Sigutės Bronickienės grafikos darbų paroda „Dialogas“ – elegancija, estetika ir malonumas ją apžiūrėti

IMGP2516

Vilija Čiapaitė

Birštonas, kaip visada, nustebina meno mylėtojus parodomis, kurios įneša šviežumo, naujumo ir nepakartojamo žavesio. Šį kartą mus pakvietė Sigutės Bronickienės grafikos darbai „Dialogas“. Iš karto galiu pasakyti, jog jie prikaustė dėmesį ir pajutau savotišką pasitenkinimą. Elegancija, estetika ir malonumas ją apžiūrėti, taip įvardinčiau S. Bronickienės grafikos darbų parodą „Dialogas”.

Darbai sudėlioti po kelis lakštus, kurie tarpusavyje tarsi susiūti nematomu siūlu ir pateikti mintimis „paskanauti“ kiekvieno darbo atskirai. Kiekvieną darbą norisi pažiūrėti tiek iš arčiau, tiek iš tolėliau, kad susilietum, įskaitytum autorės skleidžiamą minties galią. Tačiau dar vienas aspektas, kuris gali būti klaidingas – visi darbai atrodo pagaminti iš odos. Tačiau to subtilaus, aitroko odos kvapo pirmoje salėje neužuosi. Kai kūrinių pavadinimuose perskaičiau, jog tai pagaminta iš popieriaus, iškart prisiminiau senovinį popieriaus gamybos būdą: arba skudurai, arba senas popierius. Tačiau visas senąsias popieriaus gamybos technologijas teko nustumti šalin, nes… Sigutė savo popierių gamina iš… tualetinio popieriaus ir „lipalo“. Pasak jos, kiek jo ji sunaudojusi, turbūt nutiestų kelią iki Palangos. Tačiau tai tik linksmas pašmaikštavimas.

Parodos pristatymo metu autorė trumpai papasakojo, koks tai sunkus darbas, kuris suteikia ir malonių akimirkų, kai pamato galutinį variantą.

Ji nuogąstavo, jog kol kas neturi parodos teminių ar grupinių darbų, tačiau tikisi, jog ateis laikas, kai juos vis tik pagamins.

Apie autorę

Sigutė Bronickienė gimė, gyvena ir kuria Kaune. Baigė grafikos studijas Vilniaus dailės akademijoje. Ilgametė Kauno kolegijos menų ir ugdymo fakulteto Dizaino studijų programos lektorė. Beje, kurį laiką dirbo leidykloje „Šviesa“ dailininke. Jos iliustruoti vadovėliai buvo eksponuojami Frankfurto, Leipcigo, Talino knygų mugėse.

Grafikos estampo srityje – nuo 2008 m. Mažo formato piešiniai, grafikos darbai buvo eksponuojami Makedonijoje, Serbijoje, Lenkijoje, Latvijoje, JAV, Bulgarijoje, Australijoje, Japonijoje, Kroatijoje, Estijoje.

Raižiniai atspausti ant dailininkės rankomis pagaminto popieriaus ir odos. Rankų darbo popieriaus formavimas, dažymas – kūrybinio proceso dalis, ne mažiau svarbi nei raižymas ir spausdinimas. Aukštas popierius ir spaudos būdas leidžia išgauti gilų atspaudo reljefą.

Parodos pavadinimas atspindi autorės siekį užmegzti kontaktą su žiūrovu per popieriaus, jo kolorito ir atspaudo „Dialogą“.

Taip pat skaitykite