Pradinių klasių anglų kalbos mokytojai parsivežė naujų idėjų iš kursų Maltoje

a Malta 1

Prienų rajono savivaldybės Švietimo skyriaus koordinuojamas „Erasmus+“ programos projekas „Novatoriškų ugdymo(si) praktikų taikymas gerinant mokinių mokymosi pasiekimus“ sėkmingai eina pirmyn. Sausio 20-24 dienomis dešimties mokytojų iš skirtingų Prienų rajono savivaldybės mokyklų grupė dalyvavo jau paskutiniuose projekto mokymuose „All Aboard the Primary Classroom“ Maltoje.

Kursų programa buvo įvairialypė, intensyvi ir įdomi. Mokymo temos apėmė tokius dalykus kaip klausymo ir rašymo gebėjimų lavinimas pradinėse klasėse, savarankiškas mokymasis atliekant projektinius darbus, vaidyba ir žaidimai mokymo procese. Keli užsiėmimai vyko kompiuterių klasėje, kur susipažinome su Wikis elektronine platforma mokytojams bei kryžiažodžių kūrimo programa. Labai naudingos buvo paskaitos apie darbą su specialiųjų poreikių vaikais.

Malta

Malta iki 1964 metų buvo Didžiosios Britanijos kolonija, todėl šalia maltiečių kalbos anglų yra oficiali šalies kalba. Mokymų tvarkaraštis buvo sudarytas taip, kad kursų dalyviai turėjo pakankamai laisvo laiko tobulinti kalbinius gebėjimus kasdieninėje aplinkoje: apsipirkdami, užsisakydami maistą, dalyvaudami ekskursijose. Apsilankėme istorinėje Maltos sostinėje Mdinoje ir dabartinėje sostinėje Valetoje, kuri yra įtraukta į UNESCO Pasaulio paveldo sąrašą.

Dalinamės mokymų dalyvių įspūdžiais apie kursus:

Stažuotės metu tobulinome bendravimo anglų k. įgūdžius, susipažinome su Maltos kultūra, aplankėme sostinę Valetą ir Mdiną. Daugiau sužinojome apie Viduržemio jūros regionų ypatumus. Mokymų metu aptarėme ir praktiškai išbandėme įvairias veiklas, dirbant su mokiniais anglų k. pamokose. Sužinojome daugiau būdų, kaip mokinius nuteikti darbui, įtraukti į veiklas, stiprinti motyvaciją skaityti ir rašyti, sukaupti dėmesį klausymo užduotyse. Išbandėme įvairias užduotis dirbdami porose, grupėse. Pasinaudosime pamokose naujai sužinotais tinklalapiais,  kryžiažodžių ir apklausų sudarymo programomis. Nekantraujame išbandyti žodyno ir frazių įtvirtinimui skirtus žaidimus. Skatinsime mokinius dažniau savo  įgūžius pritaikyti, atliekant projektinius darbus. Užsiėmimų metu aptarėme, kaip efektyviau diferencijuoti mokymą įvairių gebėjimų mokiniams, kad kiekvienas patirtų sėkmę ir nenusiviltų mokymusi. (Dovilė Šatienė ir Rasa Ustilienė, „Ąžuolo“ progimnazija)

60013548 - malta - beautiful popeye village

Gera buvo vėl pasijusti studentėmis ir studentais, klausyti dėstytojos Josie,  konspektuoti, kurti projektus ir atlikti užduotis su kolegomis. Mokytojai atliko įvairiems mokymosi stiliams pritaikytas užduotis anglų kalbai išmokti. Sužinojome, kaip pamokose panaudoti muziką, teatro elementus. Buvo labai naudinga susipažinti su naujomis  interneto svetainėmis, mokėmės kurti tinklaraštį, kryžiažodžius ar viktorinų užduotis. Visi dirbome  atsakingai ir susikaupę. Atlikę užduotis, mokytojai dažnai tardavosi, ką reikėtų pakeisti, kad jas būtų galima pritaikyti mokiniams. Mokytojus priėmusi institucija ETI Malta organizavo socialinę – kultūrinę programą. Tai reiškia, kad kursų dalyviai galėjo vykti į ekskursijas, aplankyti nemažai nuostabių istorinių vietų. (Neringa Matuizienė, „Revuonos“ pagrindinė mokykla)

Kursų Maltoje metu dalyvavome paskaitose, kuriose buvo analizuojama aktyvaus mokymosi, mokymosi bendradarbiaujant, ugdymosi pagal savo poreikius ir polinkius, įvairių ugdymosi problemų sprendimo pradinėse klasėse tematika. Mokėmės naujų interaktyvių anglų kalbos mokymo ir mokymosi metodų. Įgytą patirtį planuoju pritaikyti kasdieninėse ugdomosiose veiklose.

Kelionės metu ne tik mokėmės. Pasibaigus paskaitoms lankėmės Maltos sostinėje Valetoje bei senojoje sostinėje Mdinoje, susipažinome su šių miestų istorija, grožėjomės Maltos vaizdais iš jūros. Nors tikėjausi daugiau saulės,  teko tenkintis gana vėjuotu oru ir, dažniausiai, apniukusiu dangumi. (Kristina Brazaitytė, Veiverių Tomo Žilinsko gimnazija)

Visuomet yra patogu, kai dirbi savo darbą savo aplinkoje, bet kai papuoli į grupę su tau nepažįstamais žmonėmis ir dar tave moko nėra patogu. Bet, kaip sakoma, yra gerai šiek tiek pasijausti nepatogiai, kad pradėtum galvoti apie kitus dalykus. Mūsų lektorė (mokytoja) buvo toks žmogus, kuris privertė mus pagalvoti ne tik apie taikomus metodus pamokoje ir ne tik privertė pasijausti mokiniu, bet ir privertė susimąstyti, kad ne viską galbūt mes darome teisingai. Kartais mes net nesusimąstome, kodėl vienas ar kitas mokinys yra išdykęs, muistosi, ar neklauso tavęs. Jis paprasčiausiai slepiasi, nes nenori parodyti savo silpnumo, kad kažkas neišeina ar sunku jam būtent dėl jo mokymosi problemų. Man labai patiko ir pačios dėstytojos mokymo stilius. Šie mokymai man leido kitaip pažiūrėti į mokymą ir mokymąsi. Labai tikiuosi, kad man pavyks išbandyti kai kurių išmaniųjų programų pranašumus ir savo darbe. Ši stažuotė ne tik suteikė galimybę išmokti, bet ir patyrinėti naują šalį, bei jos kultūrą už ką irgi esu dėkinga, o taip pat suteikė progą susipažinti su tikrai nuostabiais žmonėmis.  (Neringa Gustaitienė, Balbieriškio pagrindinė mokykla)

Mintis surinko ir apibendrino Jolita Stačiokaitė,

Taip pat skaitykite