kvitrina.lt · Prienų ir Birštono naujienų portalas

Antano Obcarsko parodoje – tai, ką norėjo mums parodyti ranka, laikiusi teptuką

IMGP1799

Vilija Čiapaitė

Birštonas kaskart stebina ne tik renginių įvairove, bet ir parodų ciklo nenuilstamumu. Šį kartą Kurhauze eksponuojama Antano Obcarsko tapybos paroda, kuri nukelia į burlaivių, peizažų, išgyvenimų, kūrybinių minčių pasaulį. Gal kiek išskirtiniau galiu pasidžiaugti menininko darbais, kuriuose vaizduojami burlaiviai, tarsi menininko požiūrio vizitinė kortelė.

IMGP1752

Žvelgdamas į laivus matai ryškias bures, kurios it persisunkusios besileidžiančios saulės atšvaitais, vedančios į mistikos pasaulį, kuriame reikia ieškoti to, kas sumaniai paslėpta. Kitur gi pasijunti it jūreivis, ieškantis saugaus uosto, kur lauktų ramybė. Dar kitur rūke it vaiduoklis burlaivis ieško to, kas neįprasta, kas priverčia įtempti akis, klausą ir pajusti visišką štilių, nuo kurio subliūkšta burės ir veidus nusėja tiršto rūko drėgmė.

Beje, marinistinis peizažas yra atskiras tapybos žanras, išskirtinai vaizduojantis jūrą. Tokie paveikslai atskleidžia vandens stichijos galią, nuotaikas, permainingumą. Tad atidžiai stebėdamas A. Obcarsko darbus gali pajusti ne tik jūros, bet ir paties menininko nuotaikas, stebėti burlaivių šokį.

Pats dailininkas prisipažino, jog jo gyvenimas susijęs su burlaiviais, kuriuos be galo mėgsta buriuoti. Gal dėl to, visų pirma, jo duoklė atiduodama šiems nuostabiems burlaiviams ir jūrai, be kurios šie beverčiai, ir jį lydi gyvenimo keliu.

Indijos motyvas sugulė, kai menininkas savo prisiminimus perkėlė ant drobės. Ciberžolės kvapas tarsi jaučiamas kiekviename potėpyje. Indijoje tvyrantys kvapai, spalvos, užslėpti potyriai – tai atvaizdas, kuris traukte traukia pajusti, prisiliesti, pamatyti už spalvų uždangos. Tai tarsi pasakojimas po kelionės Indijoje…

Medžiai, tarsi subridę į vandens telkinius, iš tolo kviečiantys kartu pajusti vandens gaivą… Gali pamatyti miglotą skraistę, kuria bandoma paslėpti tylų buvimą ir meditaciją…

Taurės, kuriose sudėtos visos menininko mintys, galia, pojūčiai ir gilus požiūris į paties gyvenimo peripetijas, nukelia į dirbtuves, kur vyrauja kūrybinių mūzų dvasia. Čia menininkas kuria, čia išgyvena, čia atiduoda dvasinius potyrius drobei, kuriose mes, žiūrovai, bandome išnarstyti, įsijausti, įžvelgti tai, ką norėjo mums parodyti ranka, laikiusi teptuką.

Apie autorių

Antanas Obcarskas gimė Zapyškyje (Kauno r.). mokytojų šeimoje. Vėliau su tėvais persikėlė gyventi į Garliavą, kur baigė vidurinės mokyklos aštuonias klases. Mokslus tęsė Kauno St. Žuko taikomosios dailės technikume (dabar Kauno kolegijos J. Vienožinskio menų fakultetas), o po to įstojo į LTSR valstybinį dailės institutą Vilniuje (dabar VDA). Po dailės studijų buvo paskirtas dirbti dėstytoju Kauno St. Žuko taikomosios dailės technikume. Nuo 1982 m. pradėjo dalyvauti dailės parodose. Kurį laiką dirbo pedagoginį darbą tame pačiame technikume, o vėliau pasirinko laisvo dailininko kelią. Dar vėliau buvo priimtas į Lietuvos dailininkų sąjungą, buvo LDS jaunųjų dailininkų susivienijimo Kauno skyriaus pirmininkas, daugelį metų yra LDS Kauno skyriaus tarybos narys, LDS Kauno skyriaus tapytojų sekcijos pirmininkas, LDS tarybos, dailininkų grupės „Angis“, Vokietijos menininkų sąjungos „Focus Europa“ narys. Dabar dirba dailės mokytoju Kauno A. Martinaičio dailės mokykloje.

Apie menininko kūrybą

Antanas Obcarskas – Kauno tapytojas. Jo kūryba vienaip ar kitaip sukasi apie šį miestą. Tapydamas jis mėgaujasi ekspresionistiniu gestu, kurio skonį gerai pažino prieškario Kauno tapytojai. Schematiškos, rūsčios, minimalistinės jo drobės ir gestiška maniera sukurtos kompozicijos kartais primena XX a. pradžios lietuvių dailės grandų diskusijas apie racionalumą ir jausmą, intuityvią ir apibendrintą formą tapyboje. Ir dar – Obcarskas kelia vandens lygį Nemune, maitina upės žuveles, konservuoja ir veža Kauno orą svetur („Oras iš Kauno“, 2002)… Šie žaismingi, pokšto ir socialinių, ekologinių poteksčių įgyjantys veiksmai perša, regis, tiksliausią šio menininko veiklos apibūdinimą. Tai menininkas, kvėpuojantis Kauno oru.

Susijusios naujienos

Pianistė Ieva Dūdaitė pradėjo didžiausią solinį turą: aplankys ir Birštoną

Antradienio vakarą pianistė Ieva Dūdaitė pajūryje pradėjo didžiausią karjeroje solinį turą Lietuvoje. Viena žymiausių šalies pianisčių per kiek daugiau nei mėnesį vienuolikoje Lietuvos miestų ir miestelių pristatys programą „Magiškasis Piano“, o tarp jų – Birštono kultūros centre, kur pasirodys lapkričio 6 dieną. Per pastaruosius metus Ieva Dūdaitė ne kartą įrodė, kad nebijo eiti už komforto […]

Skaityti daugiau

Rudens dirbtuvės Sakraliniame muziejuje: kūrybos, šilumos ir bendrystės savaitgalis

kvitrina.com Praėjusį savaitgalį Sakralinis muziejus pakvietė Birštono gyventojus ir kurorto svečius į jau tradicinėmis tampančias rudens dirbtuves. Šiemet jos sulaukė itin didelio lankytojų dėmesio. Muziejaus erdvės prisipildė kūrybos, šurmulio ir rudeniško jaukumo – čia skambėjo vaikų juokas, o nuoširdus bendravimas sukūrė tikrą bendrystės atmosferą. Pranešime spaudai rašoma, jog „didžiausio susidomėjimo sulaukė molio dirbtuvės „Klevo lapas“, […]

Skaityti daugiau

Paroda „Vakar, šiandien, rytoj…“ – laiko linija piešinyje

Vilija Čiapaitė Birštono kurhauzo menininkų mekoje meno mylėtojus kviečia neįprasta, bet žavinga paroda. Joje pristatomi piešiniai, sukaupti ir saugomi Kauno kolegijos Menų ir ugdymo fakulteto Menų akademijos piešimo ir tapybos darbų fonduose. Kaip rašoma pristatyme, visi šie kūriniai gimė Pelėdų kalne, kur 1920–1922 m. Justino Vienožinskio pastangomis buvo įkurta pirmoji Lietuvoje meno mokykla. Per šimtmetį […]

Skaityti daugiau

Taip pat skaitykite: