Prienuose buvo diskutuota apie kelių plėtrą

IMAG0528Sausio 23 d. Prienų KLC mažojoje salėje šešių savivaldybių (Alytaus, Kauno, Prienų rajonų, Marijampolės, Kazlų Rūdos ir Birštono savivaldybių) atstovai kartu su Valstybės saugomų teritorijų tarnybos direktore Rūta Baškyte bei atsakingais Kelių direkcijos darbuotojais diskutavo apie valstybinių ir vietinės reikšmės kelių (gatvių) priežiūrą ir plėtrą minėtose savivaldybėse ir ne tik.

Susitikimą inicijavo Prienų rajono savivaldybė.

Diskusijai toną davė Prienų rajono savivaldybės meras Vytas Bujanauskas, Valstybės saugomų teritorijų tarnybos direktorė R. Baškytė ir Kelių direkcijos direktorius Skirmantas Skrinskas.

Pasak S. Skrinsko, 2014 m. savivaldybės vietinių kelių priežiūrai ir plėtrai turėtų gauti ne 20%, o 25% kelių fondo lėšų. Tik, deja, procentas numatytas, bet iki šiol šiuo klausimu nėra Vyriausybės nutarimo. Kelių direkcijos direktorius taip pat pranešė, jog bus paskirstytos visos lėšos iškart, o ne dalimis, kaip būdavo anksčiau.

S. Skrinskas atsakė į Prienų rajono savivaldybės mero klausimą dėl Prienų aplinkkelio.

Anot jo, šiam projektui būtinos labai didelės investicijos, o kol kas niekas neaišku. Net nežinoma, kur jį statyti. Be to, statybos vyktų regioniniame parke, todėl toks projektas neturi perspektyvos.

Prienų rajono savivaldybės administracijos direktorius Algis Marcinkevičius pabrėžė, jog Prienų rajone du trečdaliai gyventojų gyvena kaimo vietovėse. Nors seniūnijos neblogai prižiūri kelius, vis tik jų būklė galėtų būti geresnė. Deja, savivaldybė neturi tiek lėšų, kad galėtų pati solidžiai finansiškai prisidėti prie šių darbų, todėl iki šiol yra nemažai kelių su netinkama danga, nors jau praėjo ne vieneri metai po vėtros padarinių. Tuomet daug kelių buvo sugadinta miškovežių.

Administracijos vadovo teigimu, savivaldybėms reikės perimti ir sodo bendrijų kelius, o finansavimas jų tvarkymui vėl yra pamirštas.

Vėluojama ir su vietinių kelių registracija, nes dėl lėšų stokos registruojami tik tie, kuriuose vykdomi projektai.

A. Marcinkevičius priminė, jog nuo 2007 m. tik  kalbama apie kelio Kaunas – Prienai rekonstrukciją, nors jis smarkiai apkrautas. Nejuda iš vietos ir F. Martišiaus gatvės gyventojų problemos – padidintas triukšmas kenkia žmonių sveikatai.

Pasak administracijos direktoriaus, neaiškumų išlieka ir su tiltų priežiūra seniūnijose.

Savivaldybės gydytojas Virginijus Slauta pristatė sunkiasvorio transporto eismo daromos žalos F. Martišiaus gatvės gyventojams analizę. Pasak V. Slautos, atliktas monitoringas patvirtino, jog nuo taip vadinamų „furų“ kylantis triukšmas ir oro užterštumas ženkliai didesnis nei nustatytos normos.

Valstybės saugomų teritorijų tarnybos direktorė R. Baškytė konstatavo, jog dialogas tarp Kelių direkcijos ir jos tarnybos vyksta konstruktyviai. Pasak tarnybos vadovės, būtina pamiršti sąvoką „reikia įsisavinti lėšas“, o darbus atlikti taip, kad būtų pasiekti geri rezultatai.

Kalbėdama apie Prienų aplinkkelio idėją, ji pasakė, jog tikslas sumažinti gyventojams padarinius dėl sunkiasvorių automobilių eismo Prienų mieste gali būti pasiektas ir kitomis priemonėmis. Pasak R. Baškytės, „furų“ problema aktuali ne tik Prienams, bet ir Trakams, Aukštadvariui, Birštonui, todėl reikėtų pagalvoti apie galimybę uždrausti jų judėjimą magistrale Vilnius – Marijampolė (A16).

