Savivaldybė kratosi jai mestų kaltinimų

IMGP8077Vasario 19 d. Prienų rajono savivaldybės valdantieji surengtoje spaudos konferencijoje pristatė tolimesnius veiksmus dėl biokatilinės statybos, supažindino su žingsniais, kurių bus imtasi skirstant piniginę socialinę paramą, kategoriškai paneigė mestus kaltinimus dėl pozicijos „Rail Baltica“ projekto atžvilgiu bei vietinio susisiekimo maršrutų optimizavimo.
Spaudos konferenciją pradėjo meras Vytas Bujanauskas, teigdamas, jog pastarųjų savaičių įvykiai reikalauja išdėstyti savivaldybės nuostatas kai kuriais svarbiais klausimais.

Administracijos direktorius Algis Marcinkevičius pasidžiaugė savivaldybės Tarybos sprendimu patvirtinti 2014 m. apie 69 mln. biudžetą ir pradėti šių metų darbus. Administracijos vadovas akcentavo, kad naujasis biudžetas pirmiausiai buvo formuojamas sprendžiant kreditorinį įsiskolinimą biudžetinių organizacijų darbuotojų atlyginimams padengti.

A. Marcinkevičius priminė, jog 2013 m., vykdant taupymo programą, pavyko sutaupyti apie 530000 litų, iš jų 200000 litų buvo sutaupyta savivaldybės administracijoje, o lėšos panaudotos kitų biudžetinių organizacijų darbuotojų atlyginimams išmokėti. Administracijos direktorius konstatavo, jog šiais metais, nors taupymo režimas tęsiasi, tiek sutaupyti nepavyks, nes jau paskelbti konkursai visiems laisviems etatams užimti.

A. Marcinkevičius atkreipė dėmesį, jog biudžeto skirstymo metodika Prienų rajonui yra nepalanki, ir šioje situacijoje iniciatyvos galėtų imtis Seimo nariai, nes savivaldybei tik minimaliems poreikiams patenkinti trūksta apie 9 mln.litų.

IMGP8073Biokatilinės statybos paslauga bus perkama per CPO

Administracijos vadovas taip pat pranešė, jo vasario 17 d. posėdžiavusi AB „Prienų šilumos tinklai“ nutarė naują biokatilinės statybos projekto pirkimą vykdyti per Centrinę perkančiąją organizaciją (CPO). A. Marcinkevičius patvirtino, jog sąlygose išlieka noras pastatyti biokatilinę su dviem katilais ir ekonomaizeriu. Pasak administracijos direktoriaus, veltis į teisminius ginčus su VPT nėra laiko, nes ir taip reikės koreguoti galiojančią finansinę sutartį, o perkant paslaugą, sąlygose reikės įtvirtinti trumpesnį statybų laiką.

Nauji maršrutai padės taupyti

Mero pavaduotojas Egidijus Visockas, pristatydamas naują vietinio susisiekimo maršrutų grafiką, pabrėžė, jog Taryboje pasiektas svarbus sprendimas, kuris leis sutaupyti apie 0,5 mln. litų per metus.

Pasak vicemero, gera žinia ta, jog autobusai nevažinės tušti ir nebus vežiojamas oras. E. Visockas įsitikinęs, jog priimti sprendimai nebus skausmingi gyventojams, o grafikai bus tobulinami. Vicemeras patvirtino, jog su vežėju pasikeitimai aptariami, kai kurie iš jų jau suderinti, dėl kitų vyksta derybos.

Taip pat buvo pabrėžta, jog sutartis su dabartiniu vežėju greitai pasibaigs ir bus skelbiamas naujas konkursas, kuris, galbūt, atvers galimybę jame dalyvauti ir smulkaus verslo atstovams, nes bus perkama paslauga konkrečiam maršrutui, o ne pavėžėjimui visais maršrutais.
Pasak E. Visocko, darant pakeitimus pirmiausiai buvo sprendžiamas mokinių pavėžėjimo klausimas.

