kvitrina.lt · Prienų ir Birštono naujienų portalas

DĖL KETINIMO LIKVIDUOTI KĖDAINIŲ TURIZMO INFORMACIJOS CENTRĄ

LIETUVOS TURIZMO INFORMACIJOS CENTRŲ ASOCIACIJA

Kėdainių rajono savivaldybės merui Rimantui Diliūnui

Kėdainių rajono savivaldybės tarybai                                       2011-09-27 Nr. 14

 

DĖL KETINIMO LIKVIDUOTI KĖDAINIŲ TURIZMO INFORMACIJOS CENTRĄ

Lietuvos turizmo informacijos centrų asociacija (toliau LTICA),  sužinojusi apie Kėdainių rajono savivaldybės tarybos ketinimus likviduoti Kėdainių turizmo informacijos centrą (toliau Kėdainių TIC), reiškia susirūpinimą dėl pastaruoju metu susiklosčiusios ydingos praktikos, keliančios grėsmę turizmo plėtrai visoje šalyje ir formuojančios neigiamą Lietuvos įvaizdį. Kėdainių TIC yra LTICA narys, direktorė Viridijana Paulikienė- LTICA tarybos viceprezidentė.

Dar 2005 metais Ūkio ministerija  šalyje  pradėjo steigti turizmo ir verslo informavimo centrus (toliau TVIC), kur didesnis dėmesys buvo skiriamas verslui. Dažnai turistai negaudavo reikiamos informacijos ir regioną reprezentuojančių leidinių, nes tokiai veiklai centrai neturėdavo lėšų. 2009 metais Ūkio ministerija nutraukė šių centrų finansavimą ir jau po metų šalyje buvo uždaryti aštuoni TVIC‘ai. Dalis TVIC‘us uždariusių savivaldybių dabar svarsto galimybę iš naujo kurti TIC‘us, nes sulaukia nemažai nusiskundimų iš regione apsilankiusių turistų.

Norime atkreipti dėmesį į tai, kad Kėdainiai, turintys išskirtinę istoriją visos šalies mastu, įsikūrę pačiame Lietuvos geografiniame centre, turintys vieną iš penkių oficialių Lietuvos senamiesčių, besididžiuojantys iškiliomis Česlovo Milošo ir Tėvo Stanislovo asmenybėmis, viliojantys Vytauto Ulevičiaus, Rimanto Idzelio, Vinco Svirskio, Juliaus Urbonavičiaus kūryba, garsėjantys daugiakultūriu palikimu, įtraukti į Nacionalinių autoturizmo trasų specialųjį planą, 2011 metais garbingai nominuoti penktąja patraukliausia Lietuvos vietove negali likti be TIC’o.

Doktoranto Sauliaus Kromalco atliktuose Lietuvos savivaldybių strateginių plėtros planų (2010 m.) ir Lietuvos savivaldybių rinkodaros – įvaizdžių strategijų arba įvaizdžių galimybių studijų (2011 m.) tyrimuose nurodoma, kad Kėdainiai tarp 60 savivaldybių save tapatina su patrauklia turizmui ir verslui vieta, priemonių sąrašuose planuoja įgyvendinti projektus, kurie padėtų stiprinti savo pozicijas pristatant vieną iš penkių Lietuvos senamiesčių. Kėdainiai savo vardą garsina rengdami išskirtines Agurkų ir Ledų šventes. Tokių renginių metų į miestą atvyksta apie 4 – 6 tūkstančius svečių. Visiems jiems būtina vienokia ar kitokia informacija. Tik kompetentingai sukaupta ir susisteminta medžiaga gali būti perduodama miestą aplankiusiam svečiui. Kaip tik tokiomis savybėmis pasižymi ilgametę patirtį turintis šiandieninis Kėdainių TIC‘o kolektyvas.

Ūkio ministerija atvykstamąjį ir vietinį turizmą įvardina kaip vieną iš prioritetu. Valstybinio turizmo departamento duomenimis turizmas pasaulyje sukuria 5 proc. BVP, 7 proc. darbo vietų ir 6 proc. eksporto. Lietuvoje atitinkamai tai sudaro 4,4 proc. BVP, 4,3 proc. darbo vietų ir 4 proc. eksporto. Pagal naujausius Statistikos departamento duomenis vietinio turizmo su viena ir daugiau nakvynių skaičius per antrąjį šių metų ketvirtį išaugo daugiau nei 6 proc., o per pirmąjį šių metų pusmetį apgyvendinimo įstaigose apsistojo beveik 19 proc. svečių daugiau nei per tą patį laikotarpį 2010 metais. Trys svarbiausi Lietuvos turizmo komunikacijos ir rinkodaros strategijos 2009 – 2013 metų tikslai yra: skatinti turistų srautus į Lietuvą; ilginti vidutinę vieno turisto apsilankymo trukmę Lietuvoje ir didinti vidutiniškai vieno turisto vieno apsilankymo metu išleidžiamų pinigų sumą. Visa tai pasitarnaus kiekvienos savivaldybės, pasirengusios priimti turistus, biudžetui. Svečio priėmimas be TIC‘o, miesto vizitinės kortelės, yra neįmanomas.

Tikimės, kad į mūsų išsakytus nuogąstavimus bus atsižvelgta ir susilaikyta nuo skuboto sprendimo likviduoti svarbiausią miesto ir rajono įvaizdį formuojančią įstaigą Kėdainių TIC.

Susijusios naujienos

Ar savivaldybės ras tinkamą sprendimą dėl nekilnojamojo turto mokesčio tarifo?

Vacys Staknys Ne už kalnų 2026 m. Jau žinome, jog jiems įžengus į savo tėkmę Registrų centras pasistengė nekilnojamojo turto kainas kilstelėti taip, kad visiems jo turėtojams tapo nejuokinga. Turto vertė padidėjo beveik dvigubai, o tai reiškia, jog jo mokestis taip pat didės beveik dvigubai ir tai kai kuriems verslams bus nepakeliama našta.  Nekilnojamojo turto […]

Skaityti daugiau

Lapkričio 21 d. mitinge kviečiama prisiimti atsakomybę už valstybės ateitį

Kultūros bendruomenės spaudžiami socialdemokratai susigrąžino ministeriją į savo rankas, ir kultūros ministre buvo paskirta Vaida Aleknavičienė. Tai – plačios kultūros bendruomenės ir ją palaikančios visuomenės susitelkimo rezultatas. Tačiau procesai, vedę jo link, ir nerimą keliančios politinės aplinkybės šalyje šiandien skatina pilietinę visuomenę prisiimti atsakomybę ne tik už kultūros lauko, bet ir už valstybės ateitį. Todėl […]

Skaityti daugiau

„VIA Lietuva“ viražai Prienuose: darbų organizavimas, paralyžiuojantis tūkstančių žmonių gyvenimus

Jonas Kavaliauskas Prienai jau ne pirmą kartą dėl „VIA Lietuva“ organizuojamų darbų patenka į krizę, paralyžiuojančią įprastą tūkstančių žmonių gyvenimą. Žmonės priversti vėluoti į darbą, mokyklas, treniruotes ir netgi varžybas, nes dėl mobilių priemonių įrengimo prie Greimų tilto persikėlimas per jį tapo problema. Judėjimas reguliuojamas šviesoforu, kurio veikimo laikas neatspindi srautų iš abiejų pusių, kurie […]

Skaityti daugiau

Taip pat skaitykite: