Susisiekimo ministro vizitas Prienuose: kelio Kaunas-Prienai rekonstrukcijos pristatymas bei atsakymai į nepatogius klausimus 

IMGP9364

Vacys Staknys
kvitrina.com

Rugpjūčio 26 d. Prienuose su savo komanda lankėsi susisiekimo ministras Marius Skuodis. Susitikimo metu Prienų rajono Savivaldybės tarybos nariams buvo paskelbta, jog pradedamas kelio Kaunas-Prienai-Alytus atkarpos nuo Garliavos iki Prienų rekonstrukcijos projektas.

Ministras pripažino, jog tai ne pirmas kartas, kai pristatomas šio kelio rekonstrukcijos projektas, bet pirmą kartą planams įgyvendinti skirtos lėšos ir projektas įtrauktas į Vyriausybės programą. Rekonstrukcijos specialusis planas paruoštas 2012 metais. Buvo daug kalbų, kaip atrodys kelias po rekonstrukcijos, kiek bus juostų ir t.t. Visgi, po diskusijų buvo pasirinktas variantas 2+1 su jungiamaisiais keliais.

Pagal pristatytą projektą, 2021–2023 m. suplanuotas žemės paėmimas visuomenės poreikiams. Šiam etapui pradėti jau duotas startas – LAKD jau pasiekė ministro pasirašytas įsakymas. Eilinį kartą LAKD atstovai kalbėjo apie sudėtingą žemės paėmimą visuomenės poreikiams, nes prireiks išpirkti apie 42 ha kelio trasoje esančios privačios žemės iš beveik 300 sklypų savininkų.

Darbus planuojama pradėti tik 2024 metais ir jos užbaigti 2026 m. Plane nurodyta, jog pirmiausiai bus rekonstruota kelio atkarpa nuo Garliavos iki posūkio į Rokus, o vėliau atkarpą tarp posūkio į Rokus iki Prienų žiedo.

Prienų rajono savivaldybės meras Alvydas Vaicekauskas pastebėjo, jog darbus reikėtų pradėti nuo Prienų žiedo iki posūkio į Rokus, nes būtent ši vieta prasčiausios būklės, o antrajame etape tvarkyti atkarpą nuo posūkio į Rokus iki Garliavos.

LAKD atstovai pažadėjo, jog pirmiausiai darbai prasidės ten, kur žemės paėmimas visuomenės poreikiams vyks sparčiau.

Kelio rekonstrukcijos darbams skirta 90 mln. eurų.

Ministras M. Skuodis patikino, jog bus atliktas specialiojo plano auditas ir padarytos reikiamos korekcijos.

Po kelio rekonstrukcijos pristatymo ministras ir LAKD atstovai sulaukė nemažai kritikos ir nepatogių klausimų. Tarybos nariai priekaištavo, jog susitarimai dėl kelio rekonstrukcijos vilkinami jau daugiau nei 10 metų, pažadai šioje salėje liejosi ir prieš dešimtmetį, o dabar vėl kalbama apie žemės paėmimą, nors per tą laiką tuščiuose sklypuose „užaugo“ ir  namai. Taip pat buvo akcentuota, jog reikia peržiūrėti ir finansinių išteklių reikalingumą, nes jos buvo skaičiuojamos kelio variantui 2+2.

Daugiausiai kritikos kelininkai sulaukė dėl jiems priklausančių kelių priežiūros. Pastaraisiais metais buvo sustambintos kelių priežiūros įstaigos ir tai atsiliepė kelių priežiūrai. LAKD atstovas pasiūlė pastebėjimus dėl prasto darbo pranešti Kelių direkcijai tam skirtais telefono numeriais arba apie blogą valstybinės reikšmės kelią parašyti el.paštu blogi.keliai@lakd.lt.

Bet susirinkimo dalyviai paprieštaravo tokiam siūlymui, tvirtindami, jog kelininkai turi patys stebėti savo kelių būklę ir ja rūpintis. Ministras M. Skuodis sutiko, jog pastabos turi pagrindą ir kelių priežiūra turi būti vykdoma sistemingai.

Daug dėmesio buvo skirta ir LAKD subiurokratėjimui. Buvo akcentuota, jog Kelių direkcijos specialistai nesprendžia klausimų, o tik siuntinėja raštus. Tai verčia imtis veiksmų ir prašyti perduoti kelius, ypač miestų ribose, savivaldai. Tiesa, kartu turėtų būti išspręstas ir finansų perdavimo klausimas.

LAKD atstovas bandė apginti departamento specialistus, teigdamas, jog jie elgiasi pagal esamas metodikas ir reikalavimus. Bet kelininkams buvo priminta, jog nereikia pamiršti, jog kiekvienas atvejis yra unikalus ir reikia kliautis ne tik metodikomis.

Ką gi, reikia tikėtis, jog šis kartas nemeluos ir kelio Kaunas-Prienai-Alytus rekonstrukcijos darbai pajudės iš vietos bei po penkerių metų į Kauną važiuosime ne 70 km/val. greičiu, o nors 90.

Taip pat skaitykite