kvitrina.lt · Prienų ir Birštono naujienų portalas

Iš konkurso ,,Skaitau tarmiškai” sugrįžus

IMG_9385

Remdamasis tuo, kad viena iš svarbiausių Europos Sąjungos regioninės politikos krypčių yra regioninio, istorinio ir kultūrinio savitumo išsaugojimas, Lietuvos Respublikos Seimas 2015-uosius metus paskelbė Etnografinių regionų metais ir taip pabrėžė Lietuvos etnografinių regionų savitumo puoselėjimo svarbą. Prisijungdama prie šios iniciatyvos, Lietuvos mokslų akademijos Vrublevskių biblioteka surengė meninio skaitymo konkursą jaunimui ,,Skaitau tarmiškai“, kuriame dalyvavo ir Jiezno gimnazijos mokinys Gytis Dubovikas.

Jiezno gimnazijoje etninės kultūros puoselėjimui visada skiriama daug dėmesio: jau seniai tradiciniais tapo tokie renginiai, kaip etnografinė popietė pradinių klasių mokiniams ,,Supyniau pynimėlį“, du dešimtmečiai visada tuo pačiu metu – prieš pat Adventą – vyksta etnografinė vakaronė vyresniesiems, dalyvaujama (ir sėkmingai) Kauno Tautinės kultūros centro organizuojamose varžytuvėse ,,Tautosakos malūnas“, tautosakos pasakotojai – nuolatiniai ,,Tramtatulio“ dalyviai, etninė kultūra integruojama įvairių dalykų pamokose. Todėl nebuvo net abejonių, ar dalyvauti konkurse ,,Skaitau tarmiškai“. Ir užduotis neatrodė labai sudėtinga: parengti teksto, skaitomo tarmiškai, garso įrašą ir nusiųsti organizatoriams, kurie gautuosius įrašus perduos Lietuvių kalbos instituto ekspertams, įpareigoję atrinkti dešimt geriausių, labiausiai konkrečios tarmės reikalavimus atitinkančių. Smagu, kad tarp jų pateko ir mūsų gimnazijos 2g klasės mokinio Gyčio Duboviko sekama pasaka. Spalio 21 dieną Vrublevskių bibliotekoje vyko konkurso finalas, kurio tikslas – išrinkti po patį ryškiausią aukštaičių, žemaičių, dzūkų, suvalkiečių bei Mažosios Lietuvos tarmių atstovą. Deja, priedzūkio, kuriam priklauso mūsų Jieznas ir kuriam atstovavo Gytis, tarmė ne tokia ryški ir spalvinga kaip tikrųjų dzūkų, tad laurai atiteko ne jam, bet gražų konkurso finalą primins diplomas, krepšys atminimo dovanų ir įspūdžiai iš ekskursijos po LRT.

Konkursas ,,Skaitau tarmiškai“ paliko daug gražių įspūdžių. Visų pirma, gera buvo išgirsti sodrų gyvą tarmišką žodį, skambantį iš jaunų žmonių lūpų. Malonu, kad baigiamajame jo renginyje Prienų rajonui atstovavo ne tik jiezniškis G. Dubovikas, bet ir Veiverių T. Žilinsko gimnazijos mokinė A. Žalaitė. Šildė LMA Vrublevskių bibliotekos šeimininkų rūpestis.

Nijolė Kuliešienė,
Jiezno gimnazijos mokytoja

Susijusios naujienos

Pakuonyje – Visos dienos mokyklos grupė

kvitrina.com Pakuonio miestelis išgyvena sunkų laikotarpį. Dėl mokinių stygiaus mokyklai buvo panaikintas savarankiškumo statusas ir dabar miestelyje veikia Užnemunės pagrindinės mokyklos Pakuonio skyrius, kuriame vyksta pradinis, ikimokyklinis ir priešmokyklinis ugdymas. Nuo šių metų rugsėjo pirmosios skyriuje veikia ir Visos dienos mokyklos grupė, kurią lanko visi pradinukai. Pranešime spaudai rašoma, jog „Pakuonio skyriaus VDM grupės tikslas – sudaryti […]

Skaityti daugiau

Mišrių komandų kvadrato varžybose – „Ąžuolo“ progimnazijos triumfas

kvitrina.com Lapkričio 26 d. Prienų sporto centro salėje vykusiose Lietuvos mokyklų žaidynių rajoninio etapo mišrių komandų kvadrato varžybose dalyvavo keturių Prienų rajono mokyklų mokiniai. Geriausiai pasirodė ,,Ąžuolo“ progimnazijos komanda (mokytoja Rasa Bartkutė), kuri ir tapo rajoninio etapo nugalėtoja. Prizines vietas iškovojo Dzūkijos gimnazijos Jiezno skyriaus (2-oji vieta, mokytoja Živilė Valatkienė) ir „Revuonos“ pagrindinės mokyklos (3-ioji […]

Skaityti daugiau

Kūrybingiausių krašto mokyklų mokinių apdovanojimai – bendruomeniškumo sąjūdis

Vidmantas Venclovas Prieš 4 metus VšĮ „Krašto vitrina“, atsiliepdama į meno vadovų priekaištus, kad reikia skirti dėmesio ne tik krašto mokyklų geriausiems sportininkams, bet ir kūrybingiems mokiniams, pirmą kartą surengė  kūrybingų krašto mokyklų apdovanojimus „Svajonių lašas“. Tuomet organizatoriai nežinojo, jog per ketverius metus stipriai pasikeis krašto švietimo įstaigų tinklas ir sumažės mokyklų. Visgi, buvo nuspręsta, […]

Skaityti daugiau

Taip pat skaitykite: