Kiekvienas automobilį nusipirkęs vairuotojas, anksčiau ar vėliau susiduria su automobilio pardavimu. Kartais automobilis tampa nereikalingas, nebetinkamas, per brangus eksploatuoti, pasensta, galbūt sugenda ar tiesiog norisi atsinaujinti, priežasčių gali būti įvairių. Skelbimuose savininkai dažnai nutyli tikrąsias pardavimo priežastis, todėl dažniausiai nurodoma, kad „tapo nebereikalingas“, „prireikė didesnio/mažesnio“, ar tiesiog norisi naujesnio. Todėl į jūsų nurodytas priežastis apdairus pirkėjas reaguos įtariai. Jei neturite ko slėpti, automobilis neturėjo liūdnos istorijos (stipri avarija, skendimas, naudojimas taksi ar panašiai veiklai, atsukta rida ir panašūs), tai gera vieta pradėti – skelbime pridėti automobilio VIN numerį arba visą VIN patikros istoriją.
Susipažinkite su rinka
Ar jūsų automobilis yra „norimas“ ir ieškomas? Ar atsiras žmogus, kuris įvertins jūsų įdėtą darbą automobiliui? Naudotų automobilių rinkoje būna stebuklų, kuomet naudotas automobilis parduodamas už didesnę sumą nei buvo pirktas. Taip pat kai kurie modelių kaina – tarsi prikalta. Parduodama dažnai už tą pačią sumą kaip ir perkama. Nepamirškite atkreipti dėmesį į brangiausią ir pigiausią analogišką automobilį. Kai žinosite automobilio kainos rėmus ir bendrą pirkėjo portretą, bus lengviau pagalvoti apie skelbimą ir ką jame pabrėžti. Būtinai iš anksto pasirūpinkite automobilio pirkimo – pardavimo sutarties šablonu. Taip pat pasidomėkite kaip tinkamai užpildyti pirkimo – pardavimo sutartį ir ką būtina joje nurodyti (odometro parodymus, gedimus, draudiminius įvykius ir kitą).
Dažnai pastebima, kad nenuvertėjantys ir kylančių kainų automobiliai dažnai yra beveik nemodifikuojami. Todėl uždėję prabangius tūkstantį eurų kainuojančius ratlankius ant miniveno jo kainos tikrai šia suma nepakelsite. Visiems iš autmobilinio reikia skirtingų dalykų. Jauniems žmonėms dažniausiai rūpi galia, ekonomija, išlaikymo sąnaudos. Šeimoms – erdvumas, tylumas. Visiems patinkantys privalumai būtų eksploataciniai kaštai ir patogumas. Tad žinokite, ką siūlote ir kam siūlote.
Paruoškite automobilį techniškai. Joks pirkėjas nepirks barškančio automobilio su neveikiančiu vairo stiprintuvu, jei to būsite nepabrėžę skelbime. Kartais geriau aptvarkyti automobilį ir prašyti už jį daugiau pinigų (bent jau remonto ar dalies jo padengimui), nei parduoti su visais lengvai sutvarkomais, bet matomais trūkumais. Jei yra mechanikui matomų trūkumų, nepamirškite jų paminėti skelbime. Taip sudarysite patikimo pardavėjo įspūdį. Negali pykti už trūkumą apie kurį žinojai.
Papuoškite automobilį. Blizgučių, lempučių ir kaspinėlio gal ir nereikėtų, tačiau automobilis tiek nuotraukose, tiek gyvenime turėtų būti švarus ir nuplautas. Jei automobilis nėra iš pigesnių, skirkite pinigų profesionaliam automobilio išvalymui. Sėdėti visiškai švariame automobilyje ir pačiam smagiau ir pirkėjas tikrai pastebės, kad stengiatės jį parduoti kuo geresnės būklės.
Nuotraukos. Posakis, kad vyrai myli akimis, šiuo atveju yra teisingas. Kaip ir posakis „pasitinka pagal išvaizdą, palydi pagal protą“.
Pasistenkite automobilį nufotografuoti bent 6-8 kampais iš išorės ir tiek pat iš vidaus. Jei automobilis turi rūdžių, įbrėžimų ar kitų išorės defektų, geriau nufotografuokite ir juos. Venkite vertikalių nuotraukų, nes jose daugiau nei pusę kadro dažnai užima dangus ir asfaltas. Stenkitės nefotografuoti plieskiant saulei, tobulas metas yra rytas bei vakaras. Taip pat įvertinkite fotografavimo aplinką, galbūt kaimo keliukas ar sodyba sukurs jaukesnį pirmąjį įspūdį, nei pergrūstas daugiabučio kiemas. Jei automobilis nepigus, apsvarstykite ir fotografo paslaugas. Gera nuotrauka tikrai padės parduoti, ypač, kai jaukioje aplinkoje fotografuojate švarų automobilį.
Įvertinkite automobilį teisinga kaina. Suprantama, kad nesinori automobilio tiesiog atsikratyti, tačiau jei bandysite jį įkainoti suma, kurią paremsite galbūt savo išleistais pinigais to automobilio eksploatacijai, tikrai atbaidysite potencialų pirkėją. Tad „daug pinigų į ją sukišau, kad nors kažkiek atgaučiau“ logika retai kada pasiteisina, jei jūsų automobilis nėra išskirtinai ypatingas, stenkitės labai nenutolti nuo rinkos vidurkio. Taip pat palikite šiek tiek vietos nusiderėjimui.