Birštono laiškininkas važinės elektriniu dviračiu

Gegužės 28 d. į 15 Lietuvos miestelių gatves su elektriniais Lietuvos pašto dviračiais išvažiuos 37 laiškininkai, birželio 4 d. – dar 61.

DviratisLietuvospasto

Ta proga laiškininkai išklausė Lietuvos policijos ir Lietuvos pašto atstovų vedamus specialius dviračio eksploatacijos ir saugaus eismo kursus. Tai antras laiškininkams numatytų 210 elektrinių dviračių projekto etapas.

Birštono gatvėmis nuo gegužės 28 d. elektriniu dviračiu važinės vienas laiškininkas.

„Lietuva – pirmoji iš Baltijos valstybių, kurioje laiškininkai važinės tarnybiniais elektriniais dviračiais, nors tai jokia naujovė kitose šalyse: Lenkija, Vokietija, Slovėnija, Vengrija, Kroatija, Belgija, Šveicarija, Armėnija, Portugalija, Ispanija, Švedija – tai šalys, kuriose vietinis paštas bando įsigyti arba jau yra įsigijęs dviračių laiškininkų darbui palengvinti. Idėja pėstiesiems laiškininkams ir tiems, kurie siuntas bei korespondenciją gyventojams pristato savo dviračiais, skirti elektrinius dviračius neatsirado šiaip sau: 2017–2018 metais, siekdami įvertinti elektrinių dviračių poreikį ir būsimus maršrutus, atlikome bandomuosius važiavimus, kurie patvirtino, kad ši moderni transporto priemonė palengvins laiškininkų patiriamą fizinį krūvį ir pagreitins siuntų bei korespondencijos pristatymo procesą“, – sako Lietuvos pašto Tinklo direktorius Jonas Sadauskas.

Pirmojo bandomojo važiavimo metu įvairiuose Lietuvos miestuose į gatves išvažiavo 15 dviračių: 10 iš jų buvo pačių laiškininkų, 5 – bendrovės. Dviračius mynė laiškininkai, jų važiavimo spartą ir maršrutą fiksavo specialiai įdiegta įranga (GPS), buvo matuota judėjimo ir gyventojų aptarnavimo sparta, vėliau šie duomenys palyginti su pėsčiųjų laiškininkų darbo laiku. Šis laiškininkų bandomasis „dviračių žygis“ parodė, kad dalis miestelių ir kaimų regioninių kelių yra sunkiai įveikiami ir reikalauja nemažai pastangų net važiuojant be kasdienio laiškininkų krovinio, todėl elektrinė transporto priemonė kasdienį maršrutą gerokai palengvins.

„Kaip ir kiekvieną kartą įmonėje diegiant naujovę, sulaukėme nemažai klausimų, kurie neramino mūsų laiškininkus: ar ši transporto priemonė saugi, ar elektriniu dviračiu bus galima važinėti lietui lyjant, ar jam žiemą nekenks šaltis, kas nutiks dviračiui sugedus ar kaip apsaugoti šį turtą nuo ilgapirščių ir pan. Savo darbuotojus nuraminome, kad dviračių priežiūra rūpinsis samdoma dviračių remonto įmonė, jie specialiai pagaminti taip, kad atlaikytų didelius korespondencijos svorius, būtų stabilūs ir manevringi, o dviračių amortizatoriai būtų pritaikyti žvyrkeliams ir duobėtiems keliams. Be to, ilgapirščiams sudrausminti dviračio krepšiuose įmontuota signalizacija, o jie patys yra įregistruoti specialiame daiktų registre www.pazymetas.lt, kuris gerokai palengvins dviračio paiešką jo vagystės atveju“, – sako Lietuvos pašto Tinklo direktorius J. Sadauskas.

Šiaulių dviračių gamintoja „Baltik vairas“ pagal užsakymą Lietuvos paštui pagamino 210 elektrinių dviračių, kuriais netrukus į gatves išriedės įvairių šalies miestelių laiškininkai. Pastarieji be modernios transporto priemonės bus aprūpinti nuo šalčio ir lietaus saugančiomis dviratininko striukėmis, specialiais garsine signalizacija apsaugotais dviračių krepšiais ir kitomis saugos priemonėmis. Dviračių ir specialių krepšių vertė – 311. 430 Eur.

Valstybės valdoma akcinė bendrovė Lietuvos paštas turi tankiausią pašto paslaugų teikimo vietų tinklą šalyje. Lietuvos paštas teikia pašto, logistikos ir finansinio tarpininkavimo paslaugas.

Taip pat skaitykite