Birštono gimnazija priėmė tarptautinio projekto Erasmus+ dalyvius

Kovo mėnesį Birštono gimnazijoje toliau sėkmingai tęsėsi trimetis tarptautinis Erasmus+ projektas „Atmintis – totalitarizmas Europoje ir istorinė savimonė europiniame kontekste”. Birštono gimnazijoje lankėsi projekto dalyviai iš Lenkijos Olštyno licėjaus, Jūrmalos valstybinės gimnazijos ir Belgijos Vives universiteto. Svečius sveikino gimnazijos direktorius A. Urbanavičius, savivaldybės vicemeras V. Kederys bei merės patarėja Rimantė Kurkauskaitė. Su mokykla, jos pasiekimais bei istorija supažindino patys gimnazistai, kurie projekto dalyvius vedžiojo po mokyklą. Svečius sužavėjo mūsų šviesi, erdvi, puikiai aprūpinta gimnazija. Pagal numatytą penkių dienų programą vyko daug renginių, ekskursijų, praktinių veiklų, kūrybinių dirbtuvių.

Projekto dalyviai vyko į ekskursijas Vilniuje ir Kaune. Svečiai neliko abejingi totalitarizmo padariniams Lietuvoje. Sujaudino ir sukrėtė vaizdai, pamatyti Genocido aukų muziejuje Vilniuje. Deportacijos ir holokausto mąstą bei žiaurumus suvokėme apsilankę IX Forte Kaune. Nepakartojamą pilietiškumo pamoką patyrėme lankydamiesi Seime, kur apie Parlamento gynybą 1991 metais ypatingai vaizdžiai papasakojo buvęs Aukščiausiosios Tarybos gynimo štabo viršininkas, pirmasis Savanoriškosios krašto apsaugos tarnybos vadas, atsargos pulkininkas Jonas Gečas.

Visiems neišdildomą įspūdį paliko kūrybinės dirbtuvės Kaune, organizuotos anglų fotomenininko Ričardo Schofield. Mokiniai ir studentai dirbo tarptautinėse komandose: vieni ėmė interviu iš praeivių, klausdami, ką jie žino apie totalitarizmą Europoje, kiti bandė atkurti didžiulę nuotrauką, suskaidytą fragmentais. Nuotraukoje buvo užfiksuoti trys vienos Kauno litvakų šeimos vaikai prieš karą. Trečiai mokinių grupei teko išsiaiškinti šios šeimos ir vaikų likimą. Belgų studentas ekspromtu sukūrė jaudinantį eilėraštį apie holokaustą. Iš studentų ir mokinių interviu ėmė BNS „The Baltic Times“ korespondentas George East. Straipsnis apie projektą jau įdėtas „The Baltic Times“ tinklaraštyje. Mokiniams didžiulį įspūdį paliko ir kita kūrybinė veikla- „Remembrance Box“ (Atminimų dėžutė). Susitikimo Birštono gimnazijoje metu mokiniai taip pat dirbo tarptautinėse komandose tyrinėdami seną objektą iš vienos projekte dalyvaujančios šalies. Turėjome išsiaiškinti šio objekto kontekstą: kurioje šalyje ir kokiu laikotarpiu jis buvo naudojamas. Na, o sužinojus tiesą buvo įdomu išsiaiškinti, kokius jausmus tai sukelia bei ko galėtume tikėtis ateityje. Šios gilios įžvalgos privertė mus susimąstyti, kad viskas mūsų gyvenime turi prasmę ir tam tikras pasekmes.

Didelio jaudulio ir ovacijų sulaukė Birštono gimnazijos teatro būrelio „Ratas“ pastatytas spektaklis apie sunkų sovietinės okupacijos laikotarpį išgyvenusius mūsų tautiečius ir skaudžius žmonių likimus.

Be šių labai gilių ir prasmingų užsiėmimų dalyvavome ir kitose veiklose: patyrėme daug teigiamų emocijų ieškodami programoje numatytų objektų Birštone ir Vilniuje. Tai leido dar geriau pažinti vieni kitus, lavinti natūralius šnekamosios anglų kalbos gebėjimus. Atėjus išsiskyrimo dienai, kiekviena šalis pristatė plakatą apie patirtus įspūdžius šio projekto veiklose, apie totalitarizmą Lietuvoje. Visi svečiai minėjo, kad išsiveža daug gilesnį supratimą apie mūsų šalies istoriją, apie patirtas mūsų tautos kančias totalitarizmo laikotarpiu. Nors buvo labai gaila skirtis su draugais, esame laimingi, kad pasitelkę įdomias veiklas sudominome projekto dalyvius savo šalies ir, žinoma, Birštono istorija.

 

Gabrielė Kamarauskaitė, IIb klasės mokinė

Taip pat skaitykite