Socialinės pašalpos – savivaldybių rūpestis

Administracijos direktoriaus pavaduotoja Rima Zablackienė pasakė, jog nuo šių metų piniginės socialinės paramos išmokėjimas jau gula ant savivaldybės pečių. Kiekvienoje seniūnijoje bus sudaryta komisija išmokų teisėtumui nustatyti, kuriai vadovaus seniūnas. R. Zablackienės teigimu, sausio mėnesio rezultatai labai nuliūdino, nes paskirta ir išmokėta suma padidėjo apie 20000 litų. Jei nepavyks suvaldyti situacijos, pasak direktoriaus pavaduotojos, situacija gali būti grėsminga.

Anot R. Zablackienės, komisijos tikrai turės darbo, nes būtina pasiekti, kad išmokos tektų tikrai tiems rajono gyventojams, kuriems jos padės išgyventi, o ne įvairaus plauko apgavikams, sugebantiems tiesiog pasinaudoti sistema.

Direktoriaus pavaduotojos teigimu, bus aktyviai bendradarbiaujama su Darbo birža, Mokesčių ir Darbo inspekcijomis, bus tikrinamos įmonės bei ūkininkai, ar žmonės, dirbantys ne visu etatu, negauna pajamų kitais būdais.

„Rail Baltica“. Problemos yra, gyventojai meluoja

„Rail Baltica“ geležinkelio vėžės tiesimas sukėlė nemažai problemų Veiverių seniūnijos gyventojams. Pasak savivaldybės administracijos atstovų, jau įvyko du susitikimai su projekto vykdytojais. Buvo išsiaiškinta, jog projekto įgyvendinimo dabartiniame etape nėra numatyta lėšų vietovių infrastruktūros, kuria naudojasi europinės vėžės statytojai, atkūrimui. Vis tik bendrovė, vykdanti projektą, pateikė savivaldybės administracijai schemas kelių, kuriais bus naudojamasi, vykdant projektą. Kelių būklė užfiksuota ir buvo patikinta, jog darbų eigoje jie bus išvažiuojami, o vėliau atkurti.

Tiesa, vykdomas projektas pablogins seniūnijos gyventojams gyvenimo ir veiklos sąlygas, jei nebus atsižvelgta į jų reikalavimus įrengti Mauručių gyvenvietėje požeminę perėją arba viaduką, viaduką Pažėrų pervažoje bei perėją žvėrims ir gyvuliams, apsauginę tvorą abipus geležinkelio vėžės, užtikrinti kelių atkūrimą.

Administracijos direktorius A. Marcinkevičius konstatavo, jog susirinkimo metu gyventojai, teigdami, jog su jais niekas nekalbėjo dėl apsaugos priemonių nuo triukšmo, tiesiog melavo, nes yra raštiški įrodymai, jog vėžės statytojai tai yra suderinę su kiekvieno namo savininku.

Pasak administracijos vadovo, peršasi išvada, jog kažkas manipuliuoja žmonių pasitikėjimu. A. Marcinkevičiaus teigimu, situacijos kritikai galėtų kreiptis į Vyriausybę ir užtikrinti papildomą finansavimą infrastruktūros įrengimui.

Dėl susiklosčiusios situacijos taip pat buvo išsakytos pastabos Veiverių seniūnui ir kai kuriems aktyviems visuomenininkams.

Susitikimuose su gyventojais ir vėžės statytojais dalyvavusi direktoriaus pavaduotoja R. Zablackienė konstatavo, jog dar yra galimybė pakeisti situaciją į gerąją pusę, o meras V. Bujanauskas teigė, jog jei bus įmanoma, klaidos tikrai bus taisomos.

 

 Vacys Staknys

 

 

 

 

 

Taip pat skaitykite

2 komentarai

  1. :)

    Man irgi tenka retkarčiais kaimo keliais pavažinėti. Tiesą sakant, be kelių, važiavimo lengvatą turinčių moteriukių, daugiau tų važinėjančių vietinių visuomeniniu transportu nelabai ir pamatysi.

  2. Važinėjanti visuomen.transportu

    „Pasak E. Visocko, darant pakeitimus pirmiausiai buvo sprendžiamas mokinių pavėžėjimo klausimas.“
    O tai ką, kaip su visais kitais važinėjančiais žmonėmis ( be mokinių), kas, kada, kur ir kokiu būdu spręs tą „pavėžėjimo klausimą“? Ar į tai tiesiog vėl bus numota ranka ir bus išspręsta bet kaip, kaip papuolė?
    Kas atsakys?