Atpažinti krizines situacijas, ieškoti išeičių

Kiekvienam iš mūsų labai svarbu mokėti laiku suteikti pagalbą krizinę situaciją išgyvenančiam artimam žmogui.Mokykloje mokytojai, klasių auklėtojai ne tik moko atitinkamų dalykų gebėjimų, bet nuolat stengiasi artimiau pažinti mokinius, kuria  palankų mikroklimatą  klasėse, bendrauja  su šeimomis.Dažnai mokytojai nerimauja dėl mokinių elgesio ir emocijų pokyčių. Atpažinti vaiko elgesio ženklus, signalizuojančius apie savižudybės pavojų, – aktualu ir tėvams, ir bendraklasiams, ir  mokytojams.

Siekdami pagilinti supratimą apie savižudybių rizikos veiksnius, Balbieriškio pagrindinės mokyklos ir Kunigiškių pagrindinio ugdymo skyriaus mokytojai  susirinko į seminarą „Savižudybių prevencija mokykloje“. Jį įdomiai organizavo lektorė, Prienų PPT psichologė Euridija Padelskienė.

Mokytojai dirbdami grupėse pasidalijo patirtimi apie prevencinio darbo metodus ir būdus mokykloje. Kuriant prevencinio darbo programas psichologė Euridija patarė atsižvelgti į mokinių amžiaus ypatybes. Diskutavome apie tai, kaip gelbėti nusižudyti ketinantį žmogų.

Bet kuri ekstremali situacija yra išskirtinė, tačiau kuo daugiau turėsime  žinių ir praktinių įgūdžių, tuo kompetentingesnis taps problemos sprendimo kelias. Prisiminimais apie buvusias mūsų mokykloje ypatingas situacijas pasidalijo mokyklos direktorius Stasys Valančius.

Visų dalyvaujančių ugdymo procese pareiga – mokyti vaikus atpažinti krizines situacijas, ieškoti pozityvių išeičių. Įvairiapusė, kryptinga  pagalba mokiniui – vienas iš mūsų mokyklos uždavinių.

Šiais mokslo metais į  šviečiamojo pobūdžio seminarą apie savižudybių prevenciją   pakviesime ir mokyklos mokinių tėvus.

Džiugu, kad Prienų PPT specialistes ir mūsų mokyklos kolektyvą sieja bendras tikslas – dirbti vaiko gerovei.

Gražina Antanavičienė,

Balbieriškio pagrindinės mokyklos direktoriaus pavaduotoja ugdymui

Taip pat skaitykite