Į ateitį – kupini optimizmo

Silvija Navickienė

Šie metai daugeliui mokyklų yra tamsusis laikotarpis – kai kurios jau skaičiuoja paskutiniųjų mokslo metų paskutiniąsias dieneles, kai kurios su menka viltimi žvelgia į pakoreguotus reformos planus, žinoma, yra ir tokių, kurios džiaugiasi dėl savo tvirtos padėties ir ateities. Paklausta, kaip į ateitį žvelgia Birštono Vienkiemo darželio-mokyklos bendruomenė, direktorė Regina Gustaitienė buvo kupina optimizmo: savivaldybė naikinti kaimo mokyklos net neketina, mokinių ir dabar yra pakankamai, ir vėliau turėtų užtekti, lėšų įstaigai išgyventi taip pat netrūksta. Tai ne atsitiktinė sėkmė – mokytojų kolektyvas darnus ir darbštus, puikiai suprantantis ir vykdantis savo pareigas vaikams ir jų tėvams, todėl nusipelnantis jų meilę ir pasitikėjimą. Pasak direktorės, puikiai žinoma, jog maža mokykla yra didžiulis privalumas, nes kiekvienas vaikas čia gauna pakankamai pedagogų dėmesio, pastebimas kiekvienas jo džiaugsmas ar rūpestėlis. Saugu, jauku, miela ir gera ne tik per pamokas, bet ir po jų, tad eiti ieškoti ko nors dar geriau neatsiranda norinčiųjų, nors, pasak R. Gustaitienės, jokios konkurencijos su Birštono gimnazija nėra – mokytojai visada už tai, kad vaikai gautų kuo geresnį išsilavinimą, dar geresnes sąlygas tobulėjimui, jeigu tik to nori.

Laukia naujovės

Metų pradžia mokykloje prasidėjo permainomis, jų turėtų netrūkti ir visus metus. Ką tik į savo atnaujintus namučius iškeliavo Birštono lopšelio-darželio „Vyturėlis“ vaikučiai, o mokykloje dažni svečiai tapo projektuotojai, rengiantys dokumentus pastato renovacijai. Šiuos mokslo metus, kaip mano R. Gustaitienė, dar pavyks pabaigti ramiai, kas laukia – nežinia, bet ir nebaisu, jei tektų trumpam pasisvečiuoti kur nors kitur, juk bus taip malonu grįžti į išdailintą savo mokyklą. Renovacija siejama su daugiafunkcio centro įkūrimu, atsiras patalpos ne tik vaikų ugdymui, bet ir suaugusiųjų užsiėmimams. Tai labai svarbu mokytojams, norintiems įtraukti tėvus į mokyklos gyvenimą, suteikti jiems reikiamą pagalbą: duoti pedagoginių, psichologinių žinių, informacijos aktualiomis temomis, specialistų patarimų. R. Gustaitienės manymu, daug tėvų yra per daug užsidarę savo šeimų viduje, per mažai domisi vaikų gyvenimu, problemomis. Atsiras naujos patalpos, bus ir daugiau veiklos, tiek vaikams, tiek suaugusiesiems, nors ir dabar jos nestokojama. Direktorė pasakoja, jog pedagogus labai džiugina jaunos aktyvios šeimos, noriai įsitraukiančios į švenčių, sporto renginių organizavimą ir pačios dalyvaujančios juose. O vaikai labai trokšta kartu su tėveliais būti ne tik namuose, bet ir mokykloje, kartus su jais ne tik švęsti, bet ir mokytis. Mokiniams patiko tėvų dalyvavimas pamokose, jų pasakojimai apie savo pačių mokymąsi, patirtį, patarimai. Iš tiesų, pasak R. Gustaitienės, tai ne tik įdomu, bet ir naudinga abiems pusėms: vaikai gali pasimokyti iš tėvelių patirties, o jie, prisiminę savo vaikystę, kitaip pažvelgia ir į mažųjų išgyvenimus.

Svarbiausia – vaikų gerovė

Mokykla – tai ne tik pamokos, tai ir įvairi jų asmenybes ugdanti veikla. O ji Birštono Vienkiemyje yra labai plati: mažųjų ugdymas prasideda jau ikimokyklinio ir priešmokyklinio skyrių veikloje, tęsiamas pradinėse klasėse, daug žinių ir įgūdžių įgyjama neformaliojo ugdymo užsiėmimuose. Popamokinė ir pailgintos dienos grupės veikla ne tik pratęsia pamokose pradėtą ugdymo procesą, bet ir suteikia vaikams galimybę naudingai ir smagiai praleisti laiką laukiant autobusėlio ar tėvų atvykimo, pabendrauti tarpusavyje. Pasak direktorės, didžiausias dėmesys ugdymo procese yra skiriamas vaikų saugumui – mokykloje, kelyje, namuose, ypač rūpinamasi jų fizine sveikata ir dvasine gerove, gilinamasi į gyvenimo sąlygas. Žinoma, labai svarbu vaikų mokymosi pasiekimai, tačiau jų gerovė – svarbiausia už viską. Todėl svarbus kuo artimesnis pedagogų bendravimas su tėvais, dar geriau pažinti į mokyklą ateinančių vaikų asmenybes, kad būtų galima kuo anksčiau pastebėti vaikų gabumus ir juos puoselėti. Šis tikslas taip pat yra vienas iš svarbiausių mokyklos veiklos uždavinių. Anot R. Gustaitienės, nėra negabių vaikų, kiekvienas jų kažką moka geriau nei kiti, tik reikia tai pastebėti ir leisti atsiskleisti. Todėl tiek pamokų metu, tiek po jų sudaromos kuo geresnės sąlygos vaikų saviraiškai, puoselėjami jų meniniai ir sportiniai gebėjimai. Pedagogai labai dėkingi Sporto centro treneriams Juozaičiams, kurie nuolat rengia vaikams įvairių sporto šakų užsiėmimus, skatina juos išbandyti save ir  naudingai leisti laisvalaikį.

Džiaugtis Vienkiemio pedagogai iš tiesų turi kuo, nemažai gali papasakoti apie savo mokinių laimėjimus, daug nuveikta ir bendradarbiaujant su tėvais. Vis dėlto, kaip mano R. Gustaitienė, ramiai stovėti vietoje negalima, reikia judėti toliau, stengtis, kad vaikams ir suaugusiesiems mokykla taptų dar patrauklesnė ir svarbesnė jų gyvenimo dalis. Daug įvairių planų siejama su daugiafunkcio centro įkūrimu, puoselėjama ir kitų sumanymų, bet juos pasakoti, pasak direktorės, dar per anksti – tai bus maža mokyklos bendruomenės paslaptis, kurios atskleidimo bus smagu laukti ir vaikams, ir jų tėveliams.

Taip pat skaitykite