Reitingai rodo pažangą ir kritimą

Žurnalo „Veidas“ kasmet sudaromi gimnazijų ir vidurinių mokyklų reitingai vienas švietimo įstaigas pakylėja į sąrašo viršų, kitas – nustumia žemyn. Tačiau kalbinti „Žiburio“, Veiverių T. Žilinsko ir Jiezno gimnazijų bei Stakliškių vidurinės mokyklos vadovai nelinkę teikti didelės reikšmės šiems rodikliams. Pasak direktorės Audronės Raibužienės, žurnalo atliekamas tyrimas nėra išsamus ir neatspindi realios situacijos. Reitingavimas, direktoriaus Povilo Veterio manymu, visuomet yra tendencingas, žiūrint, kokie kriterijai jam pasirenkami, o šiuo atveju jie turi neigiamą įtaką. Be to, kaip teigia direktorė Irma Šneiderienė, pagal tuos pačius kriterijus vertinamos nevienodo lygio gimnazijos. Yra tokių, anot jos, į kurias stojantys mokiniai yra atrenkami pagal gabumus, todėl jų motyvacija, egzaminų ir stojimo į aukštąsias mokyklas rezultatai daug geresni nei tų gimnazijų, kuriose mokosi įvairių gabumų vaikai. Vertinimas būtų teisingesnis, jei šalies gimnazijos, kad ir kokio lygio jos yra, nebūtų lyginamos visas suplakant į krūvą. Laikinai Jiezno gimnazijai vadovaujanti direktoriaus pavaduotoja Danutė Bajorienė taip pat nemano, kad „Veido“ reitingai atspindi realybę, nors sako ir laukusi panašaus jiezniečių įvertinimo. Pasak jos, pernykščių abiturientų klasė buvusi silpnoka, todėl ir į aukštąsias stojo vos keli vaikai. Daug ką lemia ir materialinė tėvų padėtis – apie kokias studijas universitetuose gali svajoti šeimos, kurios yra socialiai remtinos ir vos išgali išgyventi? Tokių, galus durstančių šeimų Jiezne yra didžioji dauguma, tad ir stojimo rezultatai atitinkami, bet svarbiausia, kad visi vaikai gauna mokyklos baigimo atestatus. D. Bajorienė tikisi, jog šiemečiai baigiamosios klasės gimnazistai turėtų kilstelėti mokyklos reitingus, nes, kiek jai yra žinoma, studijuoti aukštosiose žada daug daugiau mokinių, nei pernai, o gabių ir gerai besimokančių šioje klasėje taip pat yra žymiai daugiau.

Švietimo skyriaus vedėjo Rimvydo Zailsko manymu, visų mokyklų statymas į vieną gretą ir jų mokinių pasiekimų lyginimas nėra teisingas, tačiau, kita vertus, mokykloms reikėtų žinoti, ką jos yra pasiekę, lyginant su kitomis švietimo įstaigomis, kokiame lygmenyje yra. Pažangios mokyklos ir pačios nuolat analizuoja savo veiklą, daro išvadas ir atitinkamai organizuoja ugdymą, tačiau tokių reta. Kaip sakė „Revuonos“ vidurinės mokyklos direktorė Ilona Balčiukynienė, būtent taip jų bendruomenė ir dirba jau daug metų. Mokytojai kvalifikuoti, pastoviai gilinantys žinias ir tobulinantys savo darbą, be to, metai iš metų aktyviai dalyvaujantys brandos egzaminų organizavime ir vertinime. Tai I. Balčiukynienės manymu, ir teikia pranašumą mokyklai, kurioje nuo pirmos iki  dvyliktos klasės mokosi įvairių gabumų vaikai, gaunantys pakankamai mokytojų dėmesio ir rūpesčio, turintys galimybes įvairiopai lavinamajai veiklai darnioje ir jaukioje aplinkoje. Mokytojų, mokinių ir jų tėvų pastangos lėmė, kad „Revuonos“ vidurinė mokykla žurnalo „Veidas“ reitinguose šoktelėjo gerokai į priekį – iš ketvirtojo pateko į geriausiųjų šimtuką, kai kitos vertintos rajono mokyklos bei kaimynai birštoniečiai žengtelėjo atgal, kai kurie ir smarkiai. Atkaklus ir pasiaukojamas kolektyvo darbas, mokyklos bendruomenės sutelktumas davė labai gerus rezultatus, kurie turi lemiamą įtaką revuoniškių gyvenimo ateičiai.

Taip pat skaitykite