesio ir lėšų skiriama kūrybiškai ugdomajai aplinkai kurti. Spec. poreikių vaikai integruojami į bendrojo lavinimo klases, todėl tose klasėse dirba po du-tris pedagogus, vaikai sulaukia daugiau kvalifikuotos pagalbos. Visose mokyklose mus stebino vaikų ramybė, bendravimas ir bendradarbiavimas, susikaupimas, dėmesingumas. Dėmesys skiriamas mokymosi procesui, o ne rezultatui. Vietos bendruomenė aktyviai dalyvauja ugdymo procese. Visose šalyse jautėsi didžiulė pagarba, tolerancija ir mažam vaikui, ir suaugusiam žmogui.
2013/2014 m.m. vyksta projekto II – ojo etapo veiklos “Besimokančių mokyklų tinklų kūrimas ir palaikymas”. Prisijungti į projektą pakvietėme dar 3 rajono mokyklas, tai Balbieriškio, Išlaužo ir “Revuonos” pagrindinių mokyklų pradinėse klasėse dirbančius pedagogus.
Spalio 21d. “Ąžuolo” progimnazijoje vyko pirmasis prisijungusių mokyklų seminaras, kurį vedė mūsų projekto komanda. Dalyvavo mūsų komandos kuratorės UPC veiklos vyr. specialistė Aista Kuraitė – Volbekienė ir VŠĮ “Lyderystės ekspertų grupė” direktorė Nomeda Marazienė. Nuoširdžiai ir šiltai seminaro dalyvius pasveikino ir sėkmės linkėjo mokyklos direktorė Irena Tarasevičienė.
Dar vyks 3 seminarai. Mūsų komanda stengsis kūrybiškai perteikti mokymuose įgytas žinias, o prisijungusioms mokykloms linkime smalsumo, iniciatyvos ir bendravimo, nes “Žinios yra kaip piramidė – kuo platesnis pagrindas, tuo aukščiau gali statyti” (Billy Tao)
Pranskevičienė Janina
Projekto koordinatorė Prienų “Ąžuolo” progimnazijoje
Džiugu, kad intensyvią veiklą Buvusios Nemuno pradinės mokyklos mokytojos tęsia atėjusiois į Ąžuolo” progimnaziją. Jos visuomet ieško naujovių, savo patirtimi dalijasi su kitomis kolegėmis. Ačiū Jums, būkite visuomet kūrybiškos, iniciatyvios ir dalinkitės patirtimi.