Saugomų teritorijų tarnybos vadovė sakė tikinti, jog laikui bėgant pagerės darbo kultūra, ir regioniniuose bei nacionaliniuose parkuose vykdant projektus bus naudojamasi principu „Devynis kartus pamatuok, dešimtą – kirpk“.

Susitikimo metu nemažai dėmesio buvo skirta ir perspektyviniam planavimui. Kelių direkcijos perspektyvinio planavimo skyriaus vedėjo patarėjas Artūras Rutka pateikė informaciją apie artimiausiais metais numatomus darbus. Tapo aišku, jog žiedas ties Birštonu gali būti įrengtas ir šiais metais, nes jau paskelbtas konkursas rangovui atrinkti.

Taip pat tapo aišku, jog Prienų rajono ir Birštono savivaldybių planai dėl tiltų statybų artimiausiais metais tikrai nebus įtraukti į Kelių direkcijos planus. Bet užtat buvo pasakyta, jog pagaliau gali pajudėti darbai kelyje Kaunas – Prienai.

A. Rutka nepradžiugino ir žvyrkelių turėtojų, nes jų asfaltavimui 2014 metams skirta tik 15 mln., o tai reiškia, jog asfalto danga bus paklota 15 km. Tad šiais metais į laimingųjų sąrašą pateks tik kelio Kazlų Rūda – Pažėrai atkarpa.

Planuojama tvarkyti ir kelio tarp Birštono ir Prienų, įskaitant F. Martišiaus gatvę, atkarpą. Bet tai realiai gali įvykti 2016 metais.

Kartu su VIA Baltica magistralės plėtros darbais planuojama, jog krašto kelias Prienai – Skriaudžiai bus nutiestas virš automagistralės. Šio metu ruošiami viaduko projektiniai sprendiniai.

Prienų rajono savivaldybės administracijos Statybos ir ekonominės plėtros skyriaus vyriausiasis specialistas Juozas Šiugždinis pabrėžė, jog Prienų rajono savivaldybėje yra apie 1000 km žvyrkelių, ir jų būklė tragiška. Taip pat buvo atkreiptas dėmesys, jog, vykdant ES lėšomis finansuojamus projektus šalia magistralių, projektų tikslams yra naudojami vietiniai keliai, tarp jų ir žvyrkeliai, bet minėtų kelių dangoms atstatyti lėšos net nenumatomos.

Uždaras ratas. Savivaldybėms finansavimas mažinamas, Kelių direkcija taip pat nedžiugina lėšų pertekliumi, bet reikalaujama, kad savivaldybės tinkamai vykdytų jiems priskirtas funkcijas prižiūrėti kelius. Apie šią problemą audringai kalbėjo Veiverių seniūnas Vaclovas Ramanauskas.

Maža to, savivaldybių keliai sugadinami, vykdant vyriausybinius projektus, bet net juose nei lėšos, nei atstatymo darbai nenumatomi.

Prienų rajono savivaldybės meras Vytas Bujanauskas teigė, jog buvo verta organizuoti šį susitikimą ir nagrinėti būtent šią temą. „Buvo atsakyta į mums rūpimus klausimus, išgirsti atsakymai dėl kelio Kaunas – Prienai bei F. Martišiaus gatvės“, – tikino V. Bujanauskas.

Birštono merė Nijolė Dirginčienė teigiamai atsiliepė apie renginį: „Atsirado dar viena galimybė pabendrauti rūpimais klausimais su Kelių direkcijos atstovais, priminti apie savivaldybei svarbius projektus“.

 

Taip pat skaitykite

1 komentaras

  1. vietinis

    gal geriau žvirkelius asfaltuokite o ne kiskit milijonus kur neverta. Skersai viabaltikos veduku visur nepristatysite. kodel Prienu savivaldybe nevykdo paciu jusu patvirtinto bendrojo plano. Gal pigiau butu iskeldinti ten kelis namukus martisiaus gatveje ir pastatyti pakeliui garsoizoliacine tvorele o ne svaigti apie aplinkelius ar statyti viadukus skersai viabaltikos. kodel kelininkai skaiciuoja 1 mln vienas asfalto kilometras. negi uz maziau negalima ? Bujanauskai kaip seimininkas pavazinek po rajona ir paziurek kaip kai kuriose gyvenvietese dulka zvyrkeliai kokios ten duobes.