Svarbiausia – ugdymo kokybė

Silvija Navickienė

Ženklus kilstelėjimas aukštyn žurnalo „Veidas“ atliktų tyrimų reitinguose – ne priežastis užmigti ant laurų, teigia Birštono gimnazijos direktorius Alvydas Urbanavičius. Žinoma, toks įvertinimas malonus, tačiau prieš kelerius metus būta ir dar geresnių rezultatų, neišvengta, deja, ir smuktelėjimo. Svyravimas neitin žymus, o geri pasikeitimai – ne atsitiktinis dalykas, o nuoširdaus ir atsakingo visos bendruomenės darbo rezultatas, puikus pasiekimas mokinių rengimo karjerai srityse.
Žurnalo atliktas tyrimas, direktoriaus manymu, ne visai tiksliai atskleidžia mokyklos lygmenį, juk buvo fiksuojamas pirmasis abiturientų stojimo į tolesnes studijas pasirinkimas, daug tikslesnes pozicijas atskleistų įstojimo į aukštąsias mokyklas rezultatai. Tai labai gerai įrodo gimnazijos gautos žinios: 55 proc. šiųmečių Birštono abiturientų studijuos universitetuose, o 31 proc. pasirinko aukštąsias neuniversitetines studijas. Be to, dar vienas kriterijus – keturių valstybinių egzaminų pasiekimų įvertinimai nuo 90 iki 100 proc. – taip pat nėra išsamus rodiklis. A. Urbanavičiaus įsitikinimu, turėtų būti fiksuojami jau 50 proc. viršijantys įvertinimai, nes jie atitinka įprastinius 9 balus. Žinoma, egzaminų rezultatai atskleidė iš tiesų gerą gimnazistų ir mokytojų bendradarbiavimo pasiekimą, juk buvo daug dirbama su mokiniais, stengiamasi nukreipti juos reikiama linkme, padedama apsispręsti dėl ateities. Apsisprendimai buvo skirtingi – mokiniai pasirinko laikyti valstybinius egzaminus atsižvelgdami į savo pasirengimą, bet buvo ir tokių, kurie rizikavo, bandydami sėkmę. Direktorius sako pastebėjęs, jog metinis pažymys atspindi nuolatinį ir kruopštų gimnazisto darbą, o štai egzamino įvertinimas jau daug kuo priklauso ir nuo sugebėjimo įveikti jaudulį, susidoroti su stresine situacija, ir tai, jo manymu, geriau pavyksta vaikinams.
Nors praėjusieji mokslo metai Birštono gimnazijai iš tiesų dosnūs gerais pasiekimais ir įvertinimais, tačiau dėl to nebus griebiamasi kokių nors ypatingų naujovių, išskyrus tas, kurios numatytos naujajame švietimo įstatyme. Direktoriaus manymu, reikia ir toliau siekti užsibrėžto tikslo – mokiniams akcentuoti ne būtinybę bet kokia kaina įsigyti aukštojo mokslo diplomą, o tinkamai pasirinkti specialybę. Baigus studijas gyvenimas tęsis – teks ieškotis darbo, o juk patirtis rodo, kad dažnai dirbama ne pagal įgytą specialybę, o visai kitoje, pelningesnėje srityje arba užsienyje. Daug naudingesnės, pasak A. Urbanavičiaus, studijos kolegijose, kur įgyjama ir praktinės patirties, labai vertinamos darbdavių, be to, daug lengviau įsitvirtinama gyvenime. Todėl svarbiausia gimnazijai tiek šiandien, tiek ateityje – ugdymo kokybė, o visa kita – pamokos, metodai, vadovėliai, užsiėmimai – tik šiam tikslui pasiekti reikalingos priemonės, kuriomis išradingai disponuoja kūrybingi Birštono mokytojai.

Taip pat skaitykite