Veiveriai vejasi traukinį?

IMGP0706Vasario 5-ąją Veiverių seniūnijos administracinio pastato salė buvo pilnutėlė krašto gyventojų.

Susitikti su jais atvyko Prienų rajono savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotoja Rima Zablackienė, Statybos ir ekonominės plėtros skyriaus vedėjas Henrikas Vepštas ir vyriausiasis specialistas Juozas Šiugždinis, Architektūros ir urbanistikos skyriaus vedėja Dalia Joneliūnienė, Žemės ūkio skyriaus vedėjas Donatas Šimukonis, keli Tarybos nariai. Sulaukta ir atstovų iš AB „Lietuvos geležinkeliai“ Dariaus Bagdonavičiaus ir Rimanto Šiaudinio bei projekto „Rail Baltica“ rangovo AB „Eurovia Lietuva“ Artūro Valio. Susiėjimas ne šiaip sau, ne įstabių lininių kūrinių pažiūrėti. Veiverių krašto gyventojams, susirūpinusiems problemomis dėl geležinkelio vėžės platinimo, nebe juokai rūpi – projekto įgyvendinimas nemažai žmonių paliečia asmeniškai, įžvelgiama rūpesčių ir negerovių ateityje.

Nors ne vieną kartą nuskambėjo posakiai, jog „Šaukštai popiet“ ar „Traukinys nuvažiavo“, tačiau pasiduoti Veiverių seniūnijos žmonės nežada. Jei ne gyventojų atstovo, vadovavusio diskusijai, Vytauto Drūlios ir R. Zablackienės gebėjimai valdyti situaciją, nebūtų apsieita be karštų barnių, kaltųjų paieškų ir piktumų. Vis tik pokalbis tarp abiejų pusių vyko gana konstruktyviai. Svečiai išgirdo ne tik daug klausimų, bet ir priekaištų. Susirinkusiems rūpėjo išgirsti, kurie savivaldybės administracijos darbuotojai pasirašė šiame projekte, kodėl seniūnas Vaclovas Ramanauskas labiau nepasirūpino paskleisti informaciją apie projekte numatytus darbus ir t. t. Tiesa, anot H. Vepšto, 2010 metais buvo paskelbta informacija apie projektą spaudoje, bet, ko gero, mažai kas į tai atkreipė dėmesį, o gal buvo ir numojusių ranka – jei jau vyriausybė niekaip iki galo nenutaria, tai gal nieko čia ir nebus.

Vis dėlto, atėjo laikas labai susirūpinti. Paaiškėjo, jog naujoji geležinkelio vėžė Mauručių, Veiverių bei aplinkinių vietovių gyventojams sukels daug nepatogumų. Nuogąstaujama dėl padidėjusio triukšmo, dėl itin intensyvaus traukinių eismo, dėl pėsčių ir važiuotų saugumo. Gyventojų manymu, Maručiuose būtina pastatyti viaduką, pervažos reikėtų Pažėrų kaime. Ūkininkams didžiulį susirūpinimą kelia jų turto saugumas. Anot jų, lėtaeige technika bus labai nelengva suspėti kirsti pervažą, o ką daryti su pervaromais galvijais – iš viso neaišku. Be to, jų manymu, projekte turėjo būti numatyti atitvarai nuo gyvulių, kad ištrūkę nepapultų ant bėgių, nesukeltų avarijų.

Dar viena opi problema – keliai, kuriais bus naudojamasi vežant medžiagas, įrangą darbams. Jau dabar, pasak gyventojų, žvyrkeliai išmalti ir ištaškyti, o kas bus su asfaltuotomis gatvėmis, kai jomis važinėja sunkiasvoris transportas, numatyti nesunku. Tiesa, projekto rangovą atstovavęs A. Valys pažadėjo, jog viskas, kas bus sugadinta, bus ir pataisyta, o, pasak H. Vepšto, tai užfiksuota ir aiškinamajame rašte.

Kalbos netilo, tačiau jose vis nuskambėdavo abejonės, jog viskas be reikalo, projektas jau parengtas, todėl taisyti jo nebegalima. Ilgai klausęsis diskusijų, Seimo narys Vytautas Kamblevičius tai paneigė. Anot jo, daug ką taisyti galima ir jau dirbant, tereikia noro. Savo ugningoje kalboje jis apkaltino seniūną V. Ramanauską, laiku ir gerai nepasirūpinusį informuoti gyventojus apie projektą, taip pat kaltės šešėlis, jo teigimu, tenka ir projektuotojams. Esą buvo nueita lengviausiu keliu, nepaaiškinus žmonėms visko iki smulkmenų, gerai neišsiteiravus jų nuomonės, į daug ką numojus ranka. V. Kamblevičiui nepatiko ir dabartinė rajono valdžios, „Lietuvos geležinkelių“ ir „Eurovia“ atstovų pozicija, vieno jų arogantiškas elgesys. Į griežtus Seimo nario priekaištus atsakymo nebuvo.

Susirinkimo pabaigoje buvo perskaityti nutarimai, kuriuos žadama perduoti savivaldybės vadovams, įvairioms valstybinėms institucijoms, taip pat ir Seimui. O paaiškėjus, jog gyventojai turi daug klausimų ir dėl projekto „Via Baltica“, R. Zablackienė pažadėjo, jog gerai pasiruošus ir išanalizavus situaciją, vėl bus surengtas susitikimas su Veiverių seniūnijos gyventojais, ir tai įvyks, ko gero, kovo pradžioje.

Taip pat skaitykite

2 komentarai

  1. to auksinis kardas

    Taigi visi zino, kad veiveriskiams (ir visam rajonui) „padeda“ – Kamblevicius. Pries seimo rinkimus jis gelezinkeli „state“, o pries situos rinkimus jau ta pati gelezinkeli „stabdo“. Po pusmecio bus kiti rinkimai – tada ir tvoras „uztvers“ ir viaduku „pristatys“. :))

  2. auksinis kardas

    Visu pirma nereikia „joti“ ant seniuno, ka labai noretu padaryti savivaldybes admnistracija… ji is esmes nesieme jokiu veiksmu kad projektas butu viesinamas ir aptariamas, o seniunas tai tik paprastas sraigtelis, taciau bandoma is jo padaryti „atpirkimo ozi“. Arcitekte turejo supazindinti direktoriu, sis savo ruoztu turejo eiti i taryba ir kelti klausimus, bet ne gyventojai numojo ranka, o valdzia vietine, ir dabar moja – direktorius nors ir praejusio susirinkimo metu zadejo, bet nepasistenge atvykti. Reikia tik noro kaip pasake gelezinkeliu atstovas ir korekcijas projekte galima daryti – jau korekcija padare – iki Vilniaus – o cia varganu tvoru, ir dvieju viaduku negali padaryti. Tuo labiau kad kogero projektas pabrangtu gal puse procento, o tokie pabrangimai manau numatyti bendroje samatoje. Jei valdzia pasistengs liks su kepuremis, jei ne veiveriskiai zinos kas jiems „padeda